• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    godisbit skrev 2012-01-11 12:08:38 följande:
    Vulgo eller inte - låter inte som den sitter så bekvämt? Men grattis till projektet!! =)
    Haha, nä verkligen inte! Men jag vet inte vad annat jag ska ha på överkroppen, och jag vill inte köpa en ny kavaj bara för detta. Och tack! :)
    Lullaby skrev 2012-01-11 12:09:00 följande:
    Hoppas på fin UL-bild sen i bildtråden och håller tummarna för att allt är som det ska!

Imorgon har jag inskrivning! Hoppas på ett vul, men har inte vågat fråga så det blir det nog inte. Men frågar om hur det står till med sånt när jag är där. Ska berätta för mor o far imorgon tror jag. Men skulle så gärna ha ett livstecken först som man kan "ta på":. Mamma skriver nämligen journalerna på vårdcentralen här med några andra. Fast hon vickar/hoppar in när det behövs så hoppas denna journalen passerar osedd! Men de andra vet ju vem man är till namnet sen innan skolåldern. Småhålor alltså! Nu hade det vart bättre att bo nån annanstans!

Det där med strålandet är så lustigt. Känner mig verkligen inte strålande heller. Snarare som jag inte sovit på en vecka minst. Men 2 dagar innan vi plussade sa mamma just det där att jag såg så lugn ut, eller ja sådär tillfreds.. jaha det kanske. Reflekterade inte mer över det. Men efter 2 dagar tänkte jag mer på det när vi fått plusset. Lustigt!

Men dom måste ha märkt nåt dom behandlar mig annorlunda känns det som. Avårder mig att skaffa hund igen då jag kommer ha att göra ändå sen osv.. undra vad det skulle vara om dom inte gissat rätt redan.

Har ni några husdjur eller är det bara sambos? ;)
    Vi har två marsvin också. Inte lika mycket att göra som med en hund, men visst behöver de också en massa tid. Känns kasst att de inte fått så mycket som de borde när jag varit skittrött och illamående. :S Sambon är alldeles för nervös för att umgås med dem, han hoppar till varje gång de rör sig lite.
  • Sandrina
    Stövelkatten skrev 2012-01-11 12:03:04 följande:
    Jag fick jobbet med det nya projektet, men nu ska jag ut och träffa kunden och måste hitta några bra business kläder snabbt! Fram med symaskinen alltså. Huh... jag har en alldeles ny kavaj jag köpte innan jag blev gravid, men den är väldigt trång i ärmarna och bysten, vet inte om det bara ser vulgo ut om jag har den.
    :S
    Funkar de inte om du har den uppknäppt med något snyggt under. Eller måste du ha den stängd?
  • Lullaby

mästerkattenistövlar haha ok =) Jag funderar på att överge hundlivet ett tag för egentligen har dom en del befog i att vi får att göra ändå. Och det måste verkligen vara rätt hund för att det ska bli något nu. Har övervägt kanin istället. Men sambons katt kommer nog stressa ihjäl ninen. Katten är sin "egen" mer än någons husdjur och det är så tråkigt tycker jag. Kan ju iofs inte gå ut att gå med kaninen som med hunden ändå..

• villnu
    Marmite skrev 2012-01-11 11:30:11 följande:
    Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN fråga någon om den var gravid, om personen är det och vill berätta så får jag reda på det tänker jag...

Lite roligt egentligen det där med att folk säger "att det syns i ansiktet". Det kan ju vara olika mellan personer, men det känns lite som att det är mer att personen är i rätt ålder och barnlös då har folk hur mycket misstankar som helst. Eftersom jag är singel så tror jag inte att någon på jobbet kommer börja misstänka graviditet  i första taget. Det finns helt enkelt inte i tankarna då... Det ska bli skoj att höra vad de säger när jag berättar om det (vilket nog blir i samband med semesterplaneringen "jo, jag tänkte ta fyra veckor här och sen komma tillbaka hösten 2013..." :)

Chefen ska få reda på det efter ultraljudet om en vecka.

Grattis alla till framsteg, ul och annat roligt!
    Hoppas att det är ok om jag frågar, men blir nyfiken på din historia om att du är singel. Vad stark du måste vara som gör detta själv!
  • Naimisen

SälenCia- BF 1/8. Det känns Som de går ganska snabbt iaf.

• Ellenbmt

Jag är djur-människa i benmärgen, haft både hästar, kaniner katter och getter, men min sambo är allergiker så nu kan vi inte ha något alls. Jag saknar djur så mkt i mitt liv att jag ofta, utan hormoner, bölar av längtan... Ska nog skaffa en häst som belöning efter kommande mammaledighet :) on jag har fast jobb såklart...

• Saaajmon

Jag håller på att samla mod för att ringa MVC. Har inte vågat göra det ännu. Men förstår inte varför det ska vara svårt. Det är bara att ringa och boka tid för inskrivning. Det är inget mer med det. Gaaaaaaaaaaah... Varför ska vara så svårt när det är så lätt? 

7 Augusti ♥
  • Sandrina
    Saaajmon skrev 2012-01-11 12:41:24 följande:
    Jag håller på att samla mod för att ringa MVC. Har inte vågat göra det ännu. Men förstår inte varför det ska vara svårt. Det är bara att ringa och boka tid för inskrivning. Det är inget mer med det. Gaaaaaaaaaaah... Varför ska vara så svårt när det är så lätt? 
    Jag tyckte också det var jobbigt! Har tur att jag jobbar alldeles i närheten så jag gick dit helt enkelt istället, lite lättare iaf! :)
    Förstår inte heller varför man ska känna så!
  • Lillismaj

Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!

• Lullaby
    Ellenbmt skrev 2012-01-11 12:31:03 följande:
    Jag är djur-människa i benmärgen, haft både hästar, kaniner katter och getter, men min sambo är allergiker så nu kan vi inte ha något alls. Jag saknar djur så mkt i mitt liv att jag ofta, utan hormoner, bölar av längtan... Ska nog skaffa en häst som belöning efter kommande mammaledighet :) on jag har fast jobb såklart...
    Jag är också sån.. Alltid haft hästar, hundar, olika gnagare mm. Hästarna fick vänta när jag började läsa men hunden kunde åka med och gjorde med glädje. Men han dog ifrån mig istället i somras :( Så nu är jag bara jag. Ja det får bli en belöning sen istället tror jag!
Svar på tråden Augustibebis 2012