• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Stövelkatten- Hur länge har man teutonias liggdel?
    Sist hade jag en bugaboo och bytte vid 4 månader, nu blir det nog samma om detta barn är lika vilt som sonen.

• RockTheRebell

Hej hej! Saknat er hela dagen ;)

I vår mage tror jag det bor en pojk än så länge utan synligare tecken. Hade ju det som första tanke när jag såg plusset. Inget illamående eller spyor för fem öre utom det med  yrseln och "banan-cravet" igår :P Hyn är fortfarande fin för att vara min. En finne som inte går klämma tror jag, men pillar jag inte slipper det nog bli nåt. Det känns nästan oförskämt att få må så här bra mot vad man läst flera ev er fått gå/går igenom! Men det är så mkt som inte går att tyda vare sig med eller utan synliga tecken. Och känslan kan säkert ha fel den med.

Pojknamn har vi var sitt som vi haft i evigheters som "sitt" egna. Sambons namn är dock upptaget av syrrans pojkvän sen 2 närmare 3 år. Hans bäste vän med flera har inte valt det namnet för att det var hans namn eller att det skulle bli flera som hette det då (Lite trångsynt tycker jag, först t kvarn. Men mycket respekt i att göra så iofs. I frågan var det inte föräldrