• anneh

Augustibebis 2012

BB-väskan är nästan färdigpackad här. Väntar på amningsbhar och tröjor jag beställde igår. Sen ska det bara packas ombyte till mig, men det tar jag när vi åker in, annars har jag inget att ha på mig nu :D
    Tandborste och tandkräm får ej heller glömmas, men det är nog allt!

Skönt att den är färdig, går in i vecka 36 imorgon. Sambon som jobbar borta i veckorna ringde igår och lät stressad, undrade vart allt fanns och vart parkeringen på förlossningen var. Sen ringde han några gånger till vid 23-tiden och undrade vad jag gjorde, då han fick för sig att bebis ville ut precis då..?!

Skönt att det här är sista veckan han blir borta, följande veckor kommer man iallafall kunna ringa hem honom om det skulle sätta igång.

• anneh

Mammsen: Ja tiden bara flyger iväg! Jag hoppas också att förlossningen startar innan BF, gärna om 1-2veckor :) det skulle inte göra mig nånting alls :D

Ang amningsbh, jag beställde från nelly.se, comfort nursing bra från carriwell. 289kr/st, ser ruskigt sköna ut, ser ut som en sportbh eller vad man ska säga. Mjuka! Hoppas dom dyker upp snart.

• anneh

Ang babyhygien så har jag köpt inotynol, våtservetter, tvättlappar, blöjor (både pampers och libero för att testa båda), nagelvårdpaket (klippare, sax och fil), schampo, lotion och olja. Ska köpa snorsug, termometer och alvedon kan vara bra att ha hemma även om det är från 5kg.

Jag läcker inte mjölk ännu, hoppas det funkar och kommer igång sen..

• anneh

Sommaren: Du är INTE en sämre mamma bara för att du inte ska amma!!!

• anneh

Nån som vet hur det här med löneförhöjning och sgi fungerar? Jobbar inom kommun, och löneavtalet började gälla från 1 april 2012-31mars 2013. Men fk vill veta när avtalet skrevs under? Jag har inte skrivit under nåt avtal? Eller är det avtalet mellan kommunal och min arbetsgivare som gäller? Fattar ingenting..

• anneh

Ellenbmt: Varför åkte du till akuten med en muskelinflamation..? Ursäkta, men var tvungen att fråga, eftersom dom på 1177 inte verkade råda dig att åka dit?

• anneh

Ellenbmt: Men usch, lät ju inge vidare det där! Kan inte föreställa mig om jag ska vara ärlig, då jag varken har barn sen innan, eller har haft en enda "krämpa" under graviditeten. Så om jag kunde, så skulle jag ta över nån av dig!

Stor kram till dig!

• anneh

Ang kläder, jag har inte heller köpt ytterkläder :/ behövs det? Hoppas på varmt väder, är beräknad 2aug, förhoppningsvis tidigare..

Svar på tråden Augustibebis 2012