• Novixi

Augustibebis 2012

Hej! Jag plussade idag (BIM+1) och tänkte haka på här! Glad
    Detta är vårt andra försök med andra barnet. Han en son född januari -09.
    Är i vecka 3+6 enligt FL's uträknare, så BF 2 augusti.
    Har nog tagit 5-7 gravtest innan jag tog CB's digitala och verkligen fick svart på vitt att jag är "Gravid".
    Haha! Man är lite nojjig efter förra månadens MF... Trodde inte det skulle gå direkt.

De enda symptomen jag har haft är lite (och då menar jag LITE) illamående som kommer och går, och likadant med känningar i brösten. Iblan känns det lite, ibland känns det inte alls. Jättekonstigt!
    Med sonen mådde jag tok-illa redan i v.3 och hade jättespända bröst. Därför känns det inte som jag skulle vara gravid nu.
    Lite som att "Vart är illamåendet från helv*tet??!"
    Men tror jag måste inse nu att jag faktiskt är gravid Solig

Grattis till er andra som plussat också! Hoppas allt går bra för er! {#emotions_dlg.flower}

• Novixi
    AnnaSv skrev 2011-11-24 21:50:13 följande:
    Hoppar in här! Har också plussat precis.. Dock svagt än så länge.. Tar ett digitalt på lördag tänkte vi.. Känner av molvärk, och grymt ömma bröst! Var så jag upptäckte förra grav också.. Funderar på när man ska berätta för närstående.. Har ni planerat nått särskilt? Funderar på att dra på ungen en "jag ska bli storebror" t-shirt till jul men skulle gärna vilja göra ett vul först! :/
    åh du hade precis samma idé som mig! Skrattande Haha! Tänkte ha en tröja med texten "storebror" på, och kanske ha en tjocktröja över. Sen be mormor ta av honom tröjan Flört hihi!
    Men jag kommer bara vara i v.8 då, kanske lite tidigt att berätta? Om det skulle hända något sen.
    När berättade ni för släkten att ni var gravida?
  • Novixi
    BF lista

1/8 - Novixi, 23 år, Karlshamn (2a barnet)
    1/8 - Helenaa, 26 år, Piteå (3e barnet)
    1/8 - Nyköpings bo, 4 barnet, 2 jordbarn och 1 ängel
    1/8 - Naimisen, 23 år, Sthlm (2a barnet)
    2/8 - Caroline, 23 år, första barnet

fyll gärna på med fler och glöm inte att kopiera hela listan så alla kommer med! Glad
  • Novixi

god kväll tjejer! Imorgon ska jag ringa till BM och boka tid för inskrivning Glad
    börjar fundera på om jag inbillar mig att jag är gravid dock. jag vet ju att jag är det med tanke på att jag gjort ca 7 gravtest under 4 dagar. Haha!
    Men har inga symptom alls, förutom att jag är grymt trött HELA tiden! Lite spänning i magen också, men inget illamående, inga ömma bröst eller något!

Med sonen mådde jag väldigt illa redan i 3+0 och hade jätteömma bröst! Hade jag i alla fall mått illa hade det kännts lite mer verkligt.
    Är bara så rädd att det ska bli ett missfall eftersom jag inte har så mycket symptom (fick ett förra månaden). Har även läst att om man inte har så mycket symptom är risken för missfall större.
    Usch, jag svamlar nu, men kände att jag behövde skriva av mig lite. Tungan ute

Hoppas ni andra har det bra, med massor av gravsymptom! Skrattande

• Novixi
    fru Elle skrev 2012-01-30 22:31:28 följande:
    Nu har jag nog fixat till det. Första gången som jag la upp filmer, fick lägga till video på kontoinställningar.
    frågade du din BM om det var okej att filma när du gjorde UL? tänkte fråga det när jag ska på UL men de brukar vara lite tjuriga här, så är rädd att de ska vara sura ock säga nej Rynkar på näsan
    eftersom vi har en son på 3 år så hade det varit ganska roligt att visa honom när vi kom hem. får ju inte ha syskon med på UL...
  • Novixi
    Saaajmon skrev 2012-02-06 21:20:20 följande:
    Jag trodde det inte själv. För jag har bara hört från alla moralkärringar att man inte kan känna innan vecka 18 som förstföderska. Men jag vet någon annan som också kände i vecka 13+?, men hon kände det som det var en fisk. Men vi alla känner olika :) 
    fick också höra det med första graviditeten. alla sa att jag inbillade mig när jag började känna sonen i v.16 (15+?). och detta var första barnet.
    nu med andra tyckte jag att jag kände lite i förrgårr (v.14+3) men alla är vi olika. en kompis till mig kände första gången i v.22 med sitt första barn.

så lyssna inte på alla moralkärringar som finns, lyssna på dig själv och din kropp. har man känt bebis så vet man det och då är det så! Glad
  • Novixi

när jag var i v. 14+2 var jag hos bm och hon sa att min kant var ca 1-2 cm ovanför naveln??!! är det inte lite högt upp? läste att ni andra haft den under naveln i denna veckan.
    tror nu att min kant är ytterligare en bit högre upp (v.18+1). är lite nervös att det ska vara tvillingar eftersom jag är ganska "stor" också, eller rund kan man säga.
    är i övrigt väldigt smal och har inte gått upp något sen inskrivningen...

• Novixi
    NiniMe skrev 2012-03-02 08:44:27 följande:
    Nu precis fick pappan känna bebisen hur den sparka runt och rörde sig i magen Vecka 18+3

Åh så mysigt! Med sonen kände sambon också ca i den veckan. Denna gången känner jag knappt någonting än! Är i v.18+2 idag och har ganska stor mage, men har bara känt bebis enstaka g
  • Novixi
    NiniMe skrev 2012-03-02 08:44:27 följande:
    Nu precis fick pappan känna bebisen hur den sparka runt och rörde sig i magen Vecka 18+3

Åh så mysigt! Med sonen kände sambon också ca i den veckan. Denna gången känner jag knappt någonting än! Är i v.18+2 idag och har ganska stor mage, men har bara känt bebis enstaka gånger och då väldigt otydligt :( sonen höll full fart från v.17 så jag vill verkligen känna något "riktigt" snart!

Hoppas det har gått bra för alla på Rul idag!
Svar på tråden Augustibebis 2012