• FruFoxy

Augustibebis 2012

Vad mysigt att det är så många som känner av krabaten!
    Själv har jag haft hoppningar/sprattel i magen sen v. 9-10 men vet att det bara är mina tarmar som tar några glädjeskutt ibland. För en vecka sen hoppade hela magen till några gånger, såg precis ut som sparkar, haha. Min mage är verkligen konstig!
    Tror nog inte jag kommer vara helt säker på att det är riktiga sparkar jag känner förrän efter v. 20 (för detta känns exakt som sparkar från bebisen men vet att det inte är det eftersom jag har haft så ibland som ogravid också). Med de andra har jag känt efter v. 18.

Idag är det äntligen dags för inskrivning! Trots att det inte är första gången man är i svängen så känns det lite pirrigt och förväntansfullt Hoppas de inte ringer från skola/förskola och säger att nån av ungarna är sjuka innan jag hinner dit bara *biter mig i läppen*.

• FruFoxy

fru Elle:
    Vad mysigt! Såna små tillfällen sätter verkligen guldkant i livet.
    Vi fick en liknande present, fast bio av våra vänner och då även barnpassning några timmar. Vi har inte själva varit på bio på *räknar*... 9 år...! Men oj, fy... Då var det väl på tiden  

• FruFoxy

Inskrivningen gick fint och hon skickade remiss till RUL på en gång, känns sååå skönt! Hon sa att hon kunde försöka göra så jag fick  kub om jag ville också men att det då fick bli snabba ryck, och hon kunde inte garantera nån plats eftersom jag är i v. 13+4 idag. Valde att tacka nej för det blir för stressigt men jag hade gärna velat!
    Men med nästa barn så!  

Blev glatt överraskad att det är nya stuff på mvc med blodproven numera. Jag är rh-neg och fått lämna fler blodprover under de andra graviditeterna, och jag är inget riktigt fan av nålar i mig *RYS*. Men numera, om man har tur, så kollar ju de dna redan på första provet och är barnet också neg så slipper man fler blodprov. Mina tummar hålls för min egen del! Sista barnet var neg medan de två första är pos. 

Fler som är rh-negativa? 

• FruFoxy

Snabba ryck var det här! Var på inskrivning igår och nyss ringde de från mamamia och bokade in mig på ett rul. Så all min oro över att inte hinna få en tid i tid var så onödig! Grejen är bara den att jag blev så glad att jag fick en bra tid att jag totalt glömde bort att tiden var på en fredag = de minsta är hemma. Attans. Ska se om maken kan jobba hemma den dagen så får jag åka in själv. Annars får jag väl ringa och boka om.
    Men 16 mars fick jag tid iaf! Så roligt

Det är riktigt kallt här idag, -15. Burr. Ska ut om en stund och traska till en dagismamma på en lekstund. Gäller att bylsa på sig en del.

• FruFoxy

God morgon på er! Allt bra med er?
    Jag har blivit sjuk för andra gången den här veckan, känns sådär Dessutom har jag inte sovit många minuter inatt pga feber och mardrömmar. Vid ett tillfälle vaknade jag av att jag höll andan och hade då drömt om att jag satt i flygplan med maken (som just då satt i flygplan på riktigt) som störtade rätt ner i havet och ja...usch mår fortfarande dåligt av drömmen! Så jag har väl mest suttit och hållt koll på nyheterna istället för att sova.  

Om en timme landar min man, äntligen! Håller på och bakar semlor för fullt här så vi kan mysa lite sen allihopa när han kommit hem, mums!

Ha en bra dag och helg allesammans! 

• FruFoxy

Hej på er, länge sen jag skrev. Hoppas ni har det bra allihopa.

Måste bara fråga om någon av er som är Rh-neg fått veta era provsvar från blodprovet?
    Min bm ringde nyss och sa att de inte hade fått fram vad barnet har för dna/blodgrupp och därför måste jag lämna ett nytt blodprov. Nån mer som varit med om det? Vad kan det bero på? Tog bm för lite blod eller nått annat..? Var så nyvaken när hon ringde så jag glömde bort att fråga.
    Dessutom visade mina blodprov att jag har lite strul med sköldkörteln och har nu börjat äta levaxin. 
    Men annars är allt fint här! 

• FruFoxy

Tina lind:
    Ja, det är säkert så att hon tog för lite, även om jag tyckte hon tog fulla rör. Ska dit igen den 15 mars för att lämna nytt + att lämna blodprov för att se om jag fått bra värde på sköldkörteln eller om jag måste öka dosen. Har inte fått några biverkningar alls som tur är.
    Äter du levaxin annars också? 

• FruFoxy

Godisbit:
    Jag blev flyttad 10 dagar med vår första, från 19 nov till 29 nov (och kom ut som du nog vet, 19 dec. Den graviditeten var lååång). 

Tina lind:
    Gick precis och kolla och det är 50 mg jag tar, en tablett om dagen. Vad hade/har du för värde innan levaxinen och sen efteråt? Fick du reglera dosen efter det andra blodprovet? Vad bra att höra att det kan vara väldigt olika i graviditeterna. De andra gångerna jag varit gravid kollade de inte detta hormon så jag vet inte om jag haft problem med detta innan. Detta är säkert sista babyn för oss (men man vet ju aldrig ) och bra att veta att det isåfall inte behöver bli så att man måste knapra det igen!

• FruFoxy

babyhummingbird:
    Vad hade du för värde innan du började med levaxin, och sen innan du fick reglera dosen? 

• FruFoxy

Hej på er. Äntligen har jag kunnat ta en paus efter en fullspäckad dag med bakning, städning och förberedelser inför yngstas kalas som är i helgen. Har massor kvar att baka men man får ta lite i taget!

Har köpt två tröjor som jag står och velar mellan och som vi med all förmodan kommer använda mig av, men vet inte vilken bara. På den ena är till mig och står "fjärde" över hela magen, och den andra är till födelsedagsbarnet där det står "Jag ska bli storasyster" på. Vilken tycker ni? För att ha båda är lite over the top liksom  
    Var först inne på att inte säga nått på kalaset då jag inte vill ta fokus från hennes första riktiga kalas (av olika anledningar har vi bara firat i familjen de två tidigare födelsedagarna) men eftersom alla är samlade då och att det helt enkelt inte går att dölja längre så får vi lov att berätta.

Undrar lite var er livmoderkant är nånstans och vilken v. ni är i? Min kant är precis vid naveln, brukar den vara det i v. 16-17? Kommer inte alls ihåg hur det har varit tidigare

Svar på tråden Augustibebis 2012