• Novalina

Augustibebis 2012

Surfergirl1 skrev 2011-12-17 11:14:39 följande:
    Har precis plussat men denna gången tänker jag hålla inne med det hel några veckor efter kubb teste. För förra året fick jag misfall i v.15 efter ett perfekt värde på kubbtestet!
    Hoppas nu denna stannar!!!!
    Känner inga symptomän ca vecka 5.
    Är 37 år!!!
    Grattis!!

Men beklagar mf, så sent som v.15 dessutom - gud så jobbigt... Skäms

Hur gick mf till så sent? Va det som att föda ut ett litet foster el.?...

Själv fick jag mf i början av okt i v.8+1. och det va ju bara en liten klump som kom ut med vätska i typ...

Jag är 35 år.
  • Novalina
    Surfergirl1 skrev 2011-12-17 11:14:39 följande:
    Har precis plussat men denna gången tänker jag hålla inne med det hel några veckor efter kubb teste. För förra året fick jag misfall i v.15 efter ett perfekt värde på kubbtestet!
    Hoppas nu denna stannar!!!!
    Känner inga symptomän ca vecka 5.
    Är 37 år!!!
    Hur upplevde du kubb-testet förresten? Va det ett lätt el. svårt beslut för dej att genomföra det?...

Jag ska på info om kubb-test ihop med sambon på ons.
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-17 11:37:22 följande:
    Det du ska se upp med är listeria. En bra genomgång finns här: www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/lister.../

Lax fixar man lätt genom att grava själv! Frys 3 dagar först, grava väl ... och njut.

Listeriabakterien är en ytbakterie och det är därför man ska vara aktsam med skivad och uppskuren mat. Fler ytor = större risk.  
    OK, tack för infon.

Hur är det med skinka uppskivad i (tunna) skivor i förpackning?...
  • Novalina
    AE82 skrev 2011-12-17 11:49:24 följande:
    Hej och välkommen! Du och jag verkar ligga ungefär lika. Jag gick in i vecka 6 idag. Hade ett MF i v 20 i början på april. En liten kille. Nu håller vi tummar och tår för att detta ska fungera för oss alla! Jag har gått ut med min graviditet redan jag. För i min värld så kan det hönda saker och gå på tok när som helst, och inte bara före v 12 som de flesta verkar tro. Jag vill liksom glädjas från början och om det skulle gå på tok så vet folk vad som hänt så man slipper förklara så mkt. Men jag respekterar självklart ditt beslut att vänta! Var och en gör som de vill och ingen annan har med det att göra! Hoppas innerligt att det kommer gå bra för oss nu!!! Många peppkramar från mig!
    Jag beklagar verkligen mf i v.20... Otroligt jobbigt förstår jag, och jag har även full förståelse för att du nu vill ta ut glädjen tidigt, och ditt resonemang kring det.

Hur går ett mf till  så sent eg.?... Får man krystvärkar och föder ut en liten död bebis el.?...Skäms

Men stooort grattis till din graviditet igen nu - den kommer säkert gå lysande!!!!! Drömmer{#emotions_dlg.flower}
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-17 15:15:17 följande:
    Jag är just hemkommen från akuten, fick komma dit ändå - eller som sköterskan på sjukvårdsupplysningen sa, "Det är ju fritt fram att söka..." (med undertonen att hon nog inte tyckte det). Fick först prata med en barnmorska som var helt, helt fantastisk, men hon hade inte så goda nyheter att ge mig. Gynjouren var på operation och det kunde dröja timmar innan han var färdigt, och dessutom är det inte alla som tycker att det är viktigt att konstatera missfall på helgen, det kan man göra på veckan, tydligen. Jag frågade om man inte kunde ta blodprov i alla fall, och det kunde man ju, men hon tyckte att jag skulle ta ett vanligt gravtest först. Jag hade dock just varit på toa, men jag fick sitta kvar och skulle lämna urinprov när jag kunde. Hon hann komma ut i väntrummet innan jag hann detta, och meddelade att läkaren hade hört av sig och att han skulle undersöka mig.

Efter en stund kom läkaren och jag förklarade allt för honom, han var också helt fantastisk, mjuk och omtänksam. Han gjorde ett vul, och det tog lång tid innan han sa något alls. Jag hann tänka både det ena och andra! Till slut sa han att han ser en graviditet, men att han var osäker på om han såg hjärtat slå eller inte. Han ville ta med mig upp till avdelningen där han hade en bättre maskin, för han ville verkligen minska min oro. Jag fick följa med upp och där såg jag hjärtat slå! Jag kan inte tro att det är sant, visste inte om jag skulle skratta eller gråta, så jag gjorde båda delarna... Han kan ju inte ge några garantier såklart, men så som det såg ut idag är det en normal graviditet i sjunde veckan. Han rådde mig att försöka sluta stressa och gå på mina undersökningar. Han kunde inte förklara var blödningarna kommer ifrån, det är inte ovanligt att det blir så, men förstod så väl att jag var orolig.

