• Novalina

Augustibebis 2012

Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-19 14:33:28 följande:
    Åh, tack, detsamma till dig! <3 Så länge det inte kommer klumpar behöver du nog inte vara orolig. I torsdags kväll blödde jag jättemycket, kom några blodklumpar men inga andra konstigheter, och i lördags såg jag det pickande hjärtat. Men nu känner jag mig säker, tyvärr...
    Jag är ledsen för din skull... Skäms ((Styrkekram))
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-19 15:30:02 följande:
    helt galet efter jag sovit o duchat, så tog jag fram min angel sound, bara för att. o jag hörde det lilla pyret efter ett par minuters letande :d inte jätte högt (så han/hon låg ju inte mot magen) men det var den är 100% på det använde den flitigt i tidigare graviditeter ... jippi nu ska jag njuta

hoppas inte att det är MF kram ni som blöder...
    Jag har också en Angelsoud, men en barnmorska avrådde mej starkt från att använda den innan v.12, och helst inte förrän i v.20, och då bara ytters sällan pga att det tydligen är ännu starkare UL-strålar i den än i ett vanligt Ul enligt henne.

Men va roligt att höra hjärtat, det förstår jag! Drömmer

Tänk bara på att det kan va skadligt att använda den ofta, har jag hört från många, och det står även i användarmanualen.
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-19 15:43:28 följande:
    Nu blöder jag också! FAN i helvete, vad är det här? Missfallstråden? Upptäckte det nyss när jag var på toa.
    Neeej, va tråkigt.... Gråter

Lider riktigt mkt mer er alla som får/fått mf!!

Hopaps dock det inte behöver innebära mf för er ändå, fast det blöder.

((Kramar om)) Hjärta
  • Novalina
    Sandrina skrev 2011-12-19 15:43:53 följande:
    Jag förstår inte varför ni diskuterar det här?!

Du verkar ändå ha bestämt dig hur du ska göra, då spelar det väl ingen roll vad andra tycker!?

Du vet själv bäst hur situationen är och om det är lämpligt att berätta eller inte.

En person som inte kan glädjas över någon annans graviditet spelar det nog ingen roll för om det är på julafton eller någon annan dag. Det tar nog lika hårt oavsett.
    Sen kan jag tycka att det är konstigt att man inte blir glad för sitt syskons skull.
    Och om dom nu redan bestämt sig för att adoptera så borde dom väl vara glada över det beslutet?!

Men som sagt, DU vet bäst själv, gå på det!
    Det du anser, så tänker jag med.  Roligt att höra en som resonerar som jag.

Nej, jag hade inte besämt mej, så därför jag frågade från början.

Nu när jag hört din syn på det hela med, så känns det ännu mer rätt att ändå berätta det på julafton, fast såklart lite sådär mer lågmält och ödmjukt.
  • Novalina
    Sandrina skrev 2011-12-19 16:20:32 följande:
    Typiskt kvinnligt! Vi vill egentligen inte ha andra åsikter och lösningar på problem, vi vill bara att någon annan ska säga det vi själva tänker!
    Ni har haft olika åsikter ang. detta, vilket har hjälpt mej i mitt beslut hur jag ska göra. Och de allra flesta har faktiskt inte alls tyckt det jag själv tyckt/tänkt.
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 16:41:31 följande:
    Helt sant, om man inte klara av att ta till sig att andra tycker annorlunda behöver man inte fråga. Framförallt inte om man redan bestämt sig.
    Jag klarar allt av att ta till mej, handlar inte om det.

Men eftersom hon alltid varit en vrång, missunsam surpuppa, som dessutom förstörde stämningen på min sons namnfest i vintras och allmänt betett sej väldigt lågt och otrevligt mot mej alltid, och särskilt nu sen jag fick min son, så trodde jag att ni förstod mitt resonemang ännu mer, än att bara tycka så synd om henne.

Som sagt, jag blev inte bjuden på deras bröllop, hon har tagit bort mej på Facebook, nekat flera vänförfrågningar från mej där dessutom, inte grattat till varken min förra grav. eller sonens födelse, inte gav varken kort el. present på sonens namnfest etc etc...

Hur så många av er kan sympatisera så mkt med en person med de egenskaperna har jag bara lite svårt  att förstå...?
  • Novalina
    natlup skrev 2011-12-19 16:55:51 följande:
    Nu vägar jag mellan att göra ett KUB test eller inte...  Vågar man det? Tänk om det inte blir så som man har tänkt sig? Vad gör man då? 
    Ja, visst är det ett jätesvårt etiskt beslut!! Foten i munnen

Jag och sambon ska på kub-info på ons, kaske blir klokare av det...*hoppas*

Jag får det gratis eftersom jag är 35 år.
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-19 17:23:03 följande:
    Fast när du först ställde frågan så framkom inte den infon ju. Jag står fast vid mitt råd, berätta tidigare. Jag förstår bara inte varför du frågar oss när du redan ändå har bestämt dig för att du kommer berätta det eftersom det är så uppenbart. Varför försöka övertala oss att du gör rätt?
    Jo, jag tror att jag allt skrev det i min fråga...

Jag försöker inte "övertala" er att jag gör rätt, och iaf minst en till i tråden förstod mitt resonemang och tyckte det va rätt att berätta... Så alla tycker uppenbarligen inte samma.
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 17:27:12 följande:
    Jag håller alla tummar och tår för er som fått blödningar!

Idag har jag fått helt fantastiska nyheter på jobbet och ett erbjudande som inte kunde komma lägligare.
    Känns så skönt!
    Nu längtar jag till mitt vul nästa tisdag.
    Grattis, va kul!!
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-19 17:46:46 följande:
    Jag tänker sluta diskutera detta nu, du har uppenbarligen bestämt dig.
    Och jag blir bara irriterad, jag är ledsen att jag inte kan ge dig de svar du vill ha.
    De är rätt uppenbart att du inte alls kan sätta dig in i deras situation.

Och oavsett om dom nu är inställda på adoption tar de flera år och är ytterligareeb lång utdragen process innan man ens får ett godkännande att adoptera. Sen kan de ta flera år att få ett barn.
    Jag har inga förväntningar alls på at du ska svara, jag svarade bara dej med mina känslor och tankar om det hela.

Hur kan du påstå att jag inte kan sätta mej in i deras situation? Vad vet du om det?

Jag har som sagt inga "empatistörningar", det handlar inte alls om det.

Och du behöver absolut inte svara mer, vem har sagt det?...

Jag vet att adoptioner är en utdragen och jobbig process, men det är väl inte mitt fel??!...
Svar på tråden Augustibebis 2012