• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • suss85
    Stövelkatten skrev 2012-01-11 19:23:15 följande:
    Åh, menar du dem lite tunnare typ "dansbyxor"? Har kollat på dem. Men högklackat kan de ju till och med funka på jobbet.
    jaa visst!! super dunder sköna.. blev dock ganska noppriga efter en tvätt men jätte sköna och ser inte jätte tråkiga ut! fans både svarta och ljusa =)
  • 05091112

Nu har blödningen lugnat sig ... Ni är så fina!!

Om 12 timmar vet vi iallafall.. Skönt.

Hoppas ju på två  

• Litenfyra

Förra gången jag var gravid blödde jag jättemycket i v11 klart rött blod och sen mörkrött! Var 2!! Hihi....denna gången är jag livrädd att det är 2 för tvillingarna är bara 1,5 år:)

• villnu

Någon som vet om ett missfall också ger molvärk. Känns som att den är värre än vanligt. Säkert ingen fara. Men ändå.

• 3apåGång
    Naimisen skrev 2012-01-11 19:16:11 följande:
    Någon mer än jag som blir åksjuk lättare? Brukar inte ha några problem att läsa på tuben men nu blir ja åksjuk direkt.

Jag känner mig än så länge inte så ful, känner mig faktiskt nästan tom glowing. Går och småler åt min hemlighet och känslan av att vara gravid..kanske har med att jag närmar mig spökveckorna.

Nu är jag nästan hemma efter jobbat över 1,5 timme. Massa uppgifter men de känns så roligt med allt ansvar jag får
    Jag blir också åksjuk jätte lätt och har även blivit det under mina tidigare graviditeter. Första gången mådde jag bara illa då jag åkte bil, aldrig annars och andra gången mådde jag illa till och från till v. 15. Nu mår jag illa nästan hela  tiden.

05091112: Håller verkligen tummarna för dig imorgon!!

Zoey81: Oj, så små tvillingar, då förstår jag att du hoppas på bara en nu. Jag tycker själv det kommer bli tufft då jag har en 2,5-åring och en ettåring hemma nu.
  • Tvåönskarblifler

Villnu: när jag fick mitt MF startade det med molvärk på kvällen, på morgonen vaknade jag av ordentlig moLvärk, kunde inte sova. Sen kom rosa flytningar och några timmar senare blod. Jättesvårt att veta ju.

• villnu

Ja. Eftersom det kan vara växtvärk också. Hatar känslan av att det inte går att göra något åt saken. Får hoppas att det känns bättre imorgon helt enkelt.

• anneh

Har också molvärk idag, har inte haft såhär mycket (knappt nåt alls) tidigare. Svårt att veta hur det ska vara då det här är första barnet och dessutom är alla graviditeter olika..

• Helenaa

11+0 idag :D Jag är nog "värst" av alla härinne då det gäller djur... Jag och maken har det som största intresse, har egen gård med nybyggt stall. Vi har hundar, katter, 5 hästar (i alla storlekar) en åsna, 3 lamor och 2 minigrisar :P Underbart att ha. Självklart mycke jobb men för oss är det värt de. Barnen är med på allt och älskar att borsta å rida å mocka bajs :)

Svar på tråden Augustibebis 2012