Augustibebis 2012
Hoppas det håller i sig för dig när du ammar också! (om du ska amma dvs), skönt att slippa migränen ju :)
Välkommna till alla nya :)
Idag har jag massor att ta itu med, när man är sjuk och ens lilla ettåring blir det så mycket tvätt som samlas på hög osv. Och idag ska jag få fin besök från en vän som jag pluggade journalistik med, nära vän. Ska berätta om bebben för henne och jag vet att hon kommer bli glad för min skull och till och med säga grattis :) Annars är det mest chockade ansiktsuttryck från de flesta, inte varje dag ett barn kommer till genom insemination i Danmark- speciellt inte när man redan har en tretton månaders :P
Jag har fått några gratulationer i alla fall, varma ord och önskningar av arbetskamrater som tycker jag är modig som gör detta själv. Men sedan finns det de där som bara tittar på en och sedan vänder om och går när man berättar och som sedan låtsas som ingenting. Men men så länge ens närmaste är glada för en så!
Ser att ni pratar bröst. Mina värker också, speciellt om nätterna, men hela brösten då. Trodde inte att de skulle göra så ont denna gång med tanke på att det bara var en dryg månad sedan jag slutade amma sonen.
Jag ser fram emot att få amma snart igen, det är så otroligt mysigt och behändigt, för mig var det de i alla fall :)
Nej nu är det bara att ta itu med allt som ska tas itu med. Hoppas ni får en fin dag :)
Godmorgon :)
Bebisen sprattlade precis till, skönt då vet jag att den mår bra idag också :)
Men usch vilken huvudvärk jag har idag, igen. Känns som min förkylning aldrig vill gå bort helt, får ta alvedon och ligga på golvet och leka med min plutt.
Vår tråd har blivit rätt så stor nu, vilken månad är det flest som föds? Juli?
God dag!
Idag går jag in i vecka 17! 16+0, skönt att det börjar gå mot mitten. Början är så tråkig.
Ingen fara att ligga på rygg när man är gravid! Det brukar tydligen vara så att livmodern trycker på så det kan vara
svårt att andas när man ligger på rygg men det märker man och märker man det inte trycker inte livmodern på och då är det inget farligt. Jag låg på rygg varje natt fram till förlossning :)
Igår firade vi min bror (och lite mig, jag fyller på fredag) som blir 22 på tisdag. Jag berättade den roliga nyheten för min farmor och mormor. De blev jättechockade! Men mormor tyckte det var häftigt efter en stunds eftertanke, att vi ska få en halvdansk :P Farmor blev chockad och lite orolig över att det kanske är fler i magen, vet inte vad hon fått för sig att risken för fler skulle vara större om man blir inseminerad :P Men känns roligt att hemligheten inte är en hemlighet längre. Nu börjar ju magen bli så påtaglig.
I natt behövde jag bara kissa två gånger! Så jag känner mig ordentligt utvilad.
Nu ska jag strax väcka lillfisen. Hoppas ni får en fin söndag!
Godmorgon och välkommen tjockisbullen!
Är det bara jag som är uppe och kissar i snitt tre gånger per natt? Jag bävar för de sista månaderna, med Emil var jag uppe varje timme för att kissa...Då kändes det lite lockade med stomipåse :P
Här har det snöat sedan halv två någon gång men det ska bli sju plusgrader så det lär ju bli härligt blött...
Angående sent ultraljud så fick jag det förklarat av barnmorskan som gjorde ultraljudet med Emil. Då gjorde jag i vecka 19+ och även nu ska jag göra i vecka 19+ (enligt sista mens blir det nästan 21+ men jag vet ju när bebisen är gjord). Då förklarade hon varför de nu gör RUL så sent och det är tydligen för att i vecka 19+ är det lättast att upptäcka eventuella hjärtfel. De (Huddinge och Solna sjukhus) hade gjort studier på det och upptäckt att de hittar fler hjärtfel om man väntar till 19+, även små hjärtfel var lättare att upptäcka. Så det är ju egentligen inte så dumt att de väntar lite längre med RUL även om väntan för den som är gravid känns som en evighet. Jag har inte mitt förrän om tre veckor och jag har inte gjort KUB så det känns extra långt att vänta tills man får se sin bebis.
Idag ska jag in till stan (stockholm) en sväng, se om jag kan hitta någon present till min bror som blir 22 år idag :)
Hoppas ni får en fin dag :)
Tvåönskarblifler- Ja klart jag menar kateter :P Haha! Jag trodde själva slangen hete kateter men påsen stomipåse :P Tack för förklaringen!
Jag väntade barn 2010 och fick barn 2011, pojke. Då mådde jag toppen, precis som vanligt bara med ett jäkla humör. Min sköldskörtel strulade lite så jag fick äta lite levaxin (fram till vecka 30 då slapp jag det helt) men det var inget jag kände utan tvärtom mådde dåligt av levaxinet. Sonen var negativ så jag som är rh negativ slapp få en spruta. Det negativa med graviditeten var att sedan vecka 5 fick jag kissa en gång om natten, sedan vid vecka 13-14 två gånger om natten. Så ökade det på fram till sista två månaderna då kissade jag en-två gånger i timmen...Allt var bra till vecka 30 då jag fick havandeskapsförgiftning.
Denna gång har jag mått illa, utan att spy dock, men typ varje eftermiddag har jag mått illa fram till för typ tre veckor sedan. Nu mår jag kanon. Men jag har mer finnar än med sonen, håret är inte lika fint som det var med sonen. Har ett jäkla temperament, precis som förra gången :P Får gå upp och kissa minst tre gånger varje natt. Annars mår jag bra, känner bebisen någon gång varje dag. Får ju inte vila lika mycket som när jag väntade sonen (tänk vilken lyx det var att få skita ifred på toa :P) nu har jag ju sonen på tretton månader som ska skötas, lekas med och allt sånt. Men från sju på kvällen till sju på morgonen är jag "ledig" för då sover han ;)
En till skillnad är att jag är mer orolig denna gång. Även när jag fick havandeskapsförgiftning förra gången så tog jag det med ro och var inte orolig. Kanske oroar jag mig mer nu för att jag vet vad jag går miste om om något skulle gå tokigt. Men så ska man inte känna, så det jobbar jag med :P