• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mownlaiz

jag fick tid till vul eftersom att jag inte e helt 100 på vilket datum som är mitt bf... har haft första mensen i mina tidigare två graviditeter, och plussat av en slump, trots att de var planerade, men man testar ju gärna inte när man har mens annars... mitt bf just nu är den 31/8, men det kan hända att det är tre veckor innan också...

en annan sak jag såg här är att man själv kan boka extra ultraljud på kvinnohälsan till en kostnad av 300(karlshamn)... det har jag inte varit med om förut!

• 14mars

Jag har provat lyssna med angelsound 3 gånger utan att hitta något, idag provade jag igen och jag hittade det lilla miraklets hjärtljud :D Åh, det är så underbart!!

• TheMaraja
    Augustimamman skrev 2012-01-18 11:49:36 följande:
    MariaOstling: det är inte ovanligt att inte känna nåt. Jag har också tampats med det. Var två veckor då jag plötsligt kände mig ganska gravid men nu är jag tillbaka utan symptom igen. Släppte dock mycket av oron efter mitt vul. Hoppas du med kan göra det! Hade då inte känt något öht men där var ändå en krabat med tickande hjärta så då om nånsin kopplade jag att allt kan vara perfekt utan att man känner nåt. Skön bekräftelse!
    Tack Ja någonstans så tror jag ju faktiskt att allt är frid och fröjd där inne. Ska bli skönt att få se alla fall. Det är tur att man har så mycket att göra på jobbet så att tiden går fort Snart är det ju torsdag lunch.
  • godisbit

Så! Nu har jag köpt träningskort och passade på att simma! Fast... de ärenden jag skulle göra innan tog längre tid än jag hade beräknat vilket slutade med att jag var tokhungrig... vilket slutade med lunch på donken =( Men jag känner mig själv så pass väl att jag vet att om jag hade åkt hem och käkat först så hade jag aldrig kommit iväg och simmat, så på så vis var det väl okej trots allt...

Ska lista ut hur jag gör för att boka pass nu och se vad jag ska pricka in för motion framöver!

Förresten - har ni tips på var man köper gravidkläder? De flesta av de vanliga kedjorna tycks inte ha mammakläder och de kedjor som har det i sortimentet har det inte i alla butikerna. Nu var det bara på HM som jag hittade något, fast jag hittade inget jag gillade =(  Än så länge har jag mina vanliga kläder, men om 14 dagar ska vi flyga till Thailand och då vill jag inte sitta på planet i 11-12 timmar i trånga brallor liksom... för att inte tala om hemresan 16 dagar senare! Det går ju att ha kjol också, men förr eller senare lär jag ju få skaffa riktigt grejer i alla fall. Har köpt stödstrumpor redan och premiärtestar dem idag... lite håller de till runt benen, men så mkt skillnad är det kanske inte en vanlig dag - gör nog skillnad på flyget dock! =)

• MrsTM

godisbit: Kan rekommendera vanliga stretchjeans! Har köpt ett par nu som jag älskar. Magen kan lätt växa 5-10 cm innan de blir för små, och nu i början använder jag skärp då de är en liten aning för stora.

• Saaajmon
    Aprilia1977 skrev 2012-01-18 06:40:11 följande:
    Jag blir tokig!!!

Det är inte skönt att sova längre!!!!!! Det har varit så i ett par veckor nu och det gör mig arg! När det väl är en timme innan klockan ringer, ja, då behagar kroppen att "sova gott".
    Har vart vaken sen halv 5 och jag skulle gå upp 2 timmar senare. Var meningslöst att sova... Hade sovit i 4 timmar ca... MYSIGT eller inte!
    7 Augusti ♥
  • villnu

vad ni skriver tjejer! Underbart!
    Är dock snurrig så jag orkar inte läsa allt... (jo, man skulle nog kunna säga lite slö också) Men snappade upp diskussionen om flås. Jag blir anfådd av att prata :P Föra ett samtal samtidigt som jag går blir superpinsamt. Kanske kan hjälpa till att få tyst på mig ibland dock...

Beror på den ökade blodmängden har jag läst/hört någonstans. 

• Sessan 84

Hej på er!
    Jag kommer förhoppningsvis också få en liten bebis i augusti så jag hoppas det är ok att jag hoppar in här.
    Bf är 29/8 så jag går in i vecka 9 idag (8+0). Jag har en dotter på drygt 2 år sedan innan.

Verkar vara ett härligt gäng som skriver så det glöder emellanåt

• sowe81

Hej

Jag hoppar också gärna in här, är i vecka 9 just nu, ska på inskrivning i nästa vecka. Har vi räknat rätt borde BF ligga kring 26/8.  Längtar till efter vecka 12 så man kan känna sig lite säkrare. Känns fortfarande så overkliget även om det känns i kroppen och magen redan svullnat (även om jag förstått att det bara är tarmarna etc, så känns det roligt). Är första barnet!

Svar på tråden Augustibebis 2012