• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Vi har kommit fram till att vi också ska ta reda på vad det blir. Jag är egentligen mot det men min man vill, dessutom har vi bara kollat könet med en av våra tre så jag får väl lov att ge med mig  
    Jag hoppas på en pojke så blir det jämnlikt här hemma (men en tjej är såklart välkommen också!). 
    Åh, jag undrar så vem denne krabat är, ser ut och kommer vara! Våra barn är väldigt olika varandra, hur kommer denna vara? Så sjukt spännande!

Jag har en läskig hunger idag. Eller, jag är inte hungrig så magen knorrar utan snarare känns som jag har extremt lågt blodsocker. Åt en ganska stor frukost, gick en promenad och när jag kom hem skakade hela jag som man kan göra när man har lågt blodsocker, och även om jag nu ätit lunch så går känslan inte riktigt bort. Kanske får äta lite till...

• 3apåGång

nyköpings bo: Vi har en Phil & Teds och jag har mest varit jätte nöjd! Visst, det är inte så stor korg under men lite får man plats med och ganska länge är den lilla så liten ju att fötterna inte når ner i korgen liksom. Jag tycker 3-hjuling är mycket lättare att köra och förra vintern då det var mycket snö funkade den bra. Jag skulle aldrig orka gå runt med en jätte bred vagn så det har aldrig varit ett alternativ för oss.

lovisen01 skrev 2012-01-18 09:01:00 följande:
    Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  
    Jag har tränat mycket under båda mina tidigare graviditeter, 2-3 ggr i veckan fram till vecka 35. På slutet gravidvattengympa och annars bikramyoga och gym. Däremot får man helt klart sämre kondis och hopp funkar inte för min del heller. Jag tror jag har haft nytta av träningen vid förlossningarna och återhämtningen. Tränar inte så mycket nu för mannen jobbar ganska mycket och vi har ingen barnvakt men snart ska jag komma igång med yogan igen har jag tänkt. Bästa träningen alla kategorier tycker jag!

Jag sover dåligt och har gjort det generellt då jag är gravid, blir inte bättre. Måste kissa ca 3 ggr per natt och båda våra barn vaknar minst en gång var.
  • Augustimamman

Annika81: den officiella gränsen är när du passerat 11+6, alltså när du går in i v 13.

• TheMaraja

I morgon är det dags för VUL, börjar bli nervös. Blir ännu mer nervös när jag ser alla era magar som är så fina Med mig har det inte hänt ett skit Har ju som sagt så gott som inga symtom heller, har bara mått illa någon gång så det gör mig också orolig. Jag hoppas verkligen att allt är bra i morgon.

• Sandrina

Mästerkatten - du har inte lust att dela med dig av ditt gravidpilatesprogram? :)
    Tycker det också verkar vara en bra träningsform inför förlossningen!

• Ellenbmt

Jag tränade bra förra graviditeten och i perioder efter det. Nu har illamåendet och tröttheten gjort att jag bara tar mig ut på promenader på fm. Och efter dem är jag helslut!! Anfådd och halsbränna... Hoppas på gravidpilates (vår kommun försöker hitta lokal?) sedan så vill jag få ork till crosstrainern och lätta styrkepass på gymmet, men det känns avlägset.....:(

• Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-01-18 11:46:05 följande:
    Mästerkatten - du har inte lust att dela med dig av ditt gravidpilatesprogram? :)
    Tycker det också verkar vara en bra träningsform inför förlossningen!
    Självklart!
    ">

Finns 4 eller 5 i samma serie på 10 min vardera. Brukar plocka ihop som det känns bäst för dagen. SÅ skönt är det för kroppen att få sträcka sig ordentligt!

(igår fuskade jag dock och tränade inte... Kändes ruttet.)
  • Ellenbmt

Mrstm- angående rul här så blev det för min del efter vecka 20 nångång, i mitten på mars. Och något vul erbjuds man inte, och det går bara att snika till sig om jag åker in akut för något påhittat?! Törs inte va så ful tror jag?!

• Augustimamman

MariaOstling: det är inte ovanligt att inte känna nåt. Jag har också tampats med det. Var två veckor då jag plötsligt kände mig ganska gravid men nu är jag tillbaka utan symptom igen. Släppte dock mycket av oron efter mitt vul. Hoppas du med kan göra det! Hade då inte känt något öht men där var ändå en krabat med tickande hjärta så då om nånsin kopplade jag att allt kan vara perfekt utan att man känner nåt. Skön bekräftelse!

• Augustimamman

Såg att det finns barnvagnsworkout här i Kalmar! :D tycker det lät festligt. Men det e ju inte direkt aktuellt än... ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012