Inlägg från: novaunique |Visa alla inlägg
  • novaunique

Augustibebis 2012

Kampis:
    Jag har också ömma punkter, allrahelst EN sådan fem cm vänster om naveln. Vid RUL låg jag och aj:ade en hel massa. Tydligen har jag en vätskefylld cysta där som ömmar. Ofarligt enligt BM och läkare.

Jag hittar inga gravidbyxor som passar!!! Har ETT par köpta på HM som funkar. That's it. Tänkte till slut (efter mkt letande) köpa två par likadana från HM så man har att byta med men då FANNS det plötsligt inga sådana längre! Gaaaaah! Hittar inte på webben heller. Får se om jag måste åka till en annan stads HM och leta...

• novaunique

Hej! Har inte skrivit på ett tag - men läser!
    Känner igen mig i det vissa av er andra skriver: att det är en jobbigare period nu igen. Jobbigt med andning, magen i olag, yrsel när bebis rumsterar om därinne och så jäkla orkeslös. Meeeen - vi står ut - ingen evighet kvar nu

• novaunique

Hej på er! Kikar in ofta men skriver inte alltid, tycker ni håller låda så det räcker Välkomna alla tidiga bebisar! Och vad kloka råd ni ger allihop - tack!

Här har vi också tvättmaskin numera, men med första barnet hade vi det inte. Jäkla bökigt att ta sig ner med rubb och stubb till en källarvåning - men samtidigt var det ngt som tvingade mig att hoppa i mer normala kläder och se lite vettig ut Dottern hängde med i antingen vagn eller bärsele.

• novaunique

Vad är det som sägs om hjärtljud ang om det är flicka eller pojke?

• novaunique

Stövelkatten:
    Det bemötandet fick jag också efter förra förlossningen som fick hålla på i över trettio timmar varav flera krysttimmar. -"Till slut kom hon ju ändå!"
    Ja men inte fan var det med ER hjälp, tänkte jag då..

• novaunique

Halsbränna from hell.
    Kan inte ligga ner på ngt sätt.
    Några tips?
    Har tagit Novalucol men det hjälper inte...

• novaunique

Tack för tipsen! Ska testa ikväll/inatt. Denna natt har inte varit nådig - har sovit max ett par timmar totalt pga halsbrännehelvetet.

• novaunique

Hur har ni andra det med orken? Orkar ni göra grejer? Jag mest ligger och tycker synd om mig själv - orkar inget alls! Har nu, t ex, legat och vilat mellan 12-13.30 och sen 14-16.30. Normalt? Går inte upp i vikt ordentligt heller.. plus 5 kg (ner ett kg sedan förra veckan).
    Min företagsläkare misstänkte att min sköldkörtel inte orkar med (liten indikation på proverna) men läkaren hos BM viftade bort det hela.
    Mår nån av er andra också såhär?

• novaunique

Sålänge det inte är fötter på byxorna/pyjamasarna klarar man sig långt på 50/56 tror jag. Vår tjej var lång och med stora fötter när hon föddes så alla kläder med fötter gick bort (klippte av haha) Sällan barn föds till storlek 62! Men det händer säkert.

• novaunique

Jag ska be dem kolla upp skölkörteln ännu en gång. Som sagt, min företagsläkare sa att proverna visade på att den började strula och skickade vidare proverna till BM, men där sa de bara -"äsch det där var inget".
    Kan lova att det inte känns som "inget" när man gråter av trötthet bara av att gå till övervåningen!

Svar på tråden Augustibebis 2012