Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Nån som har nån koll på hur det fungerar att köpa och ta med sig hem en barnvagn när man är i USA?

• Sommaren12

Juliette: fin!! Har du fått hem den än och provat? Du får utvärdera och skriva igen! :)

Har aldrig provat blutsaft, hur smakar det? Låter äckligt ;)

• Sommaren12
    O Hanna O skrev 2012-03-27 21:33:33 följande:
    Har hållit på att renovera sovrummet, så det blir fint innan bebbens ankomst...fler än jag som börjar boa in sig!  Ska bli så mysigt med en lite bäbis igen...är 5 år sedan sist!
    Vi ska med renovera sovrummet nu! :) Blir en helg vigd åt det efter påsk. 
  • Sommaren12

Blomsterfröna; ska man själv boka tid till v 25? Blir man inte kallad?

Testade en rolig sak tillsammans med mannen nu. Han satte på Red hot chili peppers på iphonen och la på min mage. Haha TUSAN va den hoppade till hela tiden. Nästa gång ska jag filma det. Riktigt roligt! Glad 

• Sommaren12

Hur känner man förresten skillnad på kullerbyttor, hicka och boxningar i magen?! För mig är allt sparkar liksom...

• Sommaren12

Haha tack, får ta och försöka analyserar "sparkarna" lite mer. Boxningar och sparkar kan jag då verkligen inte känna skillnad på. Som LiJon skriver så känner jag det med ibland som om allt vänder sig ut och in... Och har jag handen på kan jag ibland känna henne röra sig där inne utan att det sparkar.

Irruz: Som mammsen skriver, det gällde ETT sjukhus i första skedet och där blir det tidigast 2013-2014. Don't worry! ;) 

• Sommaren12

Välkommen TinTixie!! Alltid kul med nykomlingar! kimberly.nu är min blogg om du vill spana in!

Astro: I AGREE!! Har visserligen inte fött barn tidigare men som jag känner nu är lustgas den enda smärtlindring jag kan tänka mig. Är positiv till att prova akupunktur och bad också men har förstått att effekten inte är densamma utan bara tar udden av smärtan om man har tur, så jag ser de som komplement. Vill undvika epidural, tycker det verkar himla obehagligt.

• Sommaren12
    Svipp skrev 2012-03-29 12:07:58 följande:
    Av egen erfarenhet av både förlossning med och utan epidural så rekomenderar jag verkligen att försöka utan. Alla är olika, så jag talar ju endast om hur det var för mig. Jag fick vänta en timme innan läkaren kunde lägga den efter jag bett om att få en och hann nästan få panik av att väntan. Sen när jag fick den var det ju skönt (men mest läskigt) en liten stund, men när själva krystandet skulle till så kände jag ingenting. Jag visste inte när jag skulle krysta utan tog bara i och hade ingen känsla av hur min kropp ville göra. Det var väldigt obehangligt att bara krysta på måfå.

Andra förlossningen hade jag bara lustgas, fast den hade dom glömt att skruva upp fick jag veta i efterhand, så det blev mest en grej att andas i. vilket iofs var bra. Jag hade även läst på mer och visst vad som hände i min kropp, kunde andas och dessutom känna allt som hände. Visst gjorde det helvetes ont där vid 9-10 cm, men hips vips var det över och krystvärkarna tog vid och jag hade kontoll. Bm sprayade nå bedövningsspray mot spänningarna, vilket var bra och sen var min lilla flicka där hos oss. Jag kände mig dessutom som en superkvinna, haha!
    Tack som delar med dig av dina erfarenheter! :)
  • Sommaren12

Blomsterfröna: hos mig har det senaste veckan flyttats runt och ibland känner jag på flera ställen samtidigt som om hon både sparkar och boxas. Ibland nere vid blygdbenet men ofta upp mot naveln också, ja överallt eg. Första tiden var det bara vid blygdbenet.

Svar på tråden Augustibebis 2012