• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman
    Saftmedbulle skrev 2011-12-27 15:29:37 följande:
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
    Jag tror hon menade att de som inte alls är aktiva i tråden längre. Tycker väl vi kan ha en ny lista om ni vill det men tycker egentligen inte det spelar så stor roll. Är inte inne i den och lusläser när folks BF är i alla fall, bara ifall det är någon speciell jag undrar över. 

LundinEk: Vad är det för bildtråd? Du får gärna länka.

• Helenaa

Hej tjejer! Imorgon går Jag in i v. 10 (9+0) och de känns superhärligt :) Spyr dock i princip varje dag...ofta flera gånger....är konstant illamående. Är inte det minsta sugen på godis/chips osv (och de är ju iofs bra) :) Vill bara äta frukt, och maten är ibland också svår att få i sig... Magen däremot har ändå vuxit. Roligt iofs, men man ser ju mest ut som att man ätit för mycke julmat, å så är ju inte fallet denna gång ;) Vi har börjat räkna ner nu tills vi kan berätta för alla, förutom familjen som redan vet :)

• suss85
    Helenaa skrev 2011-12-27 15:52:43 följande:
    Hej tjejer! Imorgon går Jag in i v. 10 (9+0) och de känns superhärligt :) Spyr dock i princip varje dag...ofta flera gånger....är konstant illamående. Är inte det minsta sugen på godis/chips osv (och de är ju iofs bra) :) Vill bara äta frukt, och maten är ibland också svår att få i sig... Magen däremot har ändå vuxit. Roligt iofs, men man ser ju mest ut som att man ätit för mycke julmat, å så är ju inte fallet denna gång ;) Vi har börjat räkna ner nu tills vi kan berätta för alla, förutom familjen som redan vet :)

Jag går oxå in i vecka 10 idag! =) mår oxå illa men inte så jag spyr!  Håller med om att man ser ut som man levt på godis och julmat.. fick en riktig depp när jag provade kläder och inser att man håller på växa ur storleken... inga kläder sitter bra.. Jag längar efter den mer fasta gravidmagen inte sladdret som är nu =)

Men visst börjar det närma sig magiska vecka 12?!
  • fru Elle

Jag personligen bryr mig inte så mycket om en ny BF-lista. Utan det var mer ett svar/förklaring till de som undrade varför det började skrivas en ny i tråden.

• fru Elle

Illamåendet kom några dagar efter att jag plussade ca vecka 5. Men illamåendet kan vara borta i flera dagar för att sen komma tillbaka. Är i vecka 8 nu.

• Helenaa

Suss85: kunde inte citera från telefonen, men jaa nu känns v .12 väldigt nära :) Längtar också till fina runda gravidmagen....man är som på gränsen mitt mellan nu :P

• TheMaraja
    mrsnoname skrev 2011-12-27 16:12:46 följande:
    Hej alla! Har en fråga. När började ert illamående?
    :)
    jag är i vecka 6+1 och inget illamående ännu....
  • babyhummingbird

Bullen85: Kan inte länka från Iphonen tyvärr! Men Mästerkatten gjorde det tidigare idag! "Bildtråd för augustibebis 2012" heter den :)

• Ellenbmt

Jag är i vecka nio, känner även jag att tolvan är nära! Jag är bra rund redan, det känns pinsamt tycker jag, som om de som vet om magen tror att jag spänner ut den för att se gravid ut? Vet inte varför jag känner så, men så är det. Spyr med varje dag fortfarande. När fasen ska det sluta?! Upptäckt att köttfärsås inte är så gott längre, inte heller skinka på pizzan. Kram på er

Svar på tråden Augustibebis 2012