• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • rosamoln87

Oj vad ni skriver, roligt... men tar tid att läsa ikapp. :)

Jag är i v.8+3 och mår så fruktansvärt illa. Har gjort det i en vecka nu, blir även yr när jag är uppe o rör mig för mycket. Hela dagarna dessutom så får inget vettigt gjort. Ringde BM o fick tips om åksjukearmband o en viss åksjuketablett o har testat båda men inget verkar fungera. :( Har bara blivit ÄNNU tröttare efter jag tagit tabletten än jag varit innan o då har jag oxå varit övertrött. Om en vecka ska jag på inskrivning. Kanske kan få bättre tips då eller något annat utskrivet. Hur gör ni andra för att bli kvitt illamåendet? Nu sätter skolan fart igen och på lördag har vi tenta och jag är livrädd hur jag ska klara sitta upprätt flera timmar och skriva...Börjar jobba nästa vecka med efter juluppehåll så då vill jag verkligen må bättre igen.

• millabilla
    rosamoln87 skrev 2012-01-05 22:52:18 följande:
    Oj vad ni skriver, roligt... men tar tid att läsa ikapp. :)

Jag är i v.8+3 och mår så fruktansvärt illa. Har gjort det i en vecka nu, blir även yr när jag är uppe o rör mig för mycket. Hela dagarna dessutom så får inget vettigt gjort. Ringde BM o fick tips om åksjukearmband o en viss åksjuketablett o har testat båda men inget verkar fungera. :( Har bara blivit ÄNNU tröttare efter jag tagit tabletten än jag varit innan o då har jag oxå varit övertrött. Om en vecka ska jag på inskrivning. Kanske kan få bättre tips då eller något annat utskrivet. Hur gör ni andra för att bli kvitt illamåendet? Nu sätter skolan fart igen och på lördag har vi tenta och jag är livrädd hur jag ska klara sitta upprätt flera timmar och skriva...Börjar jobba nästa vecka med efter juluppehåll så då vill jag verkligen må bättre igen.

Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)
  • tesked83

Har kommit in i en period där jag inte tål dofter! Allt luktar verkligen skit och jag blir illamående av alla möjliga dofter. Hunden luktar så illa så han får inte ligga i knät längre, all varm mat går bort och speciellt tillagningen av den, sambons parfym har blivit bannlyst, kläder som nyss blivit tvättade tål jag inte, än mindre de som redan är använda Skäms.
    Klarade inte av att måla väggarna i hallen då jag började klökas av doften och att umgås med vänner som röker innebär kraftig huvudvärk direkt. Det är till och med så att jag tycker mitt eget schampo luktar så pass illa att jag blir äcklad. Huuu, vet inte riktigt vad man ska göra...

Annars känns det mesta bra, lite dålig i magen till och från sen så har hungern börjat slå till varannan timme. Men det kanske inte är så konstigt då det blir lite yoghurt eller knäckebröd istället för någon vettig middag.

Var på VUL i måndags, var då i v 8(7+6) och fick se ett litet hjärta slå Skrattande Kändes helt overkligt. Har inte kommit så här långt tidigare och trodde väl inte riktigt att det skulle se ut som det skulle denna gången heller, men det gjorde det Glad

• Augustimamman
    villnu skrev 2012-01-05 21:05:01 följande:
    Alltså. Dum fråga kanske. Men hur känner ni livmodern? *känner mig totalt clueless*
    Det har jag heller noll koll på! Skrattande
  • Augustimamman
    FruFoxy skrev 2012-01-05 20:47:50 följande:
    Min hunger är tillbaka. Och det är något extremt denna gång, gaah! Det går inte ens 1,5 timme förrän magen sätter igång och knorrar och det känns som jag inte ätit på hela dagen!
    Haha samma här! Måste nog börja passa mig innan jag "äter för två". Vill inte gå upp mer i vikt än nödvändigt. Jag blir ärligt talat hungrig igen medan jag fortfarande är mätt! Tungan ute Slå den du! Flört

Minns mammas väninna som har fyra barn. De tre första var pojkar och hon mådde superilla hela graviditeterna igenom. Fjärde barnet så mådde hon inte illa alls. Och då var det en flicka. Så det KAN ju va tvärtom. ;)
    Själv tror jag inte så mycket på sån där skrock...
    Minns det var nåt program på tv för nåt år sedan, typ Doktor Åsa eller vad det hette och ett av programmen handlade om att vänta barn. Då testade de typ fem st gravida tjejer som inte visste könet utifrån alla myter och det stämde bara på två av dom tror jag. 
  • olgaisback

Ohh jag skulle vilja ha tvillingar! Min mans syster har tvillingar! Men det ska ju vara i min släkt! O det finns det inte! Wäääh! ska också fråga BM om jag kan göra ett vul! Och jag måste nog skriva ett förlossningsbrev då min man jobbar i norge och är borta 10 dagar o hemma tio! Har man otur så kommer bebis när han är borta:( inte kul att föda själv med barn nr 1

• astro
    Augustimamman skrev 2012-01-05 23:33:44 följande:
    Haha samma här! Måste nog börja passa mig innan jag "äter för två". Vill inte gå upp mer i vikt än nödvändigt. Jag blir ärligt talat hungrig igen medan jag fortfarande är mätt! Tungan ute Slå den du! Flört

Minns mammas väninna som har fyra barn. De tre första var pojkar och hon mådde superilla hela graviditeterna igenom. Fjärde barnet så mådde hon inte illa alls. Och då var det en flicka. Så det KAN ju va tvärtom. ;)
    Själv tror jag inte så mycket på sån där skrock...
    Minns det var nåt program på tv för nåt år sedan, typ Doktor Åsa eller vad det hette och ett av programmen handlade om att vänta barn. Då testade de typ fem st gravida tjejer som inte visste könet utifrån alla myter och det stämde bara på två av dom tror jag. 
    Fast just detta med illamåendet är inte skrock utan hormoner. Pojkar ger ifrån sig ett hormon som dämpar illamående.
    Alternativt de höjda östrogennivåerna när man väntar en flicka gör illamåendet värre. 
  • FruFoxy

Bullen:
    Vilken fin mage!
    Det är så najs att veta att man inte är ensam om hungern! Idag kunde inte maken hålla sig för asgarv när jag för tredje gången efter middagen smög ut till köket för att ta nått att äta. Kul att jag iaf kan roa nån! På måndag är livet som vanligt igen och då ska jag börja promenera, för fortsätter det såhär kommer jag verkligen se ut som en köttbulle på två ben! Rys!

• Novalina
    Sandra1983 skrev 2012-01-02 14:05:13 följande:
    Hej!
    Jag instruerar i Bodypump, spinning och yoga. Har dessutom egen häst som jag rider nästan varje dag. Min plan är också att köra på som vanligt till ca 2 mån innan bf (runt 20 aug) om allt fortsätter att kännas bra självklart. Skönt att höra att detta går att göra Skrattande! Just nu kör jag 3-4pass i veckan som instruktör + att jag rider då. Japp, det är min första graviditet. Är detta din andra?
    Jaha, det är ju några av mina favvopass det!

Hur länge har du tänkt va instruktör då? Inte till 2 mån innan bf väl? Drömmer Är ju skillnad på att va instruktör och deltagare, men du kanske tänkt fixa det så länge iaf el.?

Va roligt att rida!! Det gjorde jag med då jag va (mycket) yngre. Saknar det, särskilt att galoppera! Skrattande

Ja, det är mitt 2:a barn, min son är nu 15 mån, och heeeelt underbar (såklart)!

Hur gammal är du förresten? Själv är jag 36 till sommaren.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2012-01-02 14:28:21 följande:
    Vad kul! Det är tre av de roligaste träningsformerna jag vet! :) Plus löpning då. Jag har varit nervös för att träna under graviditeten, vet egentligen inte varför, men nu blir jag grymt taggad! :)
    Det är absolut inte nåtfarligt att träna under graviditeten, tvärt om! Min bm sa att det bara är positivt! Och det vet jag iofs själv med.

Jag är dessutom väldigt träningsvan och oxå van att lyssna och känna in kroppen, och anpassar lätt vissa övningar till min allt större mage - vilket ju är en fördel.

Men är man inte träningsvan, så ska man inte börja hårdträna under gravidietetn, det ör inte att rekommendera. Då är det bättre med powerwalks, crosstrainer, core-träning, pilates och yoga.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012