• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman
    fru Elle skrev 2012-01-15 12:31:22 följande:
    Clementiner och apelsiner var jag väldigt sugen på när jag var gravid med dottern. Är väldigt sugen på det denna graviditeten med. Kan det gömma sig en tjej i magen denna gången med? Överkonsumerade inte citrusfrukter när jag var gravid med sonen.
    Jag har hört tvärtom att man är sugen på surt när det väntas en pojke... Men tror inte så mycket på sånt där. Gillar med surt nu, har faktiskt köpt citroner som jag skär i klyftor och sörplar ur haha! =D Apelsiner och kiwis står också högt i kurs!
  • Juliette

Äter oxå apelsiner och kiwi och dricker juice :) Har en kompis som väntar en pojke och hon är helg tokig i citrus. Det är ju kul att gissa kön och så men jag tror inte att man kan gå på nåt särskilt tecken.

Hur tidigt brukar man få kallelse till RUL? Går här och väntar ;)

• Augustimamman
    Juliette skrev 2012-01-15 12:55:55 följande:
    Äter oxå apelsiner och kiwi och dricker juice :) Har en kompis som väntar en pojke och hon är helg tokig i citrus. Det är ju kul att gissa kön och så men jag tror inte att man kan gå på nåt särskilt tecken.

Ja, det är kul att grunna i massa tecken men som sagt, det är knappast nån säker metod för att räkna ut könet. :)
  • TantLjusgrön

hihi vad märkligt, för mig är det också kiwi och apelsiner som gäller, roligt att det är fler som har samma sug!
  • Saaajmon

Jag är också mest sugen på det också haha :D
    7 Augusti ♥
  • novaunique

Oj jag öppnade just posten som låg på hög (körig vecka) och jag har fått tid till RUL 27/2! Redan, kände jag. Men ja, jag borde väl vara i vecka 17-18 då tror jag...

• novaunique

Förresten - hur är det med röntgen av tänder när man är gravid - nån som vet? Har tid på onsdag och läste just (igen - oöppnade posten haha) att det ev blir röntgen...

• Lullaby

Godisbit!

Jag är också 8+0 idag och precis likadan! Jag är tvärsäker på att någon smyger sig på mig med en stekpanna och smackar till när jag minst anar!  Mitt HB och alla prover var bra så det beror inte på något sånt hos mig. Järndepåerna vet jag förstås inte än..

Angående pissandet är det också likadant. Oftast om jag får nåt illamående alls så är det på natten när jag varit och kissat. Blir lite "sjösjuk" i sängen hehe. Fast det är det enda illamåendet. Dom morgonarna jag börjar jobba 5 kan jag få sova hela natten fast det är färre timmar jag sover än vad jag sover om jag börjar 9 iofs.

• Augustimamman

Nåt som är ganska bra är att förut var jag beroende av Cola Zero, men eftersom jag inte tycker om så söta saker längre så går det helt bort. Glad

Nån mer än jag som fått problem med hyn? Har fått massa finnar, speciellt i pannan men även lite på ryggen och mellan brösten. Rynkar på näsan Är både fet och torr i ansiktet nu. Har aldrig haft problem med sånt innan... BLÄ!

• lillaMiaa

Jag måste också upp och kissa en gång varje natt, vaknar och är jättekissnödig och mår illa.. men om jag dricker vatten så så brukar det ge sig lite och jag kan somna om :)

Svar på tråden Augustibebis 2012