Bubbs skrev 2012-06-07 17:52:48 följande:
Är det någon mer som förlorat vänner som gravid?
Jag trodde inte det skulle hända mig, men fick nyligen veta att den som jag kallat för bästa vän OCH erbjudit vara med under förlossningen, har sagt bakom min rygg att jag är för omogen för barn och att jag inte tänkt längre än näsan räcker.
Dessutom var det fel på min sambo också.
Jag blir så ledsen på att man väljer att snacka med alla utom personen det handlar om. Känner mig så korkad som varit naiv och faktiskt trott att hon varit glad för min skull, när hon egentligen bara räknar dagarna tills saker går åt helvete, som hon tror att det ska göra.
Förlåt, var bara tvungen att vädra lite..
Fy vad trist! Låter inte som en speciellt mogen vän. Eller så är hon bara avundsjuk. När jag blev gravid med Neo var jag 21, då började man märka att de jämnåriga vännerna började droppa av. Den personen jag då såg som min bästa vän hade ingen förståelse för att jag inte orkade umgås lika mkt som innan, och tyckte jag var en dålig kompis. Skulle inte alls förvåna mig om hon sagt liknande saker bakom min rygg. När Neo föddes hade hon flyttat till en annan stad, och varje gång vi träffades var alltid någon annan kompis med. Idag har vi ingen kontakt, vilket självklart är tråkigt, men vi lever så olika liv och kan inte hon acceptera det liv jag valt så är det svårt. Hon kommer förstå den dagen hon står där.
Jag tycker du ska prata med din kompis. Sen kanske inte hon kommer finnas kvar utan ni kanske växer ifrån varandra, men du kommer hitta andra vänner som du kommer ha mer gemensamt med.