• Naimis

Augustibebis 2012

Vecka 28 idag, underbart!

Ser att ni diskuterar era vikarier. Har också varit lite orolig. Vill ju helst hamna på samma tjänst jag har idag. Dock jobbar jag på en stor ekonomiavdelning där jag trivs så jag är völ inte extremt orolig. Min vikarie fram till augusti blev klar igår, sen får vi se om hon får fortsätta eller de blir någin annan efter de.

• Naimis

Det är som Anneh säger 10+30. Dock är dras dom 30 av de vanliga 180 dagarna så de är inga extra dagar.

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 13:31:08 följande:
    Är babysitter nåt man behöver ha från början?! Ser att det står på mångas "inköpslistor" men har inte sett mina vänner använda det så tidigt. 

Behöver är nog upp till var och en. För min del så känns de som behovet av en sådan från börjsn mkt större än typ babygym.
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 16:57:49 följande:
    Vad hette den då? Skulle vilja kika på lite olika varianter, men känner mej helt lost...

Vi ska köpa en akta graco sweetpeace. Vaggar i sidled och ät spädbarnsanpassad
  • Naimis

Idag när jag kom på att jag är i vecka 28 så blev det en liten "aha" upplevelse nästan. Vecka 28 det är ju inte långt kvar, shit!

Annars är jag inne i en deppperiod. Känner mig såå tjock, tröttheten börjar komma tillbaka och en extrem hunger med.

• Naimis
    Challelotten skrev 2012-04-30 08:45:09 följande:
    Någon som vet om kön på bebisen även kan vara ärftligt? Tänkte min mamma fick tre flickor och en pojk. Min ena syster har fått det samma, jag och min andra syster har fått varsin flicka :0) även mamma syskon har fått flickor och en pojk. Var säker på att denna var en pojk i början för att graven har varit helt olika men nu är jag inne på en tjej igen.

Man har inte bättre för sig att tänka på sånt när man sitter på jobbet en sån här fin dag och ingen annan jobbar :D

Det är pappan som avgör könet. Eller de små simmarna. Så på hans sida kan de vara ärftligt
  • Naimis
    Aprilia1977 skrev 2012-04-30 19:14:44 följande:
    Men om ni är i v. 28, då ska ni har era bebisar i juli? Eller? Undrar som en flundra!! :o)

Har bf 27/7 enligt rul, 1/8 hade jag innan
  • Naimis
    Aprilia1977 skrev 2012-05-02 12:01:17 följande:
    Jag tror att jag är född till att drabbas av otur, och då främst när det gäller jobb. Eller så är det så att jag är en rättshaverist som tycker att saker och ting ska vara på ett speciellt sätt. Varför finns det översittare? Varför finns det människor som inte gör sitt yttersta? Varför finns det människor som inte bryr sig vad t ex chefen säger och varför finns det chefer som är rädda för konflikter.

Jag har iaf en chef som pratar illa om oss alla, för oss alla... fast enskilt. Flera gånger när jag nu suttit i samtal har hon talat om vad som är rätt/fel, vad kollegorna har gjort/inte gjort.... men hon ställer inte dessa mot väggen!?

Skulle helst vilja hamna på ett ställe där alla tänker som jag, där alla faktiskt går till jobbet för att göra sitt jobb, inte sitter ner och förväntar sig att alla andra ska göra det åt dem.

Min närmaste kollega är en riktig skit. Jag har konfronterat henne vid ett tillfälle och då frästes det ordentligt vill jag säga.

Är så glad att jag bara är anställd fram till midsommar. Chefen har sagt: När du kommer tillbaka efter föräldrarledigheten så...... SÅ vaddå???, tänker jag... inte en chans. Men hur i hela fridens namn hittar man ett jobb där alla tänker som jag, där alla gör sitt yttersta, där alla hjälps åt, där alla ser varandra som likvärdiga. Inte som "outbildad", "oerfaren" "för ung" etc....

F**********N!!!!

Usch va trist! Men så är de är väl alltid så vart man än kommer finns de alltid någon man inte kommer överens med.

Du hittar säkert ett nytt jobb, men de är ju bra att ha kvar de du redan har som backup.
  • Naimis

Wihoo! Bebis är lika stor som kinakål!? Går in i vecka 29 idag...en milstolpe har gptt 28 hela veckor.

Ninime: har sd lite från och till men tycker inte att dom gör så ont mest obehagligt när de spänner som tusan.

Åk in om de gör ont

• Naimis

Har haft, eller har en depp period känner mig så otroligt fet.

Idag fick jag en komplimang av kassörskan på HM son sa "va fin du är".

Tänk va mkt de kan göra. Även fast andra jag känner säger de så gav de lite extra.

Svar på tråden Augustibebis 2012