• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Grattis till kusinbarnet kampis!

Jag är tokigt trött och tålamodslös efter jobbet senaste tiden, svårt att se hur jag ska orka, men jag vill ju så gärna!!

• Ellenbmt

Jag läste i min app att tredje termitern är som första när det gäller trötthet. Därför många av oss vill somna nu, eller redan sover :)?!

Känns att bebisen är stor nu när det trycker och buffar från alla håll i magen. Overkligt.
    Mår annars bra, aptit och livslust, det är kul :) längtar till augusti!!!

• Ellenbmt

Novixi- har hört att bebisen inte känner av psykisk stress eller depprission. Du kan nog vara lugn, bara du själv står ut! Kram!

Issan- smörj med någon olja dagligen, öva lite andning, knipövningar och lyfta rumpan från golvet och knipa, och så kanske läsa på om bedövningar?

Godnatt!!

• Ellenbmt

God morgon! Som sagt Angelica- tänk viken tur att ni är omringade av folk som är kunniga!

Jobba idag med, men sen är jag ledig på torsdag! Så skönt. Fredag och lördag är det marknad där vi bor, så himla mysigt med lite Sommarkänslor, hoppas inte regnet når oss bara!! Dottern vill ha sockervadd och rida ponnyhäst! :)

Ang ont i muffen- jag har ju ådernråck, det känns som ni beskriver, fast kanske ännu värre?! Jag sa själv att det är som någon sytt in en tegelsten under skinnet... Dock lättar det när jag ligger ner ett tag. Men jag går lite som om jag blivit överkörd av en 200kg man i ett dygn.... Ursäkta ;)

Det ser ut som om det är en tennisboll påväg ut, det är lixom svullet baktill, så att man frammifrån ser hur det bakre putar ut neråt, sen är blygdläpparna på insidan osynliga av svullnad och de yttre hänger som om jag hade stått med benen brätt isär.... Ja, ursäkta igen, men någon kanske var nyfiken ? :) dessutom är det tjocka blå ådror utanpå det hela.....

• Ellenbmt

Jag fick svag rand och utåtnavel runt v25-30 sist, nu ser det ut att bli en bred mage utan vare sig rand eller pluppnavel.. Olika kan det visst vara. Tror det är vanligt med rand från v 20. Men det är ju inte alla som får det.

• Ellenbmt

Jag har babycenters app, gravidappen.
    Kanon tycker jag.

Jag är så törstig!!

Hur känner man om de ligger på tvären, min bebbe känns i heeeeela magen, buffar på blåsan, trycker under revbenen och hårda sparkar på bägge sidor av magen, värst åt höger...

• Ellenbmt

Ikväll tog tålamodet slut! Brukar ha järnvilja när det gäller min dotter och trotts, men inte idag. Nu har vi bråkat konstant sedan halv sex, nu kom sambon hem och fick ta över. Helt slut är jag, sd och hög puls och ont i ryggen efter att ha städat hennes rum och full av ilska och frustration, jobbiga jäkla trottsålder försvinn!!! Och låt tiden till augusti skynda på så jag får föda barn och få sånnadär stålmannenhormoner igen!!! Orkar absolut inget alls nu!!

• Ellenbmt

Jag skrev en bara för någon dag sedan.... Kan inte kopiera på telefonen. Ska se om jag hittar vilken sida

• Ellenbmt

Jag hittar inte min, men jag skriver igen, så fatta tag i pennan!

Till dig:
    bindor xxl
    Amningkupor
    Bröstmjölksuppsamlare
    Bröstvårtscreme
    Nyponsoppa/läsk/saft
    Minst fem amningsbhar
    Plastad frotté till din säng?
    Bvitamin el något för hårväxten.
    en nalle att gosa med redan NU! (kleta på bröstmjölk osv så den är ett mamma-substitut i vagn å vagga sen!)
    Pump, om du vill pumpa?

Till babyn:
    Blöjor nr 1/newborn
    Små frottédukar till spyor och amning
    Plastad frotté
    Kudde
    Två bäddset
    Temp
    Babyolja
    Badbalja/stol
    Mjuk borste till skorv
    Mössor
    Strumpor
    Omlottbodys i både lång och kort ärm
    Byxor, gärna med muddar, jag ogillar de med fötter.
    Filtar, till vagn, till golv, till täcke osv...
    En napp (ifall att)
    Minifom (ifall att)
    Nallen som du haft.
    Våtservetter
    En flaska / matkopp( ifall att)
    Miniderm salva-till huden
    Inotyol salva- till röd rumpa

Svar på tråden Augustibebis 2012