• Naimis

Augustibebis 2012

Novixi skrev 2012-06-03 12:41:51 följande:
    Naimis: har han hosta också? Hur är han annars? Pigg/slö/hängig? Feber?

Hosta men ingen feber. Pigg men blir gnällig över minsta lilla.
    Ellenbmt skrev 2012-06-03 11:57:02 följande:
    Naimis- oj! Jag orkar inte städa! Önskar att jag kunde för här är dammigt och sambon jobbar mkt övertid!

Appropå din son är det enda jag kan tänka mig växtvärk och sjukdom i ett, sedan är det ju uppenbart att mamma förändras, då gör han med det på sitt sött tror jag. Min dotter suger med på händerna när hon inte vill/får ha napp, hon har alla tänder så jag tror det mera är tomhet i munnen...

Egentligen inte jag heller. Fast idag orkade jag. Han vill inte ha nappen. Har försökt ge honom den, men han spottar ut den.
  • Naimis

Tack för svaren! Ska ringa sjukvårdsupplysningen och förmodligen får vi ta oss till VC imorn.

• Naimis

Har börjat få massa jobbiga sammanslagningar. De gör inte så ont men känns mest obehagliga. 50 dagar kvar!!

• Naimis
    Bubbs skrev 2012-06-07 17:52:48 följande:
    Är det någon mer som förlorat vänner som gravid?

Jag trodde inte det skulle hända mig, men fick nyligen veta att den som jag kallat för bästa vän OCH erbjudit vara med under förlossningen, har sagt bakom min rygg att jag är för omogen för barn och att jag inte tänkt längre än näsan räcker.

Dessutom var det fel på min sambo också.

Jag blir så ledsen på att man väljer att snacka med alla utom personen det handlar om. Känner mig så korkad som varit naiv och faktiskt trott att hon varit glad för min skull, när hon egentligen bara räknar dagarna tills saker går åt helvete, som hon tror att det ska göra.

Förlåt, var bara tvungen att vädra lite..

Fy vad trist! Låter inte som en speciellt mogen vän. Eller så är hon bara avundsjuk. När jag blev gravid med Neo var jag 21, då började man märka att de jämnåriga vännerna började droppa av. Den personen jag då såg som min bästa vän hade ingen förståelse för att jag inte orkade umgås lika mkt som innan, och tyckte jag var en dålig kompis. Skulle inte alls förvåna mig om hon sagt liknande saker bakom min rygg. När Neo föddes hade hon flyttat till en annan stad, och varje gång vi träffades var alltid någon annan kompis med. Idag har vi ingen kontakt, vilket självklart är tråkigt, men vi lever så olika liv och kan inte hon acceptera det liv jag valt så är det svårt. Hon kommer förstå den dagen hon står där.

Jag tycker du ska prata med din kompis. Sen kanske inte hon kommer finnas kvar utan ni kanske växer ifrån varandra, men du kommer hitta andra vänner som du kommer ha mer gemensamt med.
  • Naimis

Jag har nu gått upp nästan lika mkt som jag gjorde totalt sist. Vecka 33+0 idag. Känns sådär men då gick jag trots allt "bara" upp 13 kg. Var hos BM igår. Mitt SF-mått har gjort en liten avvikelse från sin kurva. Har legat strax över mitt strecket +1 tror jag..nu var det bara 31 cm i 32+6. BM sa att de inte var något att oroa sig över, men hon var ändå tvungen att kolla en extra gång hur mkt sonen vägt när han föddes. Blir ju lite nojjig ändå.

• Naimis

Tack för svaren! Hon sa att så länge det inte stannar av helt så ska de inte va något att oroa sig över

• Naimis
    Albasmamma skrev 2012-06-11 10:43:36 följande:
    Jag tycker också det känns som om bebisen ska trycka sig ut genom magen med fötterna eller rumpan.

Sowe81: jag hade så i min förra graviditet. Även ont i lederna i händerna några månader efteråt. Jag fick förklarat (då iaf) att det var hormonellt. Men säkert påverkas det också om man samlar på sig vätska.

Jag har inte skrivit på hela helgen, men försökt hänga med via telefonen. Men det var massor jag tänkte kommentera men nu minns jag inte.

Förresten Naimis: hur gick det med din värk under fötterna och provtagningen? Du kanske har skrivit om det men mitt guldfiskminne minns inte :)

Endast 8 arbetsdagar kvar....och noll motivation.

Tackar som frågar. Fick komma in och ta prover, som såg helt normala ut. Klådan avtog, troligtvis hade den ett samband med att de var otroligt varmt den veckan.
  • Naimis

Dagens hiss och diss (eller gårdagens snarare).

Diss: Att jag, trotts att jag älskar prinsen i magen, kan tycka att det är lite orättvist att alla mina vänner får döttrar. Den senaste kom igår och alla va säkra på att hon skulle få en kille till. Tabu jag vet, men eftersom jag inte har en biologisk mamma eller syster hade jag önskat att få någon som ser ut och är som jag. Dissen är då att jag inte vill känna så, missförstå mig rätt.

Hiss; Min fantastiska man som kramar mig och säger att vi får skaffa ett barn till. Båda vill bara ha 2 barn så fler blir de inte. Men de kändes underbart att jag fick gråta en skvätt och han inte tycker jag är löjlig

• Naimis

Åh på fredag har jag 4-8 veckor kvar. Hoppas verkligen på att det snarare blir 4 än 8. Är rätt opepp på att vara gravid 2 månader till.

• Naimis

Nu har jag äntligen lagt en beställning på vagnen. 43 dagar kvar till bf!

På Danderyd får man åka hem efter 6 timmar om allt fungerar som det ska och man vill. Annars är de vanliga 1 dygn för omföderskor och 2 för förstföderskor, men man får stanna om man känner att man behöver. Med Neo var vi inne från onsdag morgon till fredag eftermiddag, då vi kände att vi ville hem.

Känner några som legat inne 2 dygn med andra barnet med av olika anledningar. Och vid snitt är det längre man brukar stanna.

Svar på tråden Augustibebis 2012