• FruFoxy

Augustibebis 2012

Vad skönt att det är fler med "felaktiga" dateringar! Med första barnet blev vi flyttade 10 dagar, från 19 nov till 29 nov och hon kom ut 19 dec. Det var lite mer förståligt då eftersom jag inte hade nån koll alls på mina cyklar eller ägglossning utan gick på ett ungefär. Men med de andra har jag blivit flyttad 2-3 dagar bara och de kommit strax efter bf.
    Vi vet också när denna blev till,15 eller 16 nov hade vi endast sex, sen dröjde det flera veckor till nästa gång och då hade jag redan plussat. Superspermier kanske?

• FruFoxy

Ni som gjort rul på mamamia, har ni fått med er något papper om rul när ni gått? Kom på det nu att jag alltid fått det med de andra men fick inget nu. Går det elektroniskt numera eller?

• FruFoxy

Sandrina:
    Vad stod det på pappret du fick?
    När jag varit på rul tidigare har jag fått ett papper där det har stått lite info om längd, moderkakans placering, bf osv. Sen har jag lämnat eller visat den för bm i samband med att få moderskapsintyget. Vet inte om det är så man ska göra, men jag har alltid gjort det.

• FruFoxy

Sandrina:
    Jag gjorde mitt rul på karlaplan men går inte där för mina vanliga kontroller.   

• FruFoxy

stövelkatten:
    Går du på mamamia när du har dina vanliga kontroller också? 

• FruFoxy

Gadget:
    Vad roligt att det gick bra på rul!  

• FruFoxy

Naimis:
    Går du där även när du ska på dina vanliga kontroller? 

Stövelkatten:
    Fin vagn, vad är det för märke? 

• FruFoxy

Lämnade barnen nyss på förskolan och fick en försiktig fråga av en av barnens fröknar om vi väntade en till. De hade tydligen haft lite funderingar om det ett tag men inte vågat fråga, haha. Kul tycker jag!
    Men nått jag häpnas över den här graviditeten är att det är så många som tar på min mage! Jag har väl aldrig varit med om att nån annan än möjligtvis kanske nån i min familj/släkt (och då mot slutet) gjort det. Men nu är det även ytliga bekanta, främlingar och hej och hå liksom! Och då är det ändå min fjärde graviditet och är bara i v. 20 och fått klappar sen 5-8 veckor tillbaka. Vad är detta och varför nu men inte nån gång med de andra graviditeterna undrar ju jag?
    Blir lika häpen varje gång och måste erkänna att det är otroligt obehagligt. Hur tacklar ni det? Och hur säger man ifrån på ett schyst sätt? 

Annars så är det bra och lillfisen sparkar hela tiden nu, finns ingen tvekan längre att det är bebis jag känner. Så mysigt! Har fått små små sparkar mot handen också Sammandragningarna har dragit igång igen och är ganska kraftiga mellan varven så jag måste nog dra ner på tempot lite. 

• FruFoxy

Hej på er.
    Min bm ringde i fredags och berättade att de inte lyckats få fram barnets blodgrupp den här gången heller (andra provet jag lämnar). Nu lät till och med bm förvånad. Hur vanligt är det egentligen att de inte lyckas, man undrar ju vad det beror på..

Annars så är det lugnt här. Det är en otroligt lugn bebis därinne och tycker magen stannat av i växandet de senaste veckorna. Den riktigt poffade fram till och med v. 17 men sen tycker jag den varit i samma storlek, livmoderkanten är fortfarande vid naveln som den varit från v. 14. Iofs putar den mer ut än upp nu än innan.
    Det i kombination med att jag fick flytta mig en hel vecka på rul gör mig orolig att nått ska vara fel med den lilla. Men jag ska till bm på onsdag så då är det väl dags att mäta magen? 

Hoppas ni andra har det bra. 

Svar på tråden Augustibebis 2012