• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • villnu

April1977: samma här. Vaknar på natten och kan inte somna om förrän Max en timme innan det är dags att gå upp. Är sen död hela dagen. I mitt fall är det nog en blandning av grav och stress. Bläääääää! (har legat vaken sen 4)

• eleanoresmamma

Jag har oxå svårt att sova, vaknar ofta flera gånger per natt o ibland har jag svårt att somna om... Är i V 10 +4 idag och ska till BM idag för inskrivning.
    Som många andra så är jag oxå gasig i magen, sprang runt på jobbet o kollade barnens blöjor då jag tyckte det luktade bajs sen insåg jag att det är ju jag som släpper små fisar som luktar... hahahaha! Inte undra på att jag tyckte det luktade...

Ha en underbar dag!   

• villnu

Haha. Men skönt att ha nåt att skylla på. Själv sitter jag i kontorslandskap :-S

• fru Elle

Vaknar också mycket lättare nu när jag är gravid. Till min mans stora glädje, det är nästan alltid han som går upp om barnen ropar på natten. Sen när jag väl har vaknat kan jag inte somna om innan jag har gått på toaletten. Är kissnödig mest hela tiden tycker jag.

• lills

11+5 idag. Illamåendet har äntligen börjar lägga sig. Har dock blivit rejält snlrvlig och slemmig i halsen. Slemmet gör att jag kräker ibland....
    Vet inte om jag är på väg att bli sjuk eller det är grav.
    Angående illamående, jag åt typ ett halvt knäckebröd varje halvtimme. Drack mycket vatten. Så mycket annat fungerade inte när det var som värst! Kämpa på, går nog snart över!

• Naimisen

12+0!!! Shit, jag är i vecka 13 redan. Tiden bara flyger iväg. På fredag är det 6 v kvar till RUL och på söndag 2 veckor till kick-off i Sälen med jobbet.
    Är fortfarande lite nojig att bli avslöjad framförallt när de kommer till alkoholintaget.
    De står nu mellan att berätta för tjejerna jag kommer bo med så dom kan hjälpa mig eller dra nån dålig nödlögn.
    Tips på hur man kan undvika att berätta?

• villnu

Naimisen: wohoooo grattis! Här känns det som att tiden segar sig fram. 9+6 idag. KUB om två veckor på fredag. Ska ta ett gäng blodprover idag :'(

• TheMaraja

Nyköpings bo: hon kommer vara precis under två så jag hoppas donkeyn passar. Jag fick 8000 för min iCandy som vi sålde nu och har sett donkeyvagnar på blocket för 11 så då känns det okej, men den är dyr aså!!! Hoppas på ett bra andrahandsvärde på den också

• Ellenbmt

Oj vi köpte candyn ny för 7500? Eller du menar kanske syskonvagnen? Vi har en peach sittvagn och funderar på att göra om den till syskonvagn? Någon med erfarenhet? Dottern blir tre i sommar men hon är liten, väger 11 kg och är typ 86 i strl...

• oxle bo

jobbigt det där med vagn ;)
    jag tänker att jag inte vill ha för dyr inte över 10000 i alla fal. vet inte var gränsen går.. måste börja spara...
    anton är för 10 juni, o beben i magen är beräknad 24 juli(än så länge) så han är fylda 2 då.. å en phil and teds tilltalar mig mer o mer, men vet inte..
    -är ju att det inte finns någon korg typ,när den lille sitter där bak sen...

vet ni vad jag gjorde, jag kissa. fan skulle ju kissa i rör, ska ju på inskrivning :/
    får låta bli o äta o drick o försöka om en stund, tror ni det räknas då.??

v 14 idag 13+0

Svar på tråden Augustibebis 2012