• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Jag vill också känna bebisen!! Bekräftelse på att liten lever.. Hoppas jag känner det tidigt denna gång! Nu vet man ju vilket fladder som är vilket

• Saaajmon

jag kommer säkert få vänta till vecka 18-19.. Men detta är mitt första barn så :) Har så ont i ryggen.. Nackdel som gravid haha Flört

7 Augusti ♥
  • novaunique

Jag inbillar mig att jag känt lite fladder, men troligtvis är det gaser...

• Ellenbmt

Mäster- jag googlade och det verkade lugnt. Tack för svaret!!

I morgon ska vi till äventyrsbad, vill inte visa mig blekfet i bikini som stramar åt.... Ångest.

Nu ska jag sova :) tänk att man kan va så trött?! Natt natt brudar!

• Grisefia

Okej, här kommer många svar i ett inlägg.

MrsTM: satsa på veg protein. Typ bönor och så om du klarar av det. Eller andra veg alternativ. Finns ju mycket gott i frysdisken där.

FruFoxy: visst är det sjukt! En gång såg vi en unge som satt i knät på personen som körde bilen. Har dom totalfel på hjärnan?

O Hanna O: Så fint beskrivet med att hålla en fjäril mellan händerna. Vill också känna bebisen nu. Mitt illamående har blivit lite bättre. Så nu är det inte så mycket som påminner att det finns något där. Fast jag tycker mig ana en liten kula nu. Fast för det mesta är magen bara svullen :(

• oxle bo
    NiniMe skrev 2012-01-14 18:15:19 följande:
    Jag känner bebisen, är i v.12 nu och jag har känt lika tidigt när jag väntade nr 2
    jag har fått för mig att jag känner den typ 2-3 gåmger om dan sissta veckan, typ som en fisk :) liten dutt el flader.
    är i v13.
    bara när jag är stilla de är ju så löst än så länge ...

jag var o titta på vagn idag,,,hjälp jag o gubben är helt o ens.
    han vill ha phil and theds, vist så länge den e liten, men sen när man tar bort liften så måste den sita hela tiden, det går ju inte..
    jag är lite små kär i emmaljungas tvilling, men små hjul fram(vet att det inte e så bra)
    en thetunias. 
    har haft en urban duo tidigare o liggdelen är så liten, går ju inte o ha i vinter...

hjälp vad ska man ha???

hitta även denna på nätet; någon som har erfarenhet av den?? hört något??

www.swekidz.se/tvillingsyskonvagn-twin-exclusive-p-483.html
  • FruFoxy

Ja, det är läbbigt vad vissa föräldrar gör

Är det nån som har använt sig av ringsjal? Är bara van med sån där trikåsjal (moby) men funderar på om ringsjal kunde varit nått som ombyte eftersom det ska gå snabbare att få den på sig. Det var ett pyssel vissa dagar med trikåsjalen, speciellt om man var lite stressad. Men nöjd med den på det stora hela.
    Vad har ni för erfarenheter?

• fru Elle

Nyköpings bo, det är verkligen en nackdel med UJ Duo att liggdelen blir för liten ganska tidigt. Den är så smal och det blir svårt att använda den till vintern. Vi har en UJ Duo och kommer inte köpa en till syskonvagn. Så antingen fågel det bli sittdelen när liggdelen inte går längre. Eller så får vi köra UJ singel med liggdelen och ståbräda. När sonen kom då använde vi syskonvagn och singelvagn med ståbräda.

När jag ser barn som är lösa i bilen under färd blir jag ledsen. Tycker synd om barnen som har så korkade föräldrar. 2012 borde man veta bättre tycker jag.

• O Hanna O

Trevligt att du gillade min beskrivning Urge!

Jag kollar också vagn men det känns som om det känns avlägset! vi har problemt att vi har så litet bagage...jag har en v40 minimalt att få in den genom luckan väll inne är det stort! och mannen en 850 inte kombi!

vi funderar ev på att byta bil samtidigt är det betalda och kostar inget, det är ju väldigt bra ekonomiskt!

• fru Elle

Har provat sjal men det var inget för oss. Blev inte vän med sjalen, dottern hatade den när vi provade. Använde oss av sele, har använt Babybjörn och Ergo. Babybjörn tycker jag är enkel att bära barnet i när de är små. Men vi brukar byta till Ergo ganska snabbt, gillar den mycket mer.

Svar på tråden Augustibebis 2012