• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Godmorgon på er!
    Hörrni jag har en fråga (är väl helt bimbo ) Jag har fått BF 1/8 och går idag in i vecka 11+4. Hur kommer det sig att vissa av er andra har gått fler veckor och ändå har BF i augusti? Har det med ÄL och sånt att göra? Jag fattar kokosboll

• lillaMiaa

Hej tjejer!
    Här är en till som vill vara med :) Bf 23/8. Vecka 9 nu, 8+2
    .Jag har följt med i tråden ända sen jag plussade 11/12.
    Jag har sen tidigare en dotter som är 1år och 3 månader. 

Fick missfall i v 11+0 i augusti så nu hoppas jag att detta ska gå vägen. Då kände jag mig aldrig gravid och hade känslan av att det va något fel hela tiden..
    Nu däremot mår jag illa hela tiden, började känna det direkt, typ en vecka efter efter ägglossningen. Jag har jätteoregelbunden mens så jag använde ägglossningstester den här gången, och hade turen att ha ägglossning just då jag testade.
    Illamåendet slog till ordentligt v 6+0, övergick i magsjuka och sen har illamåendet hållt i sig, dock inga kräkningar förutom magsjukan. Och jag är såå glad över illamåendet även om det är jobbigt. :) Jag är sjukt trött också..

Har inte direkt några cravins men jag kan inte heller äta så mycket kött, fisk.. mår illa av bara tanken! Äter mer frukt än vanligt och är mest sugen på surt och salt. Och som någon annan också skrev så kan jag inte heller äta choklad, jag älskar choklad men nu vill jag inte alls ha det ;) 
    Det är roligt hur kroppen fungerar när man är gravid :)    

Det vart mycket i samma inlägg nu men ni har hunnit prata om så mycket så jag vill hänga med :)
    Jättekul att det är så många som skriver här :)      

• Gadget

Novanique, för min del handlar det om att jag är förvirrad (gravidhjärna?) och precis ovan skrev att jag var i 12+3 fast det är 11+3. Önsketänkande kanske....

• AnnaSv

Idag är jag i vecka 10+0 enligt vul men jag borde som MINST vara i vecka 11+0. Denna tillbakaflyttning borrar hål i huvudet på mig! Tur att det snart är ul så man vet hur det står till sen..

• Kampis

Sist kände jag bebisen i v 21 eller 22, kommer inte ihåg.

Men det finns lite knep för att känna tidigare: 
    Ligg på soffan och lägg fjärrkontrollen på magen, när bebisen rör sig rör sig fjärkontrollen också även om det inte känns i magen.

Ligg på mage.    

• Kampis

AnnaSv: Jag vet en som blev flyttad 3 veckor vid v 12 ultraljudet, sen vid v 18 UL så flyttades hon tillbaka. Så kan det ju vara

• AnnaSv

Kampis: kul att höra verkar inte vara ovanligt att man blir tillbakaflyttad i veckorna på tidiga ultraljud ändå kan man inte låta bli att oroa sig.. Får se vad som sägs om 2 veckor

• 05091112
    Kampis skrev 2012-01-15 10:47:48 följande:
    Sist kände jag bebisen i v 21 eller 22, kommer inte ihåg.

Men det finns lite knep för att känna tidigare: 
    Ligg på soffan och lägg fjärrkontrollen på magen, när bebisen rör sig rör sig fjärkontrollen också även om det inte känns i magen.

Ligg på mage.    
    Haha va?
    Gör jag så så skuttar magen pga min puls  
  • Kampis

058..... haha jo men sen blir det liksom  rörelser som inte är pulsen, då är det bebisen ;)

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-01-15 10:05:18 följande:
    Godmorgon på er!
    Hörrni jag har en fråga (är väl helt bimbo ) Jag har fått BF 1/8 och går idag in i vecka 11+4. Hur kommer det sig att vissa av er andra har gått fler veckor och ändå har BF i augusti? Har det med ÄL och sånt att göra? Jag fattar kokosboll
    För min del beror det på att uträknade BF var 1/8, medan tidiga ultraljudet visade att jag var längre gången. Men jag vill inte byta tråd för det, eftersom denna är så väldigt travlig! :) Sen får man ju se på RUL om datumet fortfarande stämmer. Men annars så har det också med ägglossningen att göra. Det kan diffa. Och även om vi alla räknas dagar och veckor så vet man ju aldrig exakt när bebisen kommer i alla fall. ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012