• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-31 16:20:29 följande:
    Eftersom du är i vecka tio redan kan det kanske vara idé att ge immunförsvaret en knuff åt rätt håll, t ex med d-vitamin, vitlök, kokosfett (inte silverpaketet, utan från hälsokosten). 
    Kokosfett? Är det bra för att stärka immunförsvaret? Visste jag inte!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • astro
    Novalina skrev 2012-01-05 21:51:40 följande:
    Kokosfett? Är det bra för att stärka immunförsvaret? Visste jag inte!
    Mja, det är framför allt antiviralt så det gör kroppen till en tråkigare miljö för virus och på så vis gör det immunförsvaret en tjänst, kan man säga.

Det är också antiinflammatoriskt - antagligen skälet till att astmabesvär lindras av ett dagligt kokosintag.

Det är samma med tranbär, tranbär saboterar för framför allt vissa virus och bakterier och fungerar därför som "immunbooster". 
  • Naimisen

05091112- Vet faktiskt inte om de gör de. De gör de iaf om de är pappan som har tvillingar på sin sida. Är dom tvåäggstvillingar da?

• oxle bo
    villnu skrev 2012-01-05 21:05:01 följande:
    Alltså. Dum fråga kanske. Men hur känner ni livmodern? *känner mig totalt clueless*
    när den är normal så känner jag inre var den slutar, men när jag får sammandragning (vid  orgasm) blir den stenhård går inte o missa ;)

jag har mått illa o spyt med alla barn pojke (i himmlen) flicka o pojke
    nu mår jag lite illa men inte spytt än.fast det är nära vid tandborstning.
    foglossning med alla, börja känna av den redan
  • Lillafamiljen
    oxle bo skrev 2012-01-05 20:27:22 följande:
    o det är så jobbigt med den   ovisshet, jag fick vänta 3 veckor på nytt vul.
    när har du ny tid? häng kvar här..
    jag är beräknad till 24 juli men är här( tror jag blir flyttad till augusti)
    kram

Ja fast jag försöker hålla hoppet uppe, men ovissheten är riktigt jobbig!
    Jag fick ingen ny tid men ska be dem om en då jag gör nytt blodprov på måndag, det hoppas jag verkligen dem går med på!
    Tack för stöttningen! 

Kram   
  • oxle bo
    Lillafamiljen skrev 2012-01-05 22:15:50 följande:
    Ja fast jag försöker hålla hoppet uppe, men ovissheten är riktigt jobbig!
    Jag fick ingen ny tid men ska be dem om en då jag gör nytt blodprov på måndag, det hoppas jag verkligen dem går med på!
    Tack för stöttningen! 

Kram   
    gick du till sjukhuset?
    jag gick privat o jag fick ny tid på än gång..
    gå privat om du inte får ny,
    tre veckor är lång tid men det var bra, då såg man en bebis utan tveken, med stumpar som skulle bli armar o ben..
  • Lillafamiljen
    oxle bo skrev 2012-01-05 22:19:15 följande:
    gick du till sjukhuset?
    jag gick privat o jag fick ny tid på än gång..
    gå privat om du inte får ny,
    tre veckor är lång tid men det var bra, då såg man en bebis utan tveken, med stumpar som skulle bli armar o ben..

Ja vi har ingen privatklinik som gör VUL, men kanske kan åka till Helsingborg som inte ligger långt härifrån för dem har privata.
    Annars ska jag försöka be om en annan gynekolog nästa gång, denna tiden fick jag på en timme så det gick undan.
    Får väl kräva en tid helt enkelt annars :) 
  • stormarr

Hej,

Skrev in mig på BF-listan, är i vecka 7+6 idag. Nu ska jag läsa lite i tråden :)

• 05091112
    Naimisen skrev 2012-01-05 22:03:28 följande:
    05091112- Vet faktiskt inte om de gör de. De gör de iaf om de är pappan som har tvillingar på sin sida. Är dom tvåäggstvillingar da?
    Pappan? 
    Ja de är tvåäggs 
  • 05091112

Hittade detta :

Att få tvåäggstvillingar är mycket ärftligt. Benägenheten att kvinnan vid ägglossningen släpper två ägg istället för ett är ärftlig. Däremot kan en man, även om han är tvåäggstvilling eller har tvillingar i släkten, inte påverka sin kvinna att släppa två ägg. Han kan däremot ge sina barn den ärftligheten och hans dotter kanske en dag får tvåäggstvillingar. 

Svar på tråden Augustibebis 2012