Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Sommaren: härligt med ett till UL.

Hejåhå: hoppas du får komma till BM på en extra koll och att allt är bra med den lille!

Jag har fått så ont i min vänstra fot, eller mest runt fotleden. Jag är väldigt svullen, men om det beror på graviditeten så tycker jag att båda fötterna skulle vara svullna, nu är det ju bara den ena. Någon som vet?

• Albasmamma

Ellenbmt: det bästa idag - 59 dagar kvar och sovmorgon i morse. Det sämsta idag - huvudvärk

Sommaren: vad skoj med fynd och skönt att slippa vara bakis :)

• Albasmamma

Det här med var nånstans det sparkar, jag tror ju att min ligger med huvudet neråt men igår kväll sparkade bebis både högt upp till höger och till vänster i stort sett samtidigt. Är det rimligt?

• Albasmamma

Kampis: min dotter är också fascinerad av att bebisen "äter" det jag äter. Igår sa hon: "mamma, nu får bebisen också kaffe", när jag drack en kopp :)

Bara 11 arbetsdagar kvar nu, men tror de kommer att gå fort för jag har hur mycket som helst att göra. Däremot har de inte tagit in någon vikarie för mig så det känns lite sådär att sluta när jag vet att mina kollegor kommer få ännu mer, men jag ska försöka koppla bort det när jag är ledig (inte mitt bekymmer egentligen).

fransyskan: härligt med ett sånt fynd!

• Albasmamma

Tesdy: jag är snittad med mitt första barn och det gick jättebra utan några komplikationer alls. Var snabbt på benen och vi åkte hem från bb två dagar senare. Hoppas det kan vara en tröst.

Lijon: jag instämmer med hejåhå, vändningsförsöket tog inte alls ont, mest obehagligt med hjärtklappning. Men du ska se att din lille hinner vända på sig och om inte så kommer det gå jättebra ändå!

A R: skönt att allt var ok, försök vila!

God natt alla fina!

• Albasmamma

Godisbit: vilken liknelse :) kan inte heller få ihop det, ett blomkålshuvud.

Fransyskan: usch för sådana dagar! Skickar en kram. Men visst borde det finns övningar som stärker ryggen.

Jag är helt slut i min rygg och fötterna, har stått i flera timmar i köket. Imponeras av er som har ett jobb där ni står mycket, skulle inte orka det. Nu ligger jag iaf på spikmattan och barnen leker doktor med mig :)

• Albasmamma

Stövelkatten: skönt att få "rätt"! Hoppas du får en ursäkt också.

Jag har också sovit uruselt i natt. Båda barnen kom in till oss i natt så det var riktigt trångt. Nåja, får nog bli en tidig kväll.
    V.33 idag och bara 9½ arbetsdag kvar. Sen lite semester och vi kommer hem igen i början på juli och då är det inte länge kvar! :)

• Albasmamma

lovisen: jag har också svårt att släppa min perfektionism...bara måste fram med dammsugarn etc när jag egentligen borde vila. Så jag tar också tacksamt emot tips.

• Albasmamma

Här är en till som börjar närma sig 100 kilo, eller jag hoppas klara mig under men inte så troligt. Sist hos BM (för två veckor sen) vägde jag 89 kg. Längtar också oerhört att ge mig ut och springa och komma igång med träningen. Men men....det kommer och j-vlar ska vi peppa varann! :)

Usch, har inte sovit många timmar inatt och här spöregnar det och är endast +6 grader. Men skönt med fredag iaf, maken har lovat mig sovmorgon imorgon så det ser jag fram emot. Hoppas ni andra får en fin dag trots krämpor och svackor. Kram på er alla fina!

• Albasmamma

Naimis: kanske att bebisen ligger längre ner nu än sist BM mätte, då kan ju kurvan gå ner lite.

Fransyskan: jag är inte jätteinsatt i det här med järnvärde men jag fick diagnos glutenintolerans för 1½ år sen, det upptäcktes genom att jag var konstant trött och mina järndepåer var nästan helt tömda. Kanske kan vara värt att kolla upp i ditt fall när du ändå ska till läkaren. Be de kolla lga (tror jag det heter) och transglutamin eller nåt sånt. Visst kan man ha låga värden trots att man äter bra men tycker ändå att det ringer en varningsklocka. Hoppas du får bra hjälp iaf!

Svar på tråden Augustibebis 2012