• Novalina

Augustibebis 2012

BinniBoo skrev 2011-12-15 09:53:05 följande:
    Hej alla. Jag och min pojkvän fick ett chockerande besked i måndags.. jag var inne på rutinkontroll av mina cystor och läkaren frågade först när sista mensen var.. ja det var ju 6 veckor sen och den brukar alltid vara punktlig men gravid kunde jag ju inte vara då jag inte har några äggledare. Och så började han med det vaginala ultraljudet och var på samma plats och mätte och hade sig i flera minuter men sa inget. Sen efter jag klätt på mig igem satte vi oss ner för att diskutera läget. Han sa då att cystorna är borta och att han såg en tidig graviditet!! Jag bara satt och gapade och fattade ingenting. Det ska ju vara nästintill omöjligt!! När jag ringde och berättade för killen vart han minst lika chockad men han är glad över det och vill ha barn. Detta blir vårat första gemensamma, jag har ett barn sen innan. Så vi är båda väldigt glada över det chockerande beskedet :) Men vågar inte ropa hej än då det är så tidigt i graviditeten och jag opererades för tre månader sen (gystric bypass) så man är ju orolig för hur det kommer påverka då jag mår illa och spyr varje dag nästan...
    Ååå va roligt för er - GRATTIS!!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Solig
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-15 10:33:55 följande:
    Jag jobbar 50% fram till 20/12, och efter helgerna antar jag att jag ska gå upp till 100% igen. Och jag har ingen aning om hur jag ska orka? Jag är så förbannat trött att jag somnade i 20 min igår på jobbtoan, sov sen på tåget hem för att ta en tvåtimmars tupplur på soffan när jag kommit hem. Och sen somna klockan 22. Rolig mamma är man ju inte direkt heller när man är så trött. :S

Jag har förövrigt en känsla av att det är två där inne.  
    Men oj, va jobbigt att va så trött att du t.o.m. somnar på jobbtoan! Foten i munnen

Jag är glad att jag är mammaledig med sonen till 1:a maj iaf, och sen antagligen kan ta ut sem. och hp, så jag inte behöver gå tillbaks och jobba nåt emellan. Har ett fysiskt tungt och stressigt skiftjobb.

Vad jobbar du med? Vill du berätta?
  • Novalina
    Lacey skrev 2011-12-15 13:27:46 följande:
    Nu sitter jag på Södersjukhuset, Med 95% ett tidigt missfall. Lämnat blodprov nu för att kolla värdet och ska kolla om en vecka igen..
    Jag beklagar verkligen, är ledsen för din skull... Förstår precis hur du känner det. Gråter

Mitt mf i början av okt hade exakt samma förlopp och symtom...

Men trösta dej med att du kan bli gravid redan första äl efter mf, du behöver inte ens vänta på 1:a vanliga mensen efter ett så tidigt mf! Vet många som blivit gravida fort igen, likosm jag själv!
  • Novalina
    Baggs skrev 2011-12-15 13:41:20 följande:
    Lacey - så tråkigt. Stor styrkekram.
    Jag skickar såklart också en stooooor (((STYRKEKRAM))) till dej, glömde bara skriva det! Hjärta
  • Novalina
    Randiga Rut skrev 2011-12-15 13:41:40 följande:
    Lacey: Åh nej!! Hoppas att det är över snabbt.
    Jag fick ett mf i v. 8 innan jag blev gravid med min första å tyckte det var jättejobbigt. När jag sen väntade min dotter så började jag kräkas i 5+3 å gjorde det i ca. 20 v. till. När mina grav.symptom avtog för några dagar sen så bröt jag ihop. Rädslan för att få ett mf igen är stor. Skulle så gärna vilja göra ett vul bara för att få veta att allt hittills är bra. Det är så konstigt, trodde aldrig att jag skulle känna så här, men åååå vad jag hoppas på lite kräks å illamående snart..
    Jag  mådde aldrig illa då jag va gravid med sonen, och har inte mått illa hittills heller... Så tyvärr kan jag inte gå etter det. Mådde inte illa innan mitt mf heller.

Jag har läst på ett ställe att om man inte mår illa kan man lättare få mf. men så behöver det ju inte va för det.

Plus att ökad ålder innebär en förhöjd mf-risk det med, och jag är 35.

Hur gammal är du?
  • Novalina
    Helenaa skrev 2011-12-15 14:04:49 följande:
    Överlycklig :D
    Precis hemma från sjukhuset och det Vaginala ultraljudet. Min bäbis hjärta tickade för fullt därinne, 7+1 gammal och helt perfekt <3
    Nu svävar jag på moln!
    Men guuuuuuuuuuud va roligt!!!!!!!!!! Grattis!!!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Solig

Jag vill OXÅ juuuu!!!!!!!! Tungan ute

Men så nervöst innan!!!!! Eller ?

Jag skulle iaf va skitnervös, särskilt med tanke på att min förra grav. slutade i mf i v. 8+1, och jag är idag i v.7+2...

På kvinnokliniken där jag bor sa de dock att hjärtat inte syns förrän i v.8-9 i vissa fall, och vet en som gjorde tidigt VUL i v.7 (el. v.6) i denna tråden tror jag, men då inte kunde se hjärtat, men läkaren sa att det verkade bra iaf...

Jag ska verkligen försöka få till ett VUL innan jul iaf! Ska ringa kvinnokliniken till veckan, det tipsade min bm om. Går inte att få det där jag bor annars, tyvärr...
  • Novalina
    Helenaa skrev 2011-12-15 15:21:48 följande:
    Kom bilden med nu? Man såg mest hjärtat som pickade och brevid våran bäbis var gulesäcken. Var helt underbart att se :)
    Solig
  • Novalina
    MrsTM skrev 2011-12-15 16:01:37 följande:
    Sandrina, nja jag är lite skeptisk till Brio. Satsa på Emmaljunga istället, alla jag pratat med rekommenderar deras vagnar!
    Jag har en Emmaljunga City Cross, oslagbart bra och lättkörd överallt i alla väder och på alla underlag!!
  • Novalina
    TheMaraja skrev 2011-12-15 16:23:21 följande:
    Har haft två kompisar som haft Brio Happy båda bytte dom. Kronans vagn har jag också hört ska vara bra. Själv har jag en iCandy Peach och är supernöjd!
    Har hört neg. om Kronan, den ska va tung och otymplig att köra etc.
  • Novalina
    AnnaSv skrev 2011-12-15 20:10:10 följande:
    Många som ska på vul på måndag.. Vi också.. Är jätte nervös inför det!
    Själv ska jag ska ringa kvinnokliniken och försöka få en tid för VUL på mån...

Ska bli spännande att se vad det visar för er andra, gärna se bilder här med!!
Svar på tråden Augustibebis 2012