Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Förresten, visst  var det någon som skrev om ryggont. Jag har börjat känna av det, igårkväll hade jag riktigt ont men ett varmt bad och spikmattan lindrade. Tror att det i mitt fall beror mycket på att jag sitter i stort sett hela dagarna på jobbet och arbetsställningen framför datorn inte alltid är den bästa. MEN, nu är är det bara 20 arbetsdagar kvar, tjoho!

7eHimlen: intressant att höra er berättelse, tack för att du delar med dig. Hoppas att byråkratin går snabbt med adoption etc. efteråt så att din fru får samma rättigheter.

• Albasmamma

Naimis: hoppas att du får svar av din BM och får lämna lugnande prover.

Tycker också att det är många man saknar här i tråden!

Fransyskan: jag använder min spikmatta flera gånger i veckan. har inte hört att det ska vara farligt iaf.

Gadget: ang. din fundering om skötbord. vi har inte haft skötbord i badrummet någon gång och det har funkat bra. Antingen bytt i ex. sovrummet (på en skötbädd) om det bara är kiss eller så kan man ju sitta på bardumsgolvet. Tycker även det funkar bra att hålla bebisen och skölja av rumpan direkt i handfatet. På så vis slipper du ju våtservetter. Hoppas du förstår mitt svamliga svar..

• Albasmamma

Stövelkatten: välkommen tillbaka! skönt att få en diagnos och hoppas att ni och sonen får den hjälpa ni/han behöver!

• Albasmamma

Kampis: ber om ursäkt om du uppfattade mig som negativ i bildtråden ang skötväskan. Jag tycker den är jättefin, det var bara min spontana reaktion men självklart passar den året runt.

Jag har också varit till BM idag, allt såg bra ut. V. 29+5:
    Blodtryck 125/75
    Hb 112
    Socker 4,7
    Bebisens hjärtljud 142
    Vikt +17 kg
    SF mått 29 cm (hade bara ökat med 1 cm på två veckor, men nu har bebisen lagt sig med huvudet nedåt och jag känner själv att magen sjunkit något så inget att oroa sig för).

• Albasmamma

natlup: tror nästan att du hörde fel för jag tror inte att det kan sjunka så mycket.

godisbit: hoppas du får komma in och kolla så allt är bra med bebisen även om det precis är som du säger att den hittat nåt hörn som gör att du inte känner lika tydligt. Men det är alltid bättre att kolla en gång för mycket!

• Albasmamma

Svipp och NiniMe: jag känner såå igen mig i det ni skriver. Hur ska man klara 3 barn?! Saknar också att kunna/vilja träna ordentligt, ett glas rosé etc. Men självklart får vi en underbar belöning snart! :)

Ang. ens partner så skulle min man inte heller åka iväg mitt i natten eller på kvällen för att köpa nåt speciell craving åt mig. Han bryr sig om hur jag mår men inte särskilt noga om att känna på magen/sparkarna.

7eHimlen: härligt med en sån träff!

Jag har fått för mig att detta blir en juli bebis (egentligen dumt att tänka så ifall men går över tiden).

• Albasmamma

Lilja: usch vad arg jag blir när jag hör om dessa inkompetenta läkare. De är säkert bra till halsfluss etc men de ska f-n kunna behandla patienter med respekt och medmänsklighet...ingår inte det i deras utbildning! *grr* Skickar en stor kram till dig och instämmer med de andra. Stå på dig, klart du inte ska jobba när du inte mår bra.

Ang. sommaren och planer: Midsommarveckan ska vi ner till Stockholm ca. en vecka. maken och barnen kommer att bila ner några dagar före mig, (jag jobbar 3 dagar den veckan), sen kommer jag flyga ner. Ska försöka orka med en tur ner till Kolmården också, får se hur orken är. Sen ska vi bila tillsammans upp igen, men det blir nog många stopp, kisspauser, matpauser etc skulle jag tro. I övrigt är tanken bara att vara hemma eller i närområdet iaf.

Laddade igår kväll ner appen som det tipsades om, men fick det inte att funka. Ska gå tillbaka till dina tips godisbit och testa på nytt ikväll.

• Albasmamma

Novixi: skönt att allt såg bra ut på extrakollen!

Sommaren: nej det har min man inte testat, ska be honom prova när han kommer hem ikväll. :)

Här är jag helt slut, efter en jättestressig jobbdag. Men sen har jag och barnen njutit ute i solen, äntligen har värmen kommit hit också. Nu ser barnen film och jag ska ta en bad och koppla av. Maken är iväg och spelar fotboll. Förresten, jag beställde en jeanskjol från Bonprix idag. Hoppas att den passar, någon som har beställt mammakläder därifrån?

• Albasmamma

Ellenbmt: jag kör också med lite kvalitetstid för mig själv ikväll, barnen har somnat och jag har tagit ett bad, rakat benen, målat tånaglarna. Nu ska jag njuta av en alkoholfri iskall Briska (och låtsas att det istället är ett glas rosé Glad) och se en romantisk film.

Trevlig helg på er fina!

Svar på tråden Augustibebis 2012