• Naimis

Augustibebis 2012

Påväg hem från en super middag med pappa och bror på Raw Sushi & Grill. Helt fantastiska maki rullar med friterad kyckling och ruccola i. Rekommenderas! All mat såg jätte god ut, ser framemot ett besök där som icke-preggo.

jguz skrev 2012-06-28 18:25:54 följande:
    Ang. Bb-väskan.... Vad har ni för väska??

Tänkte plocka i lite i den nu men kom inte längre än till valet av väska? Mina vanliga "Bagar" är inte så stora... Kan man ta med en kabinväska... En sån där liten resväska på hjul som man får ha med i planet? Den är ju lite större men ändå inte för stor, eller kommer personalen tro man ska flytta dit?

Vad har ni köpt i "baby-apotek/hygien-väg"?

Jag har köpt inotynyol (stavas?), schampo, lotion, två paket libero nr1 och ett paket libero nr2, och våtservetter... Vad mer? Alvedon och sånt ska man köpa det nu?

Känner mig helt grön fast det är 4 barnet för mig.... 8 år sedan sist, kanske därför...

Inte köpt något i hygien än. Blir nog bara nåt paket blöjor 1, och våtservetter. Inotynol har jag redan, shampoo och lotion var inget vi använt förän senare. Lotion har jag aldrig använt, babyolja om han varit torr. Alvedon får dom inte. Kanske en näsfrida, nagelsax och termometer är bra.
    Maaya skrev 2012-06-28 18:36:42 följande:
    Hur många av er har fått mjölk i brösten? Jag är i v. 35 o i flera av mina gravid appar så står det att man brukar läcka mjölk nu? Även om brösten är större så ser jag ingen mjölk :/ inte för jag vill ha läckande bröst men lite mjölk vore kul att se så man vet att det fungerar som det ska när bebis kommer

Läcker inget. Kan inte komma ihåg när jag började göra de sist.
  • Naimis

Jag föredrar pampers. Tycker liberos blir så hårda, och Neo blir mkt lättare röd med dom.

• Naimis

Idag händer det mkt. Vecka 36+0, 28 dagar kvar och min sista dag på jobbet. Underbart!

Inte nog med det så skiner solen

Hoppas ni andra får en underbar dag!

• Naimis

Sitter nu på tåget mot Borlänge och min lilla familj. Som jag saknat dom! Checkat ut för sista gången på många månader. Fick både tårta och presenter till lillprinsen av kollegorna. Nu ska jag bara vila och ta vara på tiden innan jag är 2 tvåbarnsmamma, men jag kan tycka de räcker med 2 veckor till dess

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 16:04:07 följande:
    Så skönt med sista dagen! Vilken vecka är du i nu?

36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Stövelkatten skrev 2012-06-29 16:28:29 följande:
    Bra jobbat, du är värd att vila nu! Och kul att du blev uppvaktad! Själv tycker jag det hör till, men varken min uppdragsgivare eller arbetsgivare verkade hålla med! Inte ens en liten blomma...

Tack! Tycker jag egentligen med. Tur att man har så fina kollegor och chef (som oxå är gravid).
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 16:04:07 följande:
    Så skönt med sista dagen! Vilken vecka är du i nu?

36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Stövelkatten skrev 2012-06-29 16:28:29 följande:
    Bra jobbat, du är värd att vila nu! Och kul att du blev uppvaktad! Själv tycker jag det hör till, men varken min uppdragsgivare eller arbetsgivare verkade hålla med! Inte ens en liten blomma...

Tack! Tycker jag egentligen med. Tur att man har så fina kollegor och chef (som oxå är gravid).
  • Naimis

Gud va mkt ni skriver!

Min kille ligger väldigt långt ner vad jag kan känna. Känns som jag har en boll upptryckt mellan bena.

Semestern hade kunnat börja bättre för min del. Började med lättare förvärkar under kvällen igår. Då det är 1,5 timme till närmsta förlossning så vore de inge kul om något startade här. Det fortsätter med att svärföräldrarna åker mot sjukhus så fort vi vaknat nu på morgonen. Svärmor har fått en hjärtinfarkt och dom möts upp av ambulans på vägen, då det som sagt är 1,5 timme till sjukhuset.

Där är vi nu, mitt i skogarna, svärföräldrarna på akuten och jag med lättare förvärkar nu(ytterst sällan men ändå)

• Naimis

Tillbaka i storstaden igen. Skönt att ingen bebis kommit än, men nu kan han få dyka upp när han vill. Ska bara packa bb-väskan, plocka upp bebiskläder och babyskydd från källaren, skriva ett förlossningsbrev, köpa en vagga och de sista små sakerna. Sen köpa vore de skönt om vagnen hann komma innan med. Behöver jag säga att jag känner mig lite stressad?!

Imorn ska vi på tul, kan inte låta bli att vara orolig för att magen växt för lite. Tänk om något är fel? Han är iaf lika aktiv som vanligt vilket är lugnande.

jguz skrev 2012-07-02 16:19:45 följande:
    Ni som har förvärkar... Hur känns dem? Får ni som sammandragningar som gör ont?

Jag har idag haft mensvärk från och till... Men inte i samband med någon sammandragning.

Har inte ont i hela bebismagen utan bara där man brukar ha ont vid mens... Under naveln lixom.

Är det förvärkar?? Eller ska man ha sammandragningar oxå?

Tror det är väldigt olika från person till person. Mina förvärkar så gör de ont i muffen, ner i benen och det trycker nedåt. Gör ont i hela tjejmagen, men de är den största skillnaden från sammandragningarna.
  • Naimis

Samma som 7eHimlen och tunn mössa. Är det väldigt varmt så blir de en långärmad body, byxor och kanske mössa. Filt kommer vi ta med också.

• Naimis
    Challelotten skrev 2012-07-03 08:51:34 följande:
    Jloow: ja det blir keyless och elecktronisk baklucka :0)

Sommaren: vi har en offert på bilen så vi ska bara fixa fram pengarna på onsdag sen beställer vi. Men vi har ju fått ok från båda :0) octavian är med jätte bra men är för liten med 2 barn och hund.

Ni som har köpt skip hop duo och dash: hur känns storleken på sen? Läser om måtten och tycker den verkar vara liten? Har en gammal cresent skötväska och den har större mått och jag tycker den är liten nu när man ska ha packning för 2 barn då dotter inte har slutat med blöja helt än. Versan jag hade beställt tog slut på lager och de har inte fått in mer på lager. Får 20% på alltförfäräldrar så jag vill passa på när man kan få en billigare ;0) plus att de har 100:- rabatt på alla skip hop väskor.

Köpte en dash, känns inte jätte stor..men jag tror den kommer räcka. Vill inte ha något stort åbäke där man stoppar ner tusentals onödiga prylar. Min son är ju inte heller blöjfri än.
Svar på tråden Augustibebis 2012