• anneh

Augustibebis 2012

Hoppar in här! Plussade igår på BIM -1. Första barnet :)
    BF 2/8.

• anneh

Igår ringde jag BM och bokade tid för inskrivning, det blir den 12/12 kl 15.00 :)
    Sen få ska jag få ett VUL också, så det känns bra.

Inget illamående här, det ilar i brösten och dom är stenhårda! Sticker lite i magen ibland.

• anneh
    avokado88 skrev 2011-11-29 11:18:10 följande:
    Jag ringde också nyss BM, Mamamia på söder. Fick tid den 19/12.
    Men får man göra ett VUL då? Jag läste på deras hemsida och då kostar ett tidigt UL 500 kr, så det bokar man väl vid sidan av?

Vill så gärna se att det finns något där inne innan julafton :P
    Nej VUL får du inte, det får du boka på sidan av.

Anledningen till att jag fick det är för att jag haft MF tidigare.
  • anneh
    sommar83 skrev 2011-11-29 12:17:25 följande:
    Vad skönt att dom erbjuder VUL. Tyckte det var jätteskönt när jag väntade dottern att dom var så tillmötesgående då jag hade haft ett MA tidigare och många år bakom mig med misslyckade försök att bli gravid. Sen gick jag privat hos en läkare på Mamamia på karlaplan, och hon var jättebra! Man behöver lite extra stöd när man har haft en motgång eller flera.
    Jag försökte även få ett tidigt VUL nu, men eftersom jag inte bor i sthlm längre så visste ja nästan säkert att det inte skulle gå, och mycket riktigt, dom gör inte tidiga VUL här om det inte finns starkare anledningar än ett mf, vilket jag hade för 9 veckor sen. Men var ju värt att prova :)
    Ja det är riktigt skönt, dom lovade mig det redan när jag fick mitt MF, och det var många månader sen.
    Det var en ofostrig graviditet, om någon hört talas om det. Jag tjatade till mig ett VUL när jag var i vecka 12, för jag hade en konstig känsla av att allt inte stod rätt till. Och mkt riktigt, det fanns hinnsäck, moderkaka m.m, men inget foster. Så det var bara att ha abortpiller (som inte fungerade på mig) så det blev en skrapning.
    Om jag inte haft haft den känslan hade det inte upptäcks förän på RUL.

Så det ska bli skönt med ett VUL, och jag går inte ens privat :)
  • anneh

Äter ni folsyra? Isåfall vilken sort?
    Jag äter ACO kvinna, det står även gravida och ammande. Duger dom
    Dom innehåller förutom vitaminer extra folsyra och järn.

• anneh
    Naimisen skrev 2011-11-29 14:33:29 följande:
    Anneh- Äter ACO Gravid, har för mig att ja jämförde den med ACO kvinna och Gravid innehåller mer folsyra och järn.
    Om du är osäker på om de räcker fråga din bm på inskrivningen.

Nyköpings- Skönt att de inte kommer mer.
    Okej, har helt missat att det finns en ACO gravid, då det står att kvinna passar även för gravida.
    Då ska jag köpa ACO gravid, för järn kommer jag behöva rejält, då jag har (haft? Vet ej om det gått över, då jag fick "diagnosen" för 5år sen) anemi.
  • anneh
    babyhummingbird skrev 2011-11-29 15:25:41 följande:
    Var hos BM idag för första samtalet och fick preliminärt BF den 1a augusti!! :)
    Var det hälsosamtalet eller inskrivningen? :)
  • anneh
    babyhummingbird skrev 2011-11-29 16:03:48 följande:
    Det var hälsosamtalet, inskrivning sker för mig den 9e januari. Tiden går så sakta... Haha :)
    Okej, vad pratas det om då?
    Att man inte ska röka, dricka alkohol och att  man ska äta nyttigt?
    Jag ska nämligen inte ha nåt hälsosamtal..
  • anneh

Hej!
    Vet inte om det var i den här tråden som någon lade upp den här bilden.

Men är det nån som vet vart man kan köpa sån här?
    Eller måste man göra själv, skriva ut och sätta i en ram?

Tacksam för hjälp!

• anneh
    natlup skrev 2011-12-02 15:05:49 följande:
    Jag bor i Sthlm och undrar vilken MVC man ska skriva in sig på. Vet ni vad det är för skillnad mellan privata och de vanliga? Det finns ju 100-tals att välja mellan. Någon/några som har en bra tipps!

Mamamia brukar vara populärt!
Svar på tråden Augustibebis 2012