• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saaajmon
    Sandrina skrev 2012-01-11 12:44:52 följande:
    Jag tyckte också det var jobbigt! Har tur att jag jobbar alldeles i närheten så jag gick dit helt enkelt istället, lite lättare iaf! :)
    Förstår inte heller varför man ska känna så!
    För mig känns det lite pinsamt att gå dit som ung och gravid och sätta sig där och be om inskrivning. Det känns lite pinsamt det med. Men nervositeten börjar lägga sig och ska snart gå in på operation ringa MVC för att be om tid. Jag har inte vågat detta förrän nu och jag är i vecka 11 (10+1). Men det har vart mest om oro för missfall och så.. Det har vart en av orsakerna jag inte har vågat ringa. Ännu mer pinsamt och boka tid och vecken efter att avboka tiden när man har fått missfall. 
    7 Augusti ♥
  • Stövelkatten
    Lillismaj skrev 2012-01-11 12:45:00 följande:
    Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!
    Grattis och välkommen! Och kul med fler tvillingar!
  • Stövelkatten
    Saaajmon skrev 2012-01-11 12:49:15 följande:
    För mig känns det lite pinsamt att gå dit som ung och gravid och sätta sig där och be om inskrivning. Det känns lite pinsamt det med. Men nervositeten börjar lägga sig och ska snart gå in på operation ringa MVC för att be om tid. Jag har inte vågat detta förrän nu och jag är i vecka 11 (10+1). Men det har vart mest om oro för missfall och så.. Det har vart en av orsakerna jag inte har vågat ringa. Ännu mer pinsamt och boka tid och vecken efter att avboka tiden när man har fått missfall. 
    Det ska inte kännas pinsamt! Ledsamt, ja visst, men det är ju inget du kan skämmas över. Jag tänker att du resonerar så för att UM fått dig känna dig dum när du varit dit för hjälp. Ring på bara, du är inte mindre värd bara för att du är ung!
  • tesked83
    Randiga Rut skrev 2012-01-11 10:41:08 följande:
    tesked83: Jag ska in till kk imorgon på ul hos blödningsmott. Om jag förstått det rätt så gör de en grundlig undersökning för att se om det går att spåra var blödningen kom från. Å för att se om den lilla lever... Funderar du på att gå till emmaultraljud?
    Vi var på VUL när vi var i v 7+6 då vi gjort IVF och fick då se ett hjärta ticka. Vi har funderat på att göra ett ultraljud till någonstans runt vecka tolv då jag inte kommer kunna hålla mig till RUL. Men vi har istället bestämt oss för att göra KUB. Så om tre veckor får vi se hur det går Glad

Hoppas alls går bra idag!!
  • Marmite
    villnu skrev 2012-01-11 12:26:51 följande:
    Hoppas att det är ok om jag frågar, men blir nyfiken på din historia om att du är singel. Vad stark du måste vara som gör detta själv!
    Jag kunde inte komma fram till om jag ville leva i en parrelation men har varit helt säker på att jag vill ha barn... så jag började med barndelen. Jag var i Danmark och lyckades på första inseminationen :)

...och helt själv hade jag nog inte velat göra det... Jag har ett stort nätverk av familj och vänner som stöttar helhjärtat :) Min syster har redan proppsat på pappadagarna efter förlossningen!
  • FruFoxy

Jora minsan, det var faktiskt en liten filur i min mage! Alltså, jag tror jag är så glad att jag spricker! Är redan så kär i den! Alltså, jag ska bli mamma igen! *tårarna sprutar av lycka* hur gick det här till?!

Fick massor av bilder och även till mobilen och mailen, mamamia är så bra! 

• Marmite
    FruFoxy skrev 2012-01-11 13:50:43 följande:
    Jora minsan, det var faktiskt en liten filur i min mage! Alltså, jag tror jag är så glad att jag spricker! Är redan så kär i den! Alltså, jag ska bli mamma igen! *tårarna sprutar av lycka* hur gick det här till?!

Så himla roligt! Grattis! Får man bilder från ultraljudet eller måste man ha med egen kamera?
  • FruFoxy

Marmite:
    Tack!
    Bilderna fixar läkaren/bm om apparaten kan skriva ut bilder

• Sandrina
    FruFoxy skrev 2012-01-11 13:50:43 följande:

Hur mycket kostar bilderna hos Mamamia? Och vad kostar det att få dom till mobilen/mailen?
  • FruFoxy

Sandrina:
    Vi fick 4 bilder för 50 kr, dessa bilder skickades även till minmail och en utvald bild till våra mobiler (mms:et ska i vanliga fall kosta 100 kr men fick det på köpet

Svar på tråden Augustibebis 2012