Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Hej! Jag hoppar gärna in här om jag får.
    Har BF 5/8 och är nu i vecka 11. Detta blir vårt tredje barn, har en tjej född -06 och en kille född -08.
    Mår illa från och till, hungrig heeela tiden och trött (speciellt på eftermiddagarna). Men i övrigt mår jag bra! När jag väntade dottern så mådde jag illa i 9 månader så nu hoppas jag att det ska ge med sig snart.
    Bor förresten uppe i Norrbotten. Ja, det var kort om mig...

• Albasmamma

Vad kul med tickande hjärtan och bra HSG-värden idag (ja tidigare också självklart)!

Ang. djur så har vi endast fiskar, inte särskillt ansträngande. Vi hade hund när dottern var liten men då jobbade mannen borta varannan vecka och jag tyckte det var svårt att hinna med som jag ville. Men det löste sig att svägerskan kunde ta vovven. Men i framtiden vill jag gärna ha hund igen.

Usch, jag mår mest illamående nu så här på eftermiddagarna och är väldigt uppsvälld. Magen känns gigantisk denna graviditet jämfört med de två tidigare. Ser att endel arbetskollegor tittar lite extra, det känns så iaf. Men har bara berättat för de närmsta släkten och några kompisar, inte på jobbet än.

• Albasmamma

05091112: Usch då, hoppas att det bara är tillfälligt och att ni får bra besked imorgon. Håller tummarna!

• Albasmamma

Jag har gått upp 3 kg redan och här är det inga gummiband längre utan mammabyxor som gäller Glad Konstant hungrig, har ätit frukost hemma imorse och brukar ta med två mackor till jobbet men glömde de i morse. Nu vet jag inte hur jag ska härda ut tills det blir lunch

FruFoxy: här är det -10 grader och rimfrost i träden.

05091112: Lycka till idag!

• Albasmamma

Ellenbmt: Hoppas att du inte får jobbet (inte ofta man säger så, men förstår dig)

FruFoxy: Bor uppe i Norrbotten och här har vi ca ½ m snö. Jättefint!

Helenaa: Dina barn är nästan exakt lika gamla som mina; min pojke blir 4 i februari och flickan 6 i april. Kul! Glad Har ni berättat för era barn? Vi sa det på julafton och de blev jätteglada. De "pratar" redan med magen, "hej bebisen"

JA -för en "tappa-kilon-tråd" i höst!

• Albasmamma

Helenaa: Vi bor i Överkalix :)

05091112: Vad skönt, grattis!

Lullaby: Vad kul att inskrivningen gick bra och vilken förvåning att stöta på din mamma där, men skoj! Roligt minne!

• Albasmamma

05091112: Jag ser faktiskt också fram emot att ha en sommarmage. Har bara varit höggravid mitt i smällkalla vintern och svårt att få stängt en vinterjacka. Känns enklare med kläder på sommaren. Men får väl se om jag får äta upp det sen om det blir en varm sommar Glad

Bullen: Jag håller med dig i dina tankar om dop. Vi kommer att döpa men maken är inte med i svenska kyrkan, våra två barn är döpta dock, varav det sista dopet hade vi hemma i trädgården. Var jättefint och blir ju inte alls lika "kyrkligt" om man inte vill det. Första barnet döpte vi samtidigt som vi gifte

Mownlaiz: Välkommen! Vi har berättat för våra barn som snart är 4 och 6 år.

Ninni13: vår dotter pratar om "när bebisen ploppar ut..." jag älskar hennes uttryck och hoppas att det kommer att kännas lika lätt att föda Glad 

Idag känns som en bra dag, mår inte lika illa faktiskt, 10+4. Ha en bra dag alla!

• Albasmamma

Naimisen: De inre järndepåerna är kroppens "reserv" och det var bra att hon kollade upp det. Jag blev lite sur på min BM för jag sa att jag ville kolla upp mina men fick bara lämna ett vanligt HB. Jag fick diagnos celiaki (glutenintolerant) för drygt ett år sen och innan diagnosen hade jag nästan inga järndepåer alls kvar i kroppen trots att "vanliga" HB var okej. Därför ville jag gärna kolla upp det nu när jag ändå skulle lämna prover. Ett tips, testa blutsaft om du inte vill äta vanliga tabletter.

Lilis: Byxorna var jättesnygga men jag har också precis köpt ett paket med mammakläder på tradera, annars hade jag köpt dem. Hoppas du får tag på ett par i rätt storlek.

Idag är faktiskt första dagen som jag inte alls mår illa och inte känner mig lika dödligt trött som tidigare. Men samtidigt så kommer ju oron, är allt ok? Nåja, ska försöka släppa dem tankarna nu och njuta av fredagskvällen.        

• Albasmamma

April 1977: Ja, absolut tycker jag att du ska gå och kolla upp det. Däremot så bör du äta gluten igen ett tag för att de ska kunna fastställa en diagnos.

Ja, det är ju konstigt. Man tycker ju inte om att må illa, men den när man inte gör det så blir man orolig.   

• Albasmamma

Värmeljuslyktan: Usch, beklagar verkligen. Kram!

April1977: Ja, jag har gått länge utan att veta varför jag var så trött och orkeslös. Trodde mest att det berodde på små barn och alla är ju mer eller mindre trötta i perioder. Innan jag fick min diagnos ville jag knappt stiga upp på morgonen. Men jag håller med, gastroskopin är ingen höjdare men det går väldigt fort så är det över. Lycka till!

flissur: Välkommen!

Ang. cravings så har jag inget speciellt än, förutom kanske sura godisar och salta saker. Dricker väldigt mycket vatten de senaste dagarna.

Svar på tråden Augustibebis 2012