• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

12+0 idag här också! Väntar ivrigt på tiden för RUL.. Varit lite osäker på att kolla kön (då väldigt många tycker det är "fel").. Men nu har jag bestämt att göra som känns rätt för oss.. Oavsett vad andra gjort eller kommer göra. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen!

• oxle bo
    babyhummingbird skrev 2012-01-18 08:38:40 följande:
    12+0 idag här också! Väntar ivrigt på tiden för RUL.. Varit lite osäker på att kolla kön (då väldigt många tycker det är "fel").. Men nu har jag bestämt att göra som känns rätt för oss.. Oavsett vad andra gjort eller kommer göra. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen!
  • astro
    babyhummingbird skrev 2012-01-18 08:38:40 följande:
    Särskilt inte i frågor som tekniskt inte spelar någon roll alls. Som den här.
  • Bellatrixx

12+0 här idag med! KUB-test nästa vecka, längtar. Hoppas på att allt ser bra ut. Aptiten lyser fortfarande med sin frånvaro men illamåendet har blivit mycket bättre, dock har jag blivit väldigt trött igen, haha! Inte som i början men trött, kanske iofs har med att man börjat jobba igen nu efter barnens lov. 

LundinEk: Har ni kommit fram till om ni vill kolla kön eller inte? Klart ni ska göra det som känns rätt för er, och jag tycker absolut inte det är något fel att kolla i förväg, kan förstå varför man vill göra det. Skrattande 

Påtal om vagnar, är de där vagnarna med 3 hjul verkligen bra? Eller ska man satsa på en Emmaljunga-liknande vagn med alla hjul som är lika stora?  

• oxle bo

jag har en UJ singel vagn o älskar den :) jag röstar på 3 hjul

kolla könet är upp till var o än, o det är ju inte säkert, har kompisar som skolla få... men så kom de en ... iställe jobbigt om man köpt allt i en färg då :)

skulle vara bra för mig o veta då jag get bort alla pojkläder(dum som jag var)

• TheMaraja

Ellenbmt: vi köpte den ny för 12 med sitt- och liggdel, babyskydd och tillbehör som åkpåse, men ingen syskondel. Hade min tjej fått plats bra i sittdelen fortfarande så hade jag använt den, det var planen från början eftersom jag varit så nöjd.

• lovisen01

Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  

• mownlaiz
    fru Elle skrev 2012-01-17 20:54:47 följande:
    Var visst fler som känner sig lite extra känslosamma och blödiga.
    haha, jag lipar till och med till disneyfilmer...
  • Ellenbmt

Maria- okej! :) ja vi är med supernöjda, och dottern får plats helt okej fortfarande då hon är så liten, men det blir väl att åka och kika på hur syskonvarianten skulle funka för oss...

• Albasmamma

oj, vad ni skriver...minns inte allt jag tänkte kommentera Flört

naimisen: grattis till fast jobb och vilken löneökning, kanon! Om jag vore dig skulle jag nog berätta för dem jag ska dela rum med. Men gör det som känns bäst. 

Sover också sämre nu, är uppe minst en gång varje natt för att kissa. Drömmer konstiga drömmar också.

Jag hade så stort tänkt ringa och boka tid för RUL igår när jag ändå var hemma (här får man boka tiden själv). Men så visar det sig att de har telefontid 7-7:45! Det är precis den tiden vi gör oss i ordning hemma, stressar till dagis och sen till jobb. Nu vet jag inte när jag ska hinna ringa. Usch, irriterad är hormonstinna jag idag!

Svar på tråden Augustibebis 2012