Inlägg från: novaunique |Visa alla inlägg
  • novaunique

Augustibebis 2012

Jag ska göra KUB på måndag jag. Måste betala eftersom jag ännu inte fyllt 35 (fyller i mars).
    Måste berätta - satt och åt lunch med dottern tidigare idag ocv TJONG så fick jag en liten kick i magen. Denna gång är jag säker på att det inte var tarmarna Har moderkakan i bakvägg, tror det är därför jag känner av så tidigt (vecka 12+2).
    Visst är det fler av er som känt av de små?

• novaunique

Jag kommer vara i 12 + 5 när jag gör KUB-UL.

Jag tittade förresten på era fina UL-bilder! Vad skarpa och tydliga era är! Min var ganska "sörjig". Läkaren sa att maskinen inte var så bra. Hoppas Mamamias maskin är bättre

• novaunique

Tycker ni som väljer att inte göra KUB har all rätt att göra just så!
    Det är ju en individuell bedömning man gör, baserat på olika erfarenheter/situationer/rekommendationer/principer/mm mm.
    Vid min första grav. t ex, skulle jag aldrig ha funderat på KUB/FVP/MVP.
    Så fundera länge och väl (ni som är osäkra), vad som är rätt för just er.

• novaunique

Gadget:
    Hmm.. är det hela armen som domnar? Vi har ju ökad blodvolym nu, vilket ställer högre krav på våra kroppar. Sen har jag hört om karpattel-nånting som väl har med domningar att göra..? Har vi ingen SSK här i tråden?!
    Jag har ingen aning, men hör av dig till BM om det inte är bättre imorrn, HB-värden kan ju ändras snabbt!

• novaunique

Gadget:
    Haha jag sitter också här i fula strumpbyxor med de enda brallorna som passar i tvättmaskinen! Minusgrader ute och vi ska snart ut i det kalla för promenad hem till mina föräldrar... VAD SKA JAG HA PÅ MIG?! Termobrallorna passar inte längre... Jaja det löser sig väl..

• novaunique

Idag får det nog lov att bli det

• novaunique

Jag trodde jag hade gått upp några kilo pga att jag ju blivit lite större redan, men faktiskt är det -1 kg. Hoppas verkligen jag slipper gå upp till 96 pannor, som jag vägde när jag kom in på förlossningen med dottern :- D Känner knappt igen mig själv när jag ser bilder från då...

• novaunique

Alltså faaaasen nu har jag sådär ont i magen igen, denna gång på höger sida. Vad ÄR det som kan göra så ont...?!

• novaunique

Hmm.. kan det vara det kanske? Minns inte att det gjorde SÅHÄR ont med dottern. Kanske det känns mer andra gången (trots att det var fem år sen). Jaja nu gick det över. En pulserande ilsk j-la smärta så jag inte kunde stå rakt som började med att jag hostade till.. blä.

• novaunique

Astro:
    Hm, det är kanske när de går av som det gör sådär tokont då... Tack för kommentaren, man vill ju som kunna förklara det onda med ngt! Under natten har det bara huggit till ett par ggr. Dottern förlöstes ju med akut k-snitt, det kanske också kan ha med saken att göra...

Svar på tråden Augustibebis 2012