• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Naimisen skrev 2012-01-03 10:04:52 följande:
    Med första barnet spelade de alls egentligen någon större roll att veta.
    Denna gång så är de mest om vi ska skänka bort killkläderna vi har eller inte.
    Sen som Ari säger så känns de bra att förbered sig mentalt.
    Vi önskar oss en liten tjej, men skulle älska en kille lika högt.
    Vet flera som fått reda på kön på RUL, som sen visat sej inte stämma. Som ett par då de sa att det va en tjej, och de inredde ett rosa flickrum, och ut kom en kille.

Själv visste jag inte könet på sonen, och vill inte veta det nu heller. Det är ju som att öppna julklapparna inann julafton ju!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    TheMaraja skrev 2012-01-03 10:59:03 följande:
    Ha ha ni får köra sten, sax, påse Mer rättvist kan det väl inte bli ha ha.

Vi löser många "problem" hemma med sten sax påse. Känns som den rättvisaste utslagningen
    Hihi, smart!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    sommar83 skrev 2012-01-03 13:05:11 följande:
    Ser lite lustigt ut när man inte varit inne på ett tag och ska "skriva ikapp" Man fyller ju nästan en hel sida med alla svar och egna inlägg :p
    Ja, så är det ju - nästan pinsamt!! Men man kan ju inte hålla sej från att kommentera lite här och där för det! Tungan ute

Själv har jag inte haft tid att sitta så mkt vid datorn senaste tiden, plus att uppkopplingen krånglat, men är nu fixat.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    BinniBoo skrev 2012-01-03 14:03:11 följande:
    Jag tog kopparspiral efter jag fått sonen.. jag fick så ont av den bara dagar efter så jag åkte in akut och tog bort den. Men de kollade aldrig upp varför jag hade ont... två-tre månader senare fick jag rejäl värk vid ägglossning.. tänkte att det bara var den gå¨ngen, men nästa gång vart det ännu värre.. en fredag kväll så jag ringde akuten då det gjorde så ont så jag låg och skrek. Men hon som svarade hånskrattade mig rakt upp i ansiktet och sa att dom minsann inte tar in nån för lite mensvärk. Så jag fick snällt vänta tills måndagen och ringa kvinnokliniken. Där fick jg tid 3 veckor senare.. då upptäcktes en 10 cm stor cysta.. massa prover togs och det var inte bra och de sa att jag hade cancer och var tvungen att opereras i linköping och jag skulle vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, äggledare, äggstockar.. en vecka senare vart det operation. De behövde bara ta äggledarna. Det fanns inte ens någon cysta utan det var en kraftig inflammation på bägge äggledarna. Anmälde sjukhuset som tagit bort kopparspiralen och utredningen tog 1,5 år men jag fick rätt. En expert hade uttalat sig om att det hade räckt med ett enda litet test den dagen jag åkte in på akuten och tog ut kopparspiralen så hade de sett att jag hade en inflammation och jag hade fått medicin mot det och sen hade allt varit bra. Men pga att dom inte gjorde det miste jag mina äggledare.
    Men usch va sorgligt.... Gråter Blir oxå så ARG {#emotions_dlg.djavulsk} på sjukhukvården som bemött dej så ovärdigt illa!!! *Grrrr*

Och lika glad är jag att du nu är gravid!!!! Tjohooooooo för DEJ!!!!!!!!! Vilken revansch!!!! Solig{#emotions_dlg.flower}

(((KRAM))) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:04:40 följande:
    Angående det här med att ta reda på kön så är vi överrens om att vi inte vill veta.. Tycker det är en stor del av tjusningen med graviditeten att just inte ha en aning utan att bara få spekulera.. så spännande och nyfiken är jag så jag nästan spricker haha
    Så känner jag med!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2012-01-03 17:55:46 följande:
    Funderar på om man verkligen ska gå på ul nästa vecka. Ibland får jag för mig att jag inbillat mig alltihopa och det är tomt i magen, medan andra stunder känner jag mig gravid som bara den. Speciellt på morgonen numera vaknar jag alltid med en stor bula längst ner på magen som jag aldrig har som ogravid och det borde ju vara ett tecken på att allt är ok därinne.
    Hade ju varit skönt att veta att allt är ok, men 500 kr + pengar för bilden... är det verkligen värt det? Det är ju "bara" 2 månader bort som rul är, och nog borde man väl kunna hålla sig tills dess?
    Hur skulle ni gjort? 
    Kan du inte kontakta Kvinnokliniken och få VUl där för ca 250 kr?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    SälenCia skrev 2012-01-03 19:03:15 följande:
    Vi har tyvärr ingen att ärva ifrån och kommer nog få lägga ut allt själva. Men det löser sig! Vi har båda vettiga löner så nog ska vi kunna köpa lite grejer till pyret.

Men jag avundas de som iaf kan få något i arv...
    OBS! Gör inte samma misstag som jag och köp för mycket kläder i stl 50-68!! De växer så otrooooligt fort den tiden!!

Tips: Klädpaket på Tradera, då kan man verkligen snacka fyndpriser!!!! Istället för att köpa ett och ett plagg där alltså. Och Lindex har ju bra och billiga kläder, ofta "ta 3 betala för 2" och så med.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    SälenCia skrev 2012-01-03 20:10:30 följande:
    Bra tips för billigare kläder! Några andra tips förutom blocket. Är lite osäker på om man vill köpa tex barnvagn begagnad...
    För mej är det en självklarhet att köpa en begagnad barnvagn. Fattar mej ärligt talat inte på folk som vill lägga typ 8000 kr på en ny vagn. Jag har en jättebra och snygg, praktisk Emmaljunga City Cross till sonen - köpt begagnad - såklart! Skrattande
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2012-01-03 20:18:47 följande:
    Någon som har eller kan rekomedera någon syskonvagn ?
    Emmaljungas "tvillingvagn". Finns många billiga på Blocket, där jag hittat en bra i närheten. Den går att ha både mot dej och från dej, och den ena kan ligga och den andra sitta, eller ligga/sitta båda 2. Otroligt bra kvalité på vagn med!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Naimisen
    05091112 skrev 2012-01-05 22:31:03 följande:
    Pappan? 

Ja de är tvåäggs 

De hoppar över en generation om pappan har de generna på sin sida, för han i sin tur ska föra genen vidare till sina döttrar eftersom de bara är tjejer som påverkar om de blir tvillingar eller inte.
Svar på tråden Augustibebis 2012