• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Marmite

11+0 idag! Grattis till alla 12+ och till jobb, vagnar och annat skoj!

Idag kl 3 har jag mitt första ultraljud... (utanpå magen, som jag förstått det). Jag är ASNERVÖS och har vaknat 5-6 gånger inatt... Jag hoppas att jag får beskedet att hjärtat slår och att det finns huvud... Resten känns som att det går att lösa ;)

• Lillismaj
    lovisen01 skrev 2012-01-18 09:01:00 följande:
    Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  
    Oj, herregud vad jag känner mig i dåligt skick när jag hör sånt här.
    Jag är helt slut av att gå och lämna dottern på dagis, det tar ca tio minuter att gå dit. När jag väl kommer hem tar jag hissen en våning för att hjärtat slår så hårt.
    Men ok, jag är inte van att träna och har haft urinvägsinfektion i tre veckor + illamående.

Det jag vill säga är att du är hur duktig som helst! Det är ju superbra att vara i form inför förlossning och "det nya tuffa livet".
    Det är helt normalt att man trappar ner lite när man är gravid.
  • Lillismaj

Förrsten, är det någon mer här som väntar tvillingar?
    Och är det någon som kan rekommendra en bra syskonvagn?

UJ verkar vara bra och populär men man kan inte ha barnen vända mot sig från det att de börjar använda sittdelen. Kan man ha de ifrån sig när de är så små/blir inte det bara jobbigt (plus att man vill se sina små knyten)?

Emmaljunga verkar också bra men undrar om den är tung att köra (den utan svängbara hjul) och om den är mycket bredare? Den kan man i alla fall välja hur barnen ska sitta.

• Sandrina

Vad säger ni om att byta Beach 2012 till Förlossning 2012? :)

Själv har jag inte heller någon kondition kvar! Har knappt vart utanför dörren dom senaste veckorna men vet att det är viktigt att röra på sig!

Springa och liknande träning är nog inte att tänka på för min del! Men jag hade tänkt att börja simma. Det känns som ett bra sätt att hålla sig i form.

Så, någon som är med mig? :D Vi måste ju vara i form för vår livs utmaning i augusti! :)

• godisbit
    Sandrina skrev 2012-01-18 09:51:50 följande:

Själv har jag inte heller någon kondition kvar! Har knappt vart utanför dörren dom senaste veckorna men vet att det är viktigt att röra på sig!

Springa och liknande träning är nog inte att tänka på för min del! Men jag hade tänkt att börja simma. Det känns som ett bra sätt att hålla sig i form.

Så, någon som är med mig? :D Vi måste ju vara i form för vår livs utmaning i augusti! :)
    Jaaa!!
    Jag tog mig samman igår och skulle köpa nytt träningskort och boka in mig på ett vattengympapass... bara för att få reda på att jag 1. inte kunde boka innan jag köpt kortet och 2. passet var fullt i alla fall! Så bra gick det med de goda intentionerna =)

Planen idag är att jag ska köpa kort och passa på att simma ett par längder och så får jag boka vattengympa till nästa vecka. Jag har slarvat med träning och sen i somras har det inte blivit ngt alls. Sambon kom igång i oktober och är superpeppad och kör 3-4 pass i veckan (spinning, styrka, badminton, promenader, etc) och är bästa stödet när det gäller att peppa mig med, men jag måste ju ändå ta mig samman själv! Blev i alla fall en promenad på drygt 4 km igår efter kvällsmaten och det var skönt även om det var lite halkigt. Men så fort det lutar uppåt så märker jag att jag börjar flåsa, såå dålig kondis hade jag inte för 2-3 veckor sen!
  • lovisen01

Men då är det inte bara jag som märker av att kondisen blivit sämre. Vattengympa ska ju vara bra för gravida, men jag tycker det är dödstråkigt vilket är lite synd. Jag måste gå på pass som jag gillar, annars kommer jag aldrig komma iväg. Promenader tycker jag funkar bra, men det blir inte någon powerwalk för då känner jag att det gör ont i ryggen efter ett tag.

Har en sån gnälldag idag känner jag, jobbet är tråkigt och träningen går dåligt och jag är bara trött och känner mig trist. Hoppas det går över snart, någon som har nåt tips om hur man kan få upp motivationen lite? Godis kanske? :p  

• Augustimamman

Jag tränade mycket förut men nu är jag "bara" ute och powerwalkar en halvtimme varje dag. Har gjort det sen nyår. Jag tänkte att jag börjar smått och känner efter vad som känns rätt. Ska nog också börja simma och prova vattengympa.
    Orkar inte alls lika mycket som innan. Har ont i svanken och igår mätte bm mitt blodtryck till 95/55 så kanske inte så konstigt...

Nån som vet var gravida kan köpa träningskläder?! Verkar inte finnas... Max två veckor till jag får plats i mina löparbrallor...

• Lillismaj

Jag gick på vattengympa för gravida när jag var gravid förra gången men där fick man inte börja förrän sent i graviditeten.
    Annars var det härligt, varmt vatten och avslappning. Ha ha, ni hör vilken latmask jag är!

Jag är gärna med på pepp för att få upp kondisen lite. För min del gäller nog promenader. Hade nog kunnat tänka mig att simma men vågar inte eftersom jag haft urinvägsinfektion i en månad och fått tre antibiotikakurer.

• Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-01-18 09:51:50 följande:

Jag är med! Kör ju 1-2 gravidpilatespass om dagen. (a´10 min) Jättebra utformat för att träna inför förlossning osv.
    I love it!

Jag trivs jättebra på mitt nya uppdrag, sitte och pillar med Excel-listor hela dagarna. Och har ett eget litet kontor! :D

Min mage är superfin just nu, men folk påpekar hela tiden hur stor jag är. :( Det får mig att känna mig rätt tjock. Speciellt när folk hälsar "Hej Tjockis!" och petar på magen och säger att det nog är fler där inne osv. Är väl inte allmänt gods bara för att min mage är stor. :( Igår grinade jag lite i smyg för att jag är så tjock. hej och hå, va töntig man kan bli av hormoner. :D Uppdaterar bildtråden med magen på jobbet. :)

Förresten, jag kom inte in på FL alls igår! Kändes jobbigt att inte hinna läsa vad ni skrev. ;)
  • Naimisen

Corinell- Vi har en MB Swift på 3 hjul, innan dess hade jag en cameleon och den vagnen vi har nu känns stabilare än den jag hade innan.

Svar på tråden Augustibebis 2012