• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Hmm, skriver som en kratta ser jag men det får ni ta

• Maajsi

Nej men usch så hemskt... Skäms Jag beklagar verkligen...

Får man fråga hur det gick till så att säga?...

Men stoooort grattis till denna graviditet!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower} Såklart den kommer att gå jättebra, 2 såna jobbiga grav. på raken måste ju va så liten risk att den är obefintlig!

((Kram))

Arba: Jag vet inte ännu. Vi skulle dit den 12e december men blev inget. Men idag ringde dom äntligen upp igen så vi ska dit på torsdag :) hoppas hoppas det var något som man inte kunde göra något åt. Känns lättare att hantera då.

Ja, jag hoppas det. Men jag är så himla nervös.

• Sandra1983
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-27 18:31:48 följande:
    Jag är i v  7+3 och känner inte spec mycket. Lite molande värk ibland nere i magen bara. Hade ömma bröst men inte längre. Undrar om illamåendet kommer komma? Jag är väldigt tacksam om jag slipper men typ alla har ju det... Jag mår prima bara lite mer trött än i vanliga fall!
    Hej!
    Är i vecka 6+1 och känner inte speciellt mycket heller. Lite ömma bröst och mer kissnödig än vanligt. Inget illamående, jag pratade med min mamma och hon hade inte varit illamående någonting med varken mig eller min syster så jag hoppas på samma. När är BF dig? Jag har räknat ut att det ska vara runt 20 augusti för mig. Antar att du är från gbg, jag med =)
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-27 14:11:16 följande:
    Grattis, ser ju jättebra ut!!

Min son väckte mej kl.9 imorse, man kan ju inte klaga över det precis heller. Men då är han ju vaken längre på kvällarna ist., så vi ska försöka ändra det nu.

Vi behöver absolut inte heller köpa nåt nytt plagg el. annat till 2:a barnet, har så det räcker och blir över!  Köpte alldeles för många plagg, så jag behöver verkligen börja organisera upp alla urvuxna kläder som bara ligger i en enda röra i olika påsar och högar i ett rum, och börja försök sälja en hel del.  Har nästan bara unisex-plagg, har medvetet köpt det så det ska passa oavsett kön.

Ang. mammakläder så är ju modet väldigt bra nu, det är många modeller som är lite pösiga runt midjan, typ "ballong-modell" och lite vidare i armarna och så, både sköna och snygga! Och perfekta för en växande Gravid! Drömmer

Och själv använder jag mej av träningsbyxor med skön resår i midjan, och gärna den modellen med hög mudd man kan vika upp i midjan, som en skrev finns på t.ex. Stadium nu för 149 kr, toppenbra att ha även då man inte är gravid!

Så man behöver eg. inte köpa mer säskilda gravid-kläder än jeans i så fall tycker jag, för jag hade suuuperstor mage i v.42+0, men hade inga särskilda gravidkläder mer än jeansen från H&M, som f.ö. blev utslitna, så jag behöver köpa nya nu. De är dock väldigt små i stl, om ni tänkt köpa såna! Värt att tänka på.
    Eller hur!
    Undrar dock var alla hängslebyxor tog vägen, med rätt passform är det supersmickrande med såna när man har en kula

Och jeans, jag tycker det är sååå obekvämt gravid eller inte
    Leggings och tunikor/klänningar ligger varmt om hjärtat

Hur gammal är din son?

Så är jag så arg på mig själv idag, jag ringde KK och sa attt jag blivit lovad ny tid så säger barnmorskan att hon ska höra av sig antingen via lur eller brev efter hon pratat med doktorn.

Så jag tänker ju inte mer på det. Givetvis upptäcker jag att jag har ett missat samtal två timmar senare av okänt nummer, inget intalat på telesvar. Säkert barnmorskan
    Blir att ringa imorgon igen.
    Menmen, en tid i slutet på nästa vecka får jag förhoppningsvis och då SKA vi se ett litet hjärta! 
  • Gadget

Så, nu har jag uppdaterat trådstarten med länken till bildtråden så att den är enkel att hitta.

Ang trötthet, jag tänkte för ett par dagar sedan att jag inte behövt sova middag sista tiden även om jag gäspat mycket under eftermiddag och kväll. Men sedan insåg jag att jag senaste nätterna sovit 10-11 timmar mot normala 7-8 för mig så det gör väl sitt till.....

Mitt illamående är mer eller mindre helt borta. Bara när jag blir hungrig som jag ändå känner att jag bör äta snarast. Har provat några nätter att låta bli att äta också när jag är uppe och kissar då jag tycker att jag haft svårare att somna om när jag fått mer energi av maten. Resultatet har varit tokhungrig när jag vaknar, men sambon har levererat en brandskorpa och en liten yoghurt i sängen så då har det ändå gått bra. V 8+5 idag tror jag. 

• BinniBoo

Här börjar illamåendet äntligen att avta och så även kramandet av gustavsberga'n, istället är jag oerhört trött!! Och extremt känslig/blödig gällande allt känns det som... usch. Det e jobbigt

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • Naimisen
    Gadget skrev 2011-12-27 20:55:25 följande:
    Så, nu har jag uppdaterat trådstarten med länken till bildtråden så att den är enkel att hitta.

Ang trötthet, jag tänkte för ett par dagar sedan att jag inte behövt sova middag sista tiden även om jag gäspat mycket under eftermiddag och kväll. Men sedan insåg jag att jag senaste nätterna sovit 10-11 timmar mot normala 7-8 för mig så det gör väl sitt till.....

Mitt illamående är mer eller mindre helt borta. Bara när jag blir hungrig som jag ändå känner att jag bör äta snarast. Har provat några nätter att låta bli att äta också när jag är uppe och kissar då jag tycker att jag haft svårare att somna om när jag fått mer energi av maten. Resultatet har varit tokhungrig när jag vaknar, men sambon har levererat en brandskorpa och en liten yoghurt i sängen så då har det ändå gått bra. V 8+5 idag tror jag. 

Känner igen mig. Äter jag inte omgående när jag börjar bli hungrig blir de jobbigt.

Väntar jag länge känner jag mig svimfärdig. Men illamåendet i övrigt har avtagit*peppar peppar*.

Nu mer konstant trött och hungrig, och kissnödig.
  • Augustimamman

Usch jag har senaste dagarna blivit helt finnig! Jag som aldrig har problem med det annars. Nån mer? Är det övergående?

• EmelieOfGbg

Bullen85: Det har jag med. Har aldrig haft så här innan. Prickigkorv, kul!!! Hoppas verkligen det förvinner fort...

Svar på tråden Augustibebis 2012