• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Bokade in RUL sent, då hoppas de kommer se kön. Vet att det var någon som undrade vad de kollar på Kub-UL, här bokade de en timme och kommer gå igenom ordentligt, alltså inte bara titta på nackspalten. Tiden de bokar för RUL är 30 min.

• villnu

Alltså. Dum fråga kanske. Men hur känner ni livmodern? *känner mig totalt clueless*

• FruFoxy

Naimisen:
    Nr1, flicka: Mådde fruktansvärt illa till v. 14, yrsel, ömma bröst, trötthet, foglossning från v. 20.  
    Nr2, pojke: Mådde oförskämd bra! Fick dock problem med ischlias från v. 25 ungefär.
    Nr3, flicka: Mådde lika oförskämt bra! Foglossning sen v. 6 ungefär och senare ischlias som var kraftigare än med barn nr2.
    Nr4, ?: Illamående men inte lika kraftigt som med barn nr1, ömma bröst, yrselattacker som kommer och går, extrem hunger och trötthet. 

Så för mig spelar inte könet något roll hur jag mår  

• Ari Gold
    05091112 skrev 2012-01-05 21:03:07 följande:
    Vad blev det?!
    En Emmaljunga, liggvagn. Typ starkt gräsgrön...nån slags plych tror jag...och gul galon på insidan. Har inte sett den IRL, köpt på Tradera så ska bli spännande att hämta.

Blir nån mer vagn...halvmodern brio eller emmaljunga... men det kan jag leta efter senare...inte lika svårt att hitta.  
  • Naimisen

Ja vi får väl se om skillnaderna kan ha något med kön att göra. Denna gång har jag mått mycke mer illa, är hungrigare och min hy har blivit så dålig. Hade inte 1 finne sist, nu har jag haft fler än jag haft i hela mitt liv.
    Men alla graviditeter är ju olika, har alltid trott att jag bara kommer få pojkar, tror fortfarande de, men maken tror de blir en tjej.
    Alla trodde på en kille sist, och de blev de ju.

• Strossel

Jag mådde mycket mer illa när jag väntade vår dotter! Fick foglossning från mitten av graviditeten! Nu mår jag hur bra som helst, molvärk då och då och är känsligare för lukter.

• Novalina
    Augustimamman skrev 2011-12-31 10:40:34 följande:
    I år har jag flyttat, börjat plugga, gjort min drömresa, lyckats springa ett enmilslopp samt blivit på tjocken! :) vilket år! Och 2012 ska bli ett år att alltid minnas!

Går in i v 9 idag. GOTT NYTT ÅR alla fina blivande mammor! Kram
    Hhihi, UNDERBART!!! Skrattande Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Blomsterfröna

Dom säger ju de att man mår mindre illa med pojkar och väldigt illa med flickor..

Med min etta(pojke) spydde jag fram till vecka 12
    Nr 2 bara illamående - pojke
    Nr 3 spydde - tjej
    Nr 4 bara illamående . Återstår och se va de blir

• 05091112
    Ari Gold skrev 2012-01-05 21:05:41 följande:
    En Emmaljunga, liggvagn. Typ starkt gräsgrön...nån slags plych tror jag...och gul galon på insidan. Har inte sett den IRL, köpt på Tradera så ska bli spännande att hämta.

Blir nån mer vagn...halvmodern brio eller emmaljunga... men det kan jag leta efter senare...inte lika svårt att hitta.  
    Ah lite sån retro. Nice Tycker du kan lägga in en bild sen =)
  • 05091112

Men... tänk om där är tvillingar!
    Mina systrar är tvillingar.. Men det skippar en generation va? 

Svar på tråden Augustibebis 2012