Så just nu är jag fortfarande gravid!
    Åååå, vilken riktig solskenshistoria - rös i hela kroppe då jag läste - va roligt att allt såg bra ut!!!!!! Solig Skrattande'
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2011-12-17 19:03:44 följande:
    Alltså, jag mår så himla bra just i detta ögonblick! Hade ju beställt pizza av min man men han hade missuppfattat hela grejen och trodde jag skulle äta nått annat. Först ville han inte alls åka iväg och köpa, men efter lite blinkningar och "snääälla, jag känner att jag verkligen behöver det just nu!". Så traskade han iväg i snörusket och köpte min favvopizza (dell opera) med en extra godsak på idag... fefferoni. Satt och tryckte i mig allt på en gång och mår som skrivet såååå bra just nu! Precis det jag suktat efter hela veckan.
    Stackarn egentligen men huvudsaken är väl att jag mår bra?

Det måste bara va kärlek det, håll hårt i honom du!! Hjärta
  • Novalina
    Tramses skrev 2011-12-17 20:42:31 följande:
    Tack Gadget! Det är skönt att det finns folk som förstår och har gått igenom samma sak. Jag är i v 4+5 idag och jag har haft tydliga men ganska svaga plus innan. Idag har det däremot varit väldigt svagt och det digitala borde ju verkligen ha visat något om allt hade varit som det skulle. Jobbigt att gå och vänta på störtfloden. Det är nästan så att jag hoppas att den ska komma nu så att vi kan börja ta nya tag snart igen.
    Stort lycka till och grattis till dig och alla andra! Jag lämnar tråden så att den kan få fortsätta vara en rolig och positiv tråd . Jag kanske kikar in ibland och ser hur det går för er. Ni har en underbar tid framför er! När jag väntade sonen mådde jag bättre än någonsin och tröttnade aldrig på min stora mage och den där härliga känslan som man har när man delar sin kropp med en liten bebis som man känner så väl redan innan den har tittat ut. Lyckönskningar till er alla!
    Varmt lycka till du med! Du är säkert gravid snart igen (som jag blev efter mf) - och då går det toppenbra ska du se!! {#emotions_dlg.flower} ((Kram))
  • Novalina
    Tramses skrev 2011-12-17 20:42:31 följande:
    Tack Gadget! Det är skönt att det finns folk som förstår och har gått igenom samma sak. Jag är i v 4+5 idag och jag har haft tydliga men ganska svaga plus innan. Idag har det däremot varit väldigt svagt och det digitala borde ju verkligen ha visat något om allt hade varit som det skulle. Jobbigt att gå och vänta på störtfloden. Det är nästan så att jag hoppas att den ska komma nu så att vi kan börja ta nya tag snart igen.
    Stort lycka till och grattis till dig och alla andra! Jag lämnar tråden så att den kan få fortsätta vara en rolig och positiv tråd . Jag kanske kikar in ibland och ser hur det går för er. Ni har en underbar tid framför er! När jag väntade sonen mådde jag bättre än någonsin och tröttnade aldrig på min stora mage och den där härliga känslan som man har när man delar sin kropp med en liten bebis som man känner så väl redan innan den har tittat ut. Lyckönskningar till er alla!
    Varmt lycka till du med! Du är säkert gravid snart igen (som jag blev efter mf) - och då går det toppenbra ska du se!! {#emotions_dlg.flower} ((Kram))
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-17 21:55:56 följande:
    Jag har ganska nyligen kommit hem från en mysig kväll med vårat underbara föräldra-kompis-gäng.
    Som jag misstänkte riktade sig frågan om alkoholfri eller lättglögg främst till mig, då de andra tjejerna redan berättat att dom ät gravida.
    Så nu vet hela gänget.

Massa god mat, har tryckt i mig sallad och hemma gjorda buffalo chicken wings.

Jag är så less på illamåendet, fick springa genom mataffären idag för att inte kräkas, och finnarna suck.

Pisan- Grattis!!
    Vad härligt det låter med ett sånt kompisgäng!!

Hur träffades ni från början? Hur blir man ett sånt gäng?

Hur umgås ni andra? Med många med små el. äldre barn? Med många eller få?...
  • Novalina
    anneh skrev 2011-12-18 00:35:11 följande:
    Jag har typ svag mensvärk känns det som.. Är det normalt?
    Ja, det brukar kallas "molvärk", är att livmodern växer.
Svar på tråden Augustibebis 2012