Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Tack så jättemycket ni som tänkt på mig. Jag mår bättre idag, lite huvudvärk men ska få komma till bm imorgon fm för en extra koll av blodtrycket etc.

• Albasmamma

Grattis FruMii!

Skickar stora styrkekramar Angelica och instämmer med de andra. Försök få hjälp och avlastning så att du orkar!

• Albasmamma

Varit till BM på extra koll idag pga min huvudvärk. Det är en vikarierande BM för min ordinarie har brutit benet (jag gillar inte alls denna "nya"). Jag har gått upp ett kg sen förra veckan, blodtrycket låg på 130/80 (brukar aldrig ha så högt, ligger väldigt lågt i vanliga fall och inte haft högt i några av mina tidigare graviditeter. Urinen visade spår av äggvita. Men hon tyckte ändå att det såg bra ut, ska kolla upp igen nästa vecka. Nåja, får hoppas att allt är bra. Hon lyssna iaf på hjärtljuden och de låg på 140 som vanligt.

• Albasmamma

NiniMe: grattis på din 30 årsdag! Och Blomsterfröna, grattis i efterskott!

Jag går också in i v.38 idag. Här är det marknad denna helg. Hela lilla samhället lever upp och man träffar så mycket folk. Som tur är så bor vi nära så jag ka n gå hem och vila när jag behöver det.

• Albasmamma

Maaya: Jag är också lite nojig för havandeskapsförgiftning. Fick väldig huvudvärk i måndags som håller i sig än (dock inte lika kraftigt), var till BM i onsdags och då hade jag spår av äggvita i urinen och högre blodtryck än vanligt så jag ska tillbaks på onsdag igen för att följa upp det. Håller tummarna att vi klarar oss från HF.

Svipp: Ha en riktigt skoj kväll. Jag ska ut imorgon kväll (om jag orkar). Blir att gå ut och träffa lite folk i öltälten nu under marknaden. Som tur är har jag nära hem om jag blir för trött.

• Albasmamma

Maaya: Nja, min vikarierande BM är rätt konstig tycker jag. Vet inte hur mycket äggivta jag hade. Jag är i v. 37+0 idag. Hade gått upp ett kg på en vecka och mitt blodtryck var 130/80 (kanske inte jättehögt men om man jämför med vad jag har haft tidigare och har normalt så är det högt.)

• Albasmamma

Maaya: Ja, jag försöker vila mycket och vara observant på förändringar. Tack för din omtanke. Håller tummarna är våra bebisar kommer snart och att vi slipper HF.

• Albasmamma

Sommaren: tänk så här, det finns egentligen inget rätt eller fel. Du lär dig eftersom och kommer bli en fantastisk mamma! Precis som alla ni andra här i tråden.

• Albasmamma

Bella: grattis på födelsedagen!

Ellenbmt: men fy vad hemskt med din pappa. Hoppas att allt går bra.

Astro: skickar en stor kram!

Maaya: hoppas att du slipper HF och inte blir inlagd pga det! Jag ska tillbaka till min konstiga bm imorgon för uppföljning. Lycka till, kram!

Jag lider med er som har ont eller inte kan sova.

Svar på tråden Augustibebis 2012