• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Hej brudar! Jag blir med kallad tjockis på jobbet, av servitriser dessutom!! Fy fan för dom!

Vi hade dottern i spjälsöng vid vår fotända de första två månaderna, sen orkade vi inte mer, vi väckte henne såfort vi rörde på oss så vi fick aldrig sova!! Men vi ska prova med vagga vid min sida av sängen första tiden nu. Vill kunna kämpa mer med amningen denna gången!

• Ellenbmt

Sommaren- utan att ha kollat om du fått svar- plastad frotté, finns på barnaffärer och tygafgärer och jysk. Sen får du ju tänka på dammet om du bäddar nu får du bädda om sen :) men jag har bäddat nu bara för pysslets skull ;)

• Ellenbmt

Just ja, på Ikea finns det med, där finns ju även "fabler" som har filtar med plastad undersida...

• Ellenbmt

Ni som är omföderskor, och eller ni som har haft/har bråck i muffen, känns det som om det trycker på ibland, och att det ska vara så? Eller är det så att jag borde kolla ytterligare en gång? Min bm verkar helt oberörd av allt jag berättar... Det är lixom som om någon sytt in en tegelsten under skinnet i muffen, och när jag har sd eller bebisen rumlar runt med större rörelser känns det som att om jag pressar på så ramlar allt ut, bebis, tarmar, inälvor.... Ursäkta mitt språk men va fasen?!

• Ellenbmt

Mamma- så får jag med göra... Sjukt störigt... :(
    Jaja men då är iaf inte ungen påväg ut, bara själva slidan... :) haha kul jul... Kram på er

• Ellenbmt

Ok vad ni skriver! Tog lång tid att gå igenom, och nu vet jag inte vad jag ska skriva längre :)

Min förlossning var perfekt, Hollywood vattenavgång tidig kväll. Inga värkar, åkte in på koll, då var jag öppen tre och fick stanna, fick värkar när de satte på det där bältet. Duschade, badade, provade lustgasen, ville inte ha den, fick värkförstärkande och poff åtta timmar från vattenavgången va hon ute. Dock utan syretillförsel så hon hamnade på neonatal, men det kändes på något vis naturligt och tryggt... ?!

Nu är jag nervös... För att spricka, för jättebebis, för barnmorskor, för bajs, och ja det mesta... Utom smärtan, den vet jag att jag tyckte var cool.

• Ellenbmt

Caroline secrets- det behöver di verkligen inte ha om du inte har tygblöjor eller en flicka i klänning, inte ens alla tygblöjor behöver byxor utanpå.

• Ellenbmt

Här inveg vi nya badrummet och regnskogsduschen igår, så lite sexande blev det, men det är ju inte som förut!! Han får absolut inte gå ner på mig för åderbråcket!! Blir missionären här... :) Max gång i veckan. Får sd och så släppte tappen slem sist så blev lite orolig...

• Ellenbmt

Wow! Vilken tur att allt gick fint trots Sofias brådska! Hoppas ni mår bra nu båda två! Grattis tusenfallt!

Svar på tråden Augustibebis 2012