• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Elle:
    Vi har också babybjörn och ergo. Dock gamla modellen på björnen så den är värdelös för ryggen. Ergon tycker jag är perfekt för lite äldre barn men nyfödda vill jag gärna ha lite mjukare.
    Vad testade ni för sjal?

• Aprilia1977
    MrsTM skrev 2012-01-14 17:02:26 följande:
    Någon mer som blivit totalt osugen på animaliskt protein under graviditeten? Fattar ingenting, jag brukar älska alla sorters kött, även fisk och kyckling. Nu får jag knappt i mig nånting sånt utan vill bara ha spannmål, mjölkprodukter och en del frukt & grönt. Helknäppt!

Jag känner precis som du. Äcklas av kött, men äter frukt och grönt. Det kan ju inte vara bra för fostret. Jag får inte ens i mig mjölk.
  • fru Elle
    FruFoxy skrev 2012-01-14 21:10:42 följande:
    Elle:
    Vi har också babybjörn och ergo. Dock gamla modellen på björnen så den är värdelös för ryggen. Ergon tycker jag är perfekt för lite äldre barn men nyfödda vill jag gärna ha lite mjukare.
    Vad testade ni för sjal?
    Vi har en BB med ryggplatta så den var helt ok i början men inte när barnet börjar väga lite mer. Tycker vår ergo är ganska mjuk, men den är välanvänd och av ekologisk bommul så tror den var lite mjukare än den utan ekologisk bommul. Provade en sån sjal som man har till nyfödd, kan den ha kallats trikåsjal? Men vi fick lämna tillbaka den.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • Naimisen

Jag har också känt av fladdret, trodde de va mest att de va gaser och önsketänkande. Men de kan alltså vara bebis?
    Känner ju igen känslan.

Har avslutat dagen med en tallrik rågmjölsgröt med lingonsylt och fil och gråta till filmen Mammut.

• UmmAminah

Ja vill oxå ha fladder... Jag vet att me sista kände jag i 12+6 så d e ju några veckor kvar. Är i 10+0 nu. Men gravid ser jag ut iaf... Sista veckan har 4st kommenterat min mage :S Kul liksom, jag som skulle va super hemlig... Men mina hemligaste kläder funkar inte ens lite!! Men... Nån gång ska d ju ut, hade hoppats på efter ultrat i v. 13...

• Gadget
    Aprilia1977 skrev 2012-01-14 21:25:13 följande:
    Jag känner precis som du. Äcklas av kött, men äter frukt och grönt. Det kan ju inte vara bra för fostret. Jag får inte ens i mig mjölk.
    Får du i dig ägg? Eller kanske keso och/eller kesella även om du inte kan dricka mjölk? Känns som om kroppen din behöver lite protein, även om jag inte tror det är någon fara om det inte sitter i hela graviditeten förstås.

Men mina favoritmellanmål just nu är just antingen ett kokt ägg, eller lite keso på hårt bröd eller den bästa - en halv burk kesella (gärna 1%, det är proteinet jag vill åt inte fettet här) i vilken jag mosar lite upptinade hallon. Supergott och fräscht. 
  • Gadget

Jag är för övrigt inne i en riktig spökvecka. Utöver magen som är stor, inte minst på kvällen, mår jag nu superbra. Känner mig inte ens särskilt trött längre. 12+3 idag och på fredag har jag nästa läkartid. Att jag alltid ska börja oroa mig för att den har stannat upp i utvecklingen när det närmar sig nästa undersökning.... Längtar så tills man kan känna den själv så att jag får livstecken varje dag.

• NiniMe
    oxle bo skrev 2012-01-14 20:46:24 följande:
    jag har fått för mig att jag känner den typ 2-3 gåmger om dan sissta veckan, typ som en fisk :) liten dutt el flader.
    är i v13.
    bara när jag är stilla de är ju så löst än så länge ...

jag var o titta på vagn idag,,,hjälp jag o gubben är helt o ens.
    han vill ha phil and theds, vist så länge den e liten, men sen när man tar bort liften så måste den sita hela tiden, det går ju inte..
    jag är lite små kär i emmaljungas tvilling, men små hjul fram(vet att det inte e så bra)
    en thetunias. 
    har haft en urban duo tidigare o liggdelen är så liten, går ju inte o ha i vinter...

hjälp vad ska man ha???

hitta även denna på nätet; någon som har erfarenhet av den?? hört något??

www.swekidz.se/tvillingsyskonvagn-twin-exclus...
    Samma här =) 
  • astro
    Aprilia1977 skrev 2012-01-14 21:25:13 följande:
    Så var det för mig förra graviditeten.
    Har du testat makrill, det brukar alltid gå ner för mig i alla fall.
    Ost är ju också en fenomenal proteinkälla. 
  • 3apåGång
    Gadget skrev 2012-01-15 09:01:16 följande:
    Jag är för övrigt inne i en riktig spökvecka. Utöver magen som är stor, inte minst på kvällen, mår jag nu superbra. Känner mig inte ens särskilt trött längre. 12+3 idag och på fredag har jag nästa läkartid. Att jag alltid ska börja oroa mig för att den har stannat upp i utvecklingen när det närmar sig nästa undersökning.... Längtar så tills man kan känna den själv så att jag får livstecken varje dag.
    Här längtar jag också tills jag kan känna bebisen. Kände v. 15+0 förra gången och det tyckte jag var tidigt. Första gången kände jag i v. 21. Nu är jag i 10+0 men känner absolut ingenting, trodde inte ens det var möjligt att känna SÅ tidigt.
Svar på tråden Augustibebis 2012