Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Sommaren: perfekt morsdagspresent du fick, härligt!

Angelica: Vad roligt att läsa att det går framåt för din starka tjej!

Vi har haft kanonväder hela helgen, nästa så jag brände mig i solen igår. Sen tog jag ut mig lite väl mycket och fick lida för det igårkväll. Rensat ogräs, planterat och sen började jag och maken måla kring farstukvisten också. Kunde knappt gå på kväll, men ett varmt bad och sen sängen gjorde det bättre. Men det var nog en varningsklocka att ta det lite lugnare.

Just det, igårkväll fick jag appen att funka så maken fick lyssna på bebisens hjärtljud, så mysigt!

• Albasmamma

men hur jag skriver, som en kratta...hoppas ni förstår vad jag försöker ha sagt i mitt ovanstående inlägg Glad
    Ibland undrar jag hur jag ska kunna arbeta 16 dagar till, jag är så förvirrad och glömsk. Imorse t.ex. glömde jag barnens ryggsäckar hemma, kom på det när vi kom till dagis så då var det bara att vända om. Fler som är vimsiga?

• Albasmamma

natlup: jag är i v.30+3 och har börjat packa BB-väskan lite smått. Kanske tidigt men tycker inte att det gör nåt att den står under sängen och väntar Glad I övrigt har vi inte hämtat hem vagnen än (ska låna av min bror) eller monterat ihop spjälsängen. Annars har vi väl det mesta hemma.

svipp: jag tycker du kan ringa och rådfråga på FL. (Är det Sunderbyn eller minns jag fel?). Tycker iaf att de brukar vara duktiga på att svara och även om du har en bit in så kanske du inte behöver åka på en gång utan sen när det passar med barnvakt etc.

7eHimlen & NiniMe: skönt att allt var bra på era BM-besök.

jguz: tycker det låter som om nån nerv skulle vara ikläm, men hoppas du får snabbt svar iaf. Jag har börjat känna av ischias men bara på höger sida.

• Albasmamma

65 dagar kvar här! Håller med er, känns som om det var nyss man gick ner på tvåsiffrigt...

Svipp: Vi har kvar lite kläder sen barnen var små så det har vi inte köpt några (förutom några enstaka plagg). Däremot har vi sålt det mest i övrigt. Men får låna en del och ska köpa babyskyddet av en jobbarkompis dotter har köpt andra saker begagnat. Det enda vi har köpt nytt är spjälsäng.

Ang. andningslarm kommer vi inte köpa det, har inte haft det till de andra barnen heller. Personligen tror jag bara att jag skulle bli mer nojig. Men självklart förstår jag de som väljer att köpa och använda det.

Ja, vad hände med vädret. Vi som fick äntligen fick sommarvärme och löven började slå ut i helgen, imorse var det endast +6 grader!

• Albasmamma

svipp: åh så härligt med sommarlov, njut! Själv har jag nedräkning av arbetsdagar, bara 14 dagar kvar. Ska bli såå skönt. Nu har den hemska eftermiddagströttheten kommit tillbaka så jag känner mig som en zombie efter lunch.

• Albasmamma

Fyran: jag ska åka en sträcka på ca 100 mil om 4 veckor....det kommer bli många kiss- och bensträckarpauser. Ser inte heller riktigt fram emot det för jag känner samma tryck mot revbenen som ni andra.

• Albasmamma

fransyskan: åh jag önskar att jag satt på den hemligheten. Igår hade jag en sån dag då jag kände mig så plufsig och ful. Men jag tycker alltid att alla som är gravida ser så vackra ut, synd att man inte kan se sig själv på samma sätt.

Fick precis ett samtal, min BM har brutit benet så nu var det en som skulle vicka för henne som ringde och ville ändra tiden jag har inbokat. Nu blir det fyra veckor sen sista besöket....känns lite länge. Men iofs har jag blivit lite bortskämd kanske med att få komma varannan vecka ett tag nu.

• Albasmamma

Tira: Men usch vad jobbigt, men instämmer med de andra...självkalrt får du skriva av dig här. Skickar en stor styrkekram!

Ang. FK frågor så kan jag tipsa om deras fourm här på FL där man snabbt får svar på sina frågor. Om man inte vill/har tid att sitta i telefonkö.

• Albasmamma

Stövelkatten: hur är ditt järnvärde och dina depåer? Låter ju som om de kanske är väldigt låga. Ring och rådfråga din BM tycker jag och så kanske du får lämna prover.

Svar på tråden Augustibebis 2012