Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Ska på ul igen v 28, är det dumt att fråga om de kan kolla könet igen då? Han var 95% säker på flicka sist och han verkar säga 95 % till alla som frågar men jag hakar ändå upp mig lite på de där fem procenten...

• Sommaren12

v 22 idag. Tiden börjar gå lite snabbare nu tycker jag. Och det börjar kännas lite drygt, vill ha min bebis NU! =)

Vi bestämde oss nyss för att vi ska köpa Bugaboo Cameleon och i samma andetag undrar min man ifall vi inte ska kolla på Brio Go igen... Suck! Kan aldrig bestämma oss. Är ni inte några som provat Brio Go? Vad tycker ni om den? Får intrycket av att de flesta är nöjda med den. Måste man ta av hjulen när man fäller ihop den?! Nån skrev det nånstans...

A R skrev 2012-04-02 12:15:18 följande:
    Jag har en fråga till er som gör så fina collage och bilder med text i bildtråden.
    Vilket program använder ni för att göra det?
     Jag använder Photoshop. Är du inte van så räds inte, det mesta är enkelt att göra! ;)
  • Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-04-02 13:41:14 följande:
    Någon annan som har en riktig kickerunge? hon sparkar helt galet mycket, just idag uppåt, raaakt på magsäcken. Det gör så ont! Och så blir jag illamående efter ett tag. Buhu.
    Har inte fått ont av det men det sparkas rejält här också! Än så länge bara mysigt. :)
  • Sommaren12

Svipp: jobbigt att känna så. :( hade ringt bm och bett om att få lyssna på hjärtat, men som många skriver så kan det ju dröja innan man känner. Kram!

• Sommaren12

Skönt att du har rul snart Svipp!

Nu har vi ÄNTLIGEN bestämt oss! Blir en iCandy Peach! Ska beställa imorgon så hoppas inte vi råkar panikångra oss nu haha. Vet ni om man kan ha babyskydd på den vagnen?
    Ellenbmt: du hade väl en peach?

• Sommaren12

Nu är vagnen beställd! iCandy Peach blir det alltså. Är fortfarande inte hundra att det var rätt val men hade känt så oavsett vilken jag beställt. Skönt att ha det färdigt i alla fall!

Cupcakekiller: Vilken mormor!! Även om man inte tar åt sig och håller med så blir man ju sårad av att någon man bryr sig om säger något sådant. :(

Angående skötväska så blir det nästa grej att leta efter. Jag är väskfanatisk och MÅSTE ha en snygg haha ;) Det är väl mest den väskan man kommer använda framöver liksom.  

• Sommaren12
    Aprilia1977 skrev 2012-04-03 21:00:04 följande:
    Hej!

Är superduperdunderförkyld! Är det någon som kan tipsa om nässprey? Eller kan man som grav. använda vilken sort som helst? Kan nämligen inte andas ur näsan!

Kräks  
    Väldigt osäker men har för mig att man inte ska ha nässpray men att näsdroppar går bra. TROR jag....
  • Sommaren12

Mmm jag är täppt i näsan hela tiden... Speciellt morgon och kväll. :(

Mammsen: Jag har noll erfarenhet av skötväskor men mina vänner har i princip alltid sin skötväska med sig överallt och eftersom jag ÄLSKAR väskor så är det en viktig grej för mig.

I övrigt börjar jag känna att det är dags att ta reda på vad mer som behövs. Har knappt köpt något alls. Tex vet jag inte riktigt vad man behöver till att ombona vagnen... 

Funderar på att köpa en sån där gravidkudde eller vad det heter som man kan sova på. Det är jävligt obekvämt för mig att ligga på sidan för magen "trillar" liksom ner och ligger och spänner eller vad man ska säga. Har provat att ha en vanlig kudde som stöd för magen men den funkar inte riktigt även om jag känner att stödet hjälper. Nån som haft en sån? De är sådär långa som ska stödja magen och så har man en del mellan knäna med... 

Svar på tråden Augustibebis 2012