Augustibebis 2012
Kikar in snabbt till er fina. Nu har våran lille Dante kommit till världen. V.38+5, 3740 g och 52 cm lång. Allt har gått bra, skriver mer imorgon.
Kikar in snabbt till er fina. Nu har våran lille Dante kommit till världen. V.38+5, 3740 g och 52 cm lång. Allt har gått bra, skriver mer imorgon.
Hej och stort tack för allas grattis-hälsningar! Jag börjar med ett litet ego-inlägg så ska jag sen läsa ikapp mig i tråden. :)
Det hela började i måndagskväll att slemproppen började släppa (har inte märkt av det tidigare graviditeter), sen fick jag värkar vid 21 tiden. När värkarna kom med ca. 4-5 minuter emellan vid 01 tiden åkte vi in (har dryga timmen till FL), körde en CTG-kurva men värkarna började avta och tappen var 2 cm och jag var bara öppen 1 cm. Då tog vi in på patienthotellet. Nästa morgon kom värkarna tillbaka, vi beslutade oss för att ta en sväng på stan och kom tillbaka till FL vid 14.30. Då hade jag starka värkar men inte så täta, ca. 6-7 minuter intervaller. Men jag hade öppnat mej 3cm, Fick vara uppe och gå med gåstol, då ökade de på till 3 minuter mellan och sen fick jag ta ett bad. Efter badet var jag öppen 6 cm och de tog hål på fostervattnet. Då gick det väldigt fort. Vid 20 tiden var jag helt öppen och 20:25 är vår kille född. 3740 g och 52 cm lång och med massor av mörkt hår :) Jag använde mig av lustgas och tyckte det funkade bra, bra att ha nåt att fokusera på. Sprack lite (samma som sist) men det gick bra. Ammningen kom igång på direkten och sen fick vi komma till BB vid 22.30 tiden, har sovit gott inatt mellan 01 och 06, efter morgonronden åkte vi hem. Storasyskonen här hemma var så förväntansfulla och stolta. Ja, det var ett försök att skriva en lång historia kort :) Förresten, var helnöjd och trygg med vår BM, hur bra och "lagom" stöttande, kändes toppen!
Har lagt in en bild i bildtråden. Nu ska jag läsa ikapp vad som hänt här sen sist...
heja Ellenbmt! lycka till!
Hej tjejer! Har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn, men försöker hänga med vad som sker iaf.
Stort stort grattis till alla som hunnit få sina bebisar redan och sen håller jag tummar och tår för att det sätter igång för er som har känningar och tiden ute.
Ser att några diskuterat amning och sprängfyllda bröst, hittade en bra sida (ni kanske redan sett den, men tipsar iaf): http://www.amningshjalpen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=137 Jag har fotbollar till bröst och jag tyckte detta hjälpte lite för Dante att få bättre tag om bröstet.
Grattis till alla nykomlingar!
Håller tummar och tår nu NiniMe, absolut din tur nu!
Gadget: hoppas på bebis idag!
Mammsen: jag hade med mig två st ombyten i strl 56 till BB och använde bara det ena när vi åkte hem. Annars hade vi BB-kläderna på och sen åkte ju vi hem på fm dagen efter gossen är född. Om man är kvar längre kanske man gärna vill ha med mer ombyten. När Dante föddes var han ju 52 cm och jag använder mest 50/56 eller bara 56 och det passar bra. Än så länge har det inte gått åt så mycket ombyten.
Minns inte vem det var som tipsade om Purelan men tusen tack iaf! :) Köpte den igår till mina såriga bröstvårtor och det känns som om det hjälper, tillsammans med bröstmjölk och luftning.
Grattis Tesdy!
Noli: Skickar en stor stor styrkekram. Förstår att det är kämpigt, speciellt med dina tidigare erfarenheter. Men hoppas verkligen att det funkar för dig, och om inte så kommer det gå alldeles utmärkt ändå. Min lilla kille ville också mest snutta de första dagarna och jag har fått såriga brötvårtor. Så jag får bita mig i handen varje gång han ska ta tag. Nu börjar det iaf kännas lite bättre. Förhoppningsvis blir det samma för dig att snart vänder det. Förresten, har du provat att amma liggandes i sängen på natten, då kanske du också kan slumra till emellanåt?
Sommaren: grattis till 9 år! Själv hade jag och maken 6 årig bröllopsdag i söndags men vi båda två glömde bort det :)
Sandrina: Grattis till killen, hoppas att snittet gick bra.
NiniMe: Instämmer med de andra, envis tjej du har i magen som retar omgivningen så att stanna länge i magen. Kram till dig!
Sommaren: tack!
Glömde ju skriva att vi idag varit till bvc, nu har Dante passerat födelsevikten ochväger nu 3815 g. Känns skönt att han nu gått upp de han gick ner i början.
Hej tjejer! Har också varit frånvarande från tråden i över en vecka tror jag, har försökt hänga med lite från mobilen men inte orkat skriva.
Stort stort grattis till er som hunnit få era underverk och till er som går och väntar håller jag tummar och tår för att det snart sätter igång!
Förra veckan fick jag hög feber i två dagar och sen försöker vi få vardagen att rulla på med tre barn hemma. Längtar såå till dagis och lekis kommer igång om två veckor. Barnen har haft långt sommarlov och längtar tillbaka till mer stimulans och kompisar. Annars går allt bra med Dante, amningen funkar även om han vill äta ofta!
Noli: hoppas att vågen visar plus nästa gång, kram!
Tjockisbullen: tänker på er! skickar styrkekramar
Bellatrixx: grattis till tösen, vilket fint namn!
Ellenbmt: hoppas verkligen att du står på tur nu, kram!