• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen
    Novalina skrev 2012-01-06 01:49:12 följande:
    Vet flera som fått reda på kön på RUL, som sen visat sej inte stämma. Som ett par då de sa att det va en tjej, och de inredde ett rosa flickrum, och ut kom en kille.

Själv visste jag inte könet på sonen, och vill inte veta det nu heller. Det är ju som att öppna julklapparna inann julafton ju!

Det är visst svårare att vara 100 på att de är en tjej, killar brukar man kunna avgöra lättare. Alla jag känner som kollat har däremot fått rätt.

Blir lika glad över julklapparna även om dom inte kommer på julafton ;)
  • Naimisen

Godmorgon tjejer! Första frukosten är precis avslutad. Lär bli en till när maken vaknar efter att kollat på JVM final i ishockey under natten.

Jag hör till skaran konstant hungrig, har därför inte vågat ställa mig på vågen på några veckor. Trodde ja skulle gått upp minst 4 kg, men jag ligger fortfarande på -1,5 har pendlat mellan -2och - 1 sen någon vecka efter plusset.

De är säkert ingen fara egentligen, men får lite ångest över att bebis inte får i sig tillräckligt.

Hur ser era matvanor ut?

En vanlig dag (ca tider) för mig blir de fil eller gröt vid 7, smörgåsar vid 9, frukt 11, riktig mat 12, frukt 14, någon snack vid 17, riktig mat 18.30 och fil och mackor eller rester vid 21. Känns verkligen som jag äter hela tiden.

• minstörstalycka

Naimisen- Jag äter också sådär, jämt! ;) Jag äter nästan lika ofta som min 7 månaders son. Behöver jag säga att det är en pina att kliva upp om mornarna.. Trött trött och ännu mera trött!! Illamåendet är det värsta!!

• TheMaraja

Usch jag är trött!! Var uppe och kollade hockeyn i natt. Det brydde sig inte lilltejen om, hon vaknade pigg och glad kl 8

Jag har dålig matlust! Tänker att jag får i mig för lite?! Förra gången hade jag gått upp 4 kg så här dags, då åt jag jämt nu har jag inte gått upp alls. Ska prata med bm på tisdag. Ska bli väldigt kul att träffa henne föresten

• Aprilia1977

Jaha, då har jag börjat kräkas. Det var detta jag har varit superrädd för (eller rädd och rädd, men något jag absolut inte velat). Att spy är det värsta jag vet.

Mamma skrattade i morse och sa: - Ja det är så det ska vara.

Jaja, jag har vackert väder här, håller huvudet högt för att inte må illa, men jag hoppas att ni alla andra får en fantastisk fredag!

{#emotions_dlg.flower}

• Naimisen
    millabilla skrev 2012-01-05 23:06:40 följande:
    Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)

Fina vännen! Blir så ledsen för din skull. De hade vart så kul om vi hade fått samtidigt, men jag håller tummarna för att du får en ny tråd snarast!
  • Aprilia1977
    AnnaSv skrev 2012-01-05 20:09:11 följande:
    Åhh jag har äntligen hittat något jag tycker är riktigt gott... Färsk ananas! Har varit så trött på att inget smakar vidare bra..
    Jag har hört att man ska undvika ananas när man är gravid. Om jag inte missminner mig så sätter det igång en förlossning. Men jag kan ha fel. Har oxå varit extremt sugen på ananas, men har inte vågat att äta den!
  • Gadget

En kompis till mig blev tipsad av sin BM att äta ananas då det är bra mot förstoppning, så det låter konstigt om det vore farligt. Själv stoppade jag i mig en hel på några dagar förra veckan.

• Aprilia1977
    millabilla skrev 2012-01-05 23:06:40 följande:
    Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)
    Usch, jag vet precis vad du går igenom. Fick missfall för nästan exakt 1 år sedan. Var i v. 18 (jag vet att det inte tröstar att berätta). Hela världen rasade samman.

Jag slängde in lite "sura ögon" i den tråden som jag tillhörde då. Avundsjuk på alla blivande mammor. Nu kan jag absolut inte slappna av. Går på helspänn hela tiden.

Kramar till dig!
  • Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-01-06 09:46:33 följande:
    Jag har hört att man ska undvika ananas när man är gravid. Om jag inte missminner mig så sätter det igång en förlossning. Men jag kan ha fel. Har oxå varit extremt sugen på ananas, men har inte vågat att äta den!
    Det har med förlossningen att göra, alltså när kroppen redan är redo för bebis. se.babycenter.com/test/natural-bring-on-labour/eatingpineapple/ om man nu tror på det alls. Flört
Svar på tråden Augustibebis 2012