Naimis skrev 2012-02-17 21:13:40 följande:
Jloow- Jag har ägt en Cameleon, och var mer nöjd än missnöjd. Den är som sagt underbar att köra på plant underlag, perfekt när man är i affärer och även om man åker kommunalt. Tar inte så stor plats och den väger inget.
Jag håller inte alls med Tina lind om att liggdelen är trång, det är en av de rymligaste på marknaden. Min son fick fortfarande plats när han var 1 år.
Det den föll på för mig var hur jäkla osmidig den blev på vintern, när de var dåligt plogat gick de inte att köra utan vinterhjul och den tappar hela smidighetsfunktionen med vinterhjulen då dom inte är svängbara.
Sen är de superbra att man kan sätta på babyskyddet direkt på chassit, lattehållaren är en mkt användbar liten finess däremot föredrar jag fotbroms på vagnen framför handbromsen och luftdäck.
Men allt är ju en smaksak.
Ja nu har jag ju bara mätt och jämfört med brios liggdelar och då är den väldigt väldigt smal (och kortare) om man har ett normalstort barn (de gjorde även en undersökning i någon barntidning när jag väntade barn, 2010, och då var den en av de minsta liggdelarna på marknaden men det har kanske ändrats). Men sedan så är jag lite mer kräsen vad gäller vagnar, jag tycker mitt barn ska ligga bra och skönt i den och inte som i en sillburk utan ha lite "sväng" yta för armarna. Men å andra sidan är jag inte en sån som binder in mitt barn i filtar så det inte kan röra sig heller, så det är väl en smaksak.
Som extravagn om man bor i stan är den nog kanon! Så länge man har ett litet barn (under normalkurvan) och inte är mycket för att shoppa :)