• Naimis

Augustibebis 2012

80 dagar kvar!!!!

Vi kommer ha bebis i vårt rum. Antingen i vagga eller babynest i vår säng. De beror lite på stora killen som sedan 7 månader men brukar efter halva natten komma upp till oss.

Vpgar man ha båda i sängen?

• Naimis
    LindaPernilla skrev 2012-05-08 08:19:31 följande:
    Vi kommer att ha bebisrummet men kommer också att ha en vagga i sovrummet. Min gamla som jag hade när jag var liten! :) Den står ute i uthuset hos min mamma, så vi ska ta hem den nu snart och slipa/måla den! Har varit iväg och fixat målarfärg (Lady Sensitive) så jag också kan måla! :)

Hur gammal är stora killen, Naimis?

Han är 2 år.
  • Naimis

Vecka 28 (en vecka sen) låg jag på +9 kg sedan innan jag blev gravid. Sist blev totalen +13 kg men vägde då ett par mer innan.

Har ett annat sug och aptit drnna gång så de blir sökert några kilon till. Feamförallt med den nya löneförmpnen i form av en mjukglassmsskin i lunchrummet på jobbet

• Naimis

Angelica- lycka till! Håller tummarna att hon får stanna i magen ett tag till

• Naimis

BM idag.

Vecka 28+6

Blodtryck: 100/60

Sf-mått: 28 cm

Hjärtljud: 145-150

Och han verkar ha vänt sig så huvudet ligger nedåt. Kan förklara varför de spänner som tusan.

Några mer prover tog vi inte idag.

Nu kommer besöken tätare.

• Naimis

Här har oron inför förlossningen börjat smyga sig på de senaste veckorna.

Drömde för någon natt sedan att jag hade 4-5 månader kvar och att bebisen vögde 2,5 redan.

Jag både bävar och ser fram emot de. De är helt underbart att få barn, men nu börjar jag bli påmind om de där första toalettbesöket efter, vilken ångest de är när man ska göra tvåan. Börjar fundera på om vi ska låta storebror komma och hälsa på på bb, man blir ju kanske inte kvar så länge, hur kommer han reagera?

Och sen bara själva förlossningen, tänk om den blir lång och utragen, är orolig för att känna mig full och illamående av lustgasen. Det är lite jobbigt att man inte vet hur saker och ting blir och kan planera

• Naimis

Så har sonen gått och blivit magsjuk. Bara att hålla tummarna att vi andra slipper. Tyvärr känns de inte så just nu

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:20:32 följande:
    Kan man äta mozarella? Gör ni det? Nu har jag läst både och nämligen...

Jag äter mozzarella. Både för att den ska vara gjird av pastoriserad mjölk och vad jag förstått tillverkas under upphettning.
  • Naimis

Stort grattis Angelica! Skönt att ni mår bra och lycka till nu!

Den senaste veckan har jag känt att de stramar och ilar mer runt pubisbens området även att de börjar bli en viss tyngd nedåt.

Hur kommer de då inte kännas om 10 veckor? Då kommer de ju verkligen kännas som bebisen ska trilla ut

• Naimis
    Gadget skrev 2012-05-13 10:57:28 följande:
    Sommaren: det var nog alldeles säkert ingen UVI. Har inte känt något mer sedan igår kväll. Har bara haft det en gång i vuxen ålder och då gick det inte heller att ta miste på det. Men som sagt tycker jag mig ha läst att det inte känns samma när man är gravid. Nåväl, oron är borta.

För övrigt har jag för mig att jag läste på en gravidapp för några veckor sedan att man kunde börja urskilja bebisens kroppsdelar genom magen. Kan ni det? Jag har ingen aning. Vet inte heller om han sparkas eller boxas.

Fast sedan igår kväll har jag som en hård boll i storlek av en tennisboll strax ovanför naveln. Huvudet? Mysigt i alla fall att veta att jag är så "nära" bebisen när jag känner där. Men vågar inte trycka så mycket där, tänker på fontanellen...

Jag vet inte om jag kan se vad som är vad än, men jag kan känna rumpa, rygg och ben.
Svar på tråden Augustibebis 2012