• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Marsflickan80
    Saftmedbulle skrev 2011-12-27 15:29:37 följande:
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
    Så är det för mig med. Ni andra skriver så mycket så man hinner inte med mellan jobb och annat
  • natlup

Var på inskrivning idag på mamma Mia söder. Gillar min BM jätte mycket. Nu är det 10 veckor tills UL känns som en evighet dit.

• Hejåhå

I min förra BF tråd gjorde vi en ny lista ungefär halvvägs. Då vet man bf-datum efter rul och ungefär vilka som är aktiva ff i tråden.

För mig personligen är det inte så superviktigt med en uppdaterad bf-lista.

Vill man så kan man ju lägga upp lite kort info i sin signatur, som hamnar längst ner i alla inlägg, t ex bf-datum

• Marsflickan80
    Hejåhå skrev 2011-12-27 17:34:02 följande:
    I min förra BF tråd gjorde vi en ny lista ungefär halvvägs. Då vet man bf-datum efter rul och ungefär vilka som är aktiva ff i tråden.

För mig personligen är det inte så superviktigt med en uppdaterad bf-lista.

Vill man så kan man ju lägga upp lite kort info i sin signatur, som hamnar längst ner i alla inlägg, t ex bf-datum
    Tycker det låter som en bra idé, då vet man lite mer om bebisen också :)
  • Kninnans

Någon annan i v7+0 som knappt känner något alls? Haft ömma bröst men tom det är som bort blåst.. Blir orolig..

• EmelieOfGbg
    Kninnans skrev 2011-12-27 18:05:06 följande:
    Någon annan i v7+0 som knappt känner något alls? Haft ömma bröst men tom det är som bort blåst.. Blir orolig..
    Jag är i v  7+3 och känner inte spec mycket. Lite molande värk ibland nere i magen bara. Hade ömma bröst men inte längre. Undrar om illamåendet kommer komma? Jag är väldigt tacksam om jag slipper men typ alla har ju det... Jag mår prima bara lite mer trött än i vanliga fall!
  • Blomsterfröna

Jag är i vecka 7+1 och mår konstant illa men spyr inte, ömma bröstvårtor , trött i hela kroppen, orkar inte göra mkt. Tycker synd om min sambo som får ta mkt

• tesked83
    Kninnans skrev 2011-12-27 18:05:06 följande:
    Jag är också i v7+0 och de flesta av mina symtom avtog för lite mer än en vecka sedan, så som illamående, upp och kissa på natten, molvärk och trötthet. Har bara haft lite smått ömma bröst senaste veckan och själv varit lite orolig, men idag har min molvärk kommit tillbaka så smått och toabesöken ökat.
    Det här med symtom är ju väldigt olika från person till person och även mellan olika graviditeter så jag försöker att inte känna efter och oroa mig alltför mycket, men det är inte så lätt alltid Flört
  • FruFoxy

Vilka fina bebismagar det kommit till bildtråden!

Jag mår relativt bra nu från illamåendet, kommer och går lite smygandes bara. Men hela dagen igår och i förrigår sov jag, igenom hela dagarna! Så sjukt trött efter att försökt vara som vanligt dagarna innan och på julafton. Gah!
    Minnet som varit på semester har nu kommit tillbaka igen, tack för det säger jag.

Emelieofgbg och kninnans:
    Jag har inget illamående med tvåan och trean, så var glada om ni slipper! Hade heller inga andra symtom alls heller med dessa och det gick fint det också. 

Svar på tråden Augustibebis 2012