Naimis skrev 2012-03-07 09:46:46 följande:
Tina- De var 2 år sedan, fast jag vet bara hur de fungerade på KS Solna då de va de som var aktuellt för oss.
Man får ju eget rum i mån av plats, men det är ingen garanti.
Vet att KS har en lägre snitt-siffra eller akut-snitt var det nog, och att dom har bättre beredskap för ev snitt och även neo-avdelning där.
Men de att flera spricker vet jag inget om. Eftersom jag inte födde på sjukhus, men en av mina bästa vänner födde där och henne stoppade dom från att krysta så hon inte skulle spricka.
Jo det är klart, jag vet ju bara hur det fungerade på ks i Huddinge.
Det var "platsbrist" när jag födde men jag fick ändå eget rum, men jag låg iof på medicinskt bb och då kanske det är andra regler? Just för att man ligger där av en anledning, att man själv eller bebisen mått dåligt.
Vart födde du?
Jag blev väl extra uppskrämd när en arbetskamrats dotter (hon var några år äldre än mig) fick barn på ds och sprack från a till b så att säga...Hon tog i för mycket och de stoppade henne inte så det blev som det blev. Hon kunde inte sitta eller hålla tätt på månader efter och det tyckte jag lät så fruktansvärt. Efter något sådant förstår jag att man vill snittas, hon var ju livrädd för att behöva vara med om det igen.