• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Karo77

Varmelyktan: beklagar verkligen d'en sorgliga nyheten . Massor med styrkekramar!!!!!! Sjalv kanner Jag mig jatte orolig idag har val ingén ingen fysisk anledning men....... Fick MF i vecka 10+5 i maj och ar nu i 10+0...... Har kontroll den23/01 RUL och Check trisomi( vêt inte forkortningen)

• Aprilia1977

Hej!

Jag har inte heller några saker som magen skriker efter, däremot kan jag idag vara sugen på leverpastej, för att i morgon äcklas av det. 

Har slängt en hel del mat som jag tillfälligt varit sugen på, ätit lite på och sedan mått så otroligt illa.

Tänk vad allt är konstigt hur kroppen reagerar!     

• Aprilia1977
    Albasmamma skrev 2012-01-14 11:45:39 följande:
    April1977: Ja, jag har gått länge utan att veta varför jag var så trött och orkeslös. Trodde mest att det berodde på små barn och alla är ju mer eller mindre trötta i perioder. Innan jag fick min diagnos ville jag knappt stiga upp på morgonen. Men jag håller med, gastroskopin är ingen höjdare men det går väldigt fort så är det över. Lycka till!
    Tack! Obestämd
  • MrsTM

Någon mer som blivit totalt osugen på animaliskt protein under graviditeten? Fattar ingenting, jag brukar älska alla sorters kött, även fisk och kyckling. Nu får jag knappt i mig nånting sånt utan vill bara ha spannmål, mjölkprodukter och en del frukt & grönt. Helknäppt!

• astro
    05091112 skrev 2012-01-14 11:20:48 följande:
    Okej ja det låter ju logiskt.
    astro skrev 2012-01-13 23:59:39 följande:
    alla säger olika.

Jag ammade fortfarande Dex när jag blev gravid med Bella. Min BM sa att det var ok fast att jag måste sluta innan bebisen kom för mjölken skulle inte räcka.

Jag läste på om tandemamning och bildade mig en egen uppfattning.

Dex (3) tar fortfarande en och annan slurk, jag ammar Bella (snart året), är gravid, mår utmärkt. Fick inga dåliga värden när jag ammade Bella heller. 
    Jag läste en del om tandemamning med för någon vecka sen och det verkade ju supersmart, framförallt när jag har en historia av att början med amning för varje barn har varit ett rent helvete. 

Ammade du båda när den nya var nyfödd och det funkade?
    Så fort vi kom hem från BB (KS, så jag blev mot min vana kvar några dagar). Jag hade väl lite tänkt att nu skulle Dex kanske ha hunnit glömma "slurken" (som han kallar den), men nej.

Nu har jag alltid för mycket mjölk i början så det visade sig suveränt att ha ett större barn i faggorna. Dex fick överskottet som spände ut bröstet och skulle gjort det jobbigt för lilltjejen, och på det viset blev båda nöjda och glada och jag slapp mjölkstockning. Det var faktiskt bekvämare för mig än att bara amma bebisen - till min förvåning.
  • Karo77

Mrstm: Samma har! Klarar inte doften av kyckling och fisk. Kottbullar ar det enda kott som gar ner.

• MrsTM
    Karo77 skrev 2012-01-14 17:08:58 följande:
    Mrstm: Samma har! Klarar inte doften av kyckling och fisk. Kottbullar ar det enda kott som gar ner.
    Ja det låter verkligen bekant! Köttfärssås tycker jag fortfarande är gott, allt annat är jättejobbigt. Ska ta upp detta med barnmorskan på onsdag och se om hon har några förklaringar och/eller några tips på vad man kan äta istället.

Min man är en ännu större köttälskare och eftersom han lagar vår gemensamma middag varannan dag så känner jag att det blir lite knepigt med matvanorna om jag plötsligt ska välja bort köttet vid varje måltid...
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-01-14 15:49:33 följande:
    Tycker mig ibland känna som svepande rörelser i livmodern. Gaser säger de som "vet" men man vet väl bäst själv vad man tror sig känna? V 12. eller 11+ nånting...

En orolig fråga!!
    Idag hjälpte jag brorsdottern upp på en d-ponny, alltså ca 145 cm hög, och tjejen är 8 år vet inte men normalvikt på en sån tjej... Gjorde ONT! Vet i efterhand att det var ju tokdummt gjort att hjälpa så, men tänkte inte just då?! Vad tror ni? Kolla upp eller glömma?
    Så länge du inte fortfarande har ont behöver du nog inte tänka på saken... det är många som lyfter tungt länge i sin graviditet (inte för att det är bra, alltså) utan att det är farligt. Men sånt kan ju trigga sammandragningar och så. Hoppas alltså det onda har gått över!

Jag körde kundvagn idag, det var ingen hit heller för magen och höften. :/ Får låta bli det framöver.
  • Karo77

Jag ater lax med mycket citron och tonfisk och kottbullar... Resten far vanta en stund! Lyckligtvis kan Jag ata alla typer av gronsaker och frukt !!

Svar på tråden Augustibebis 2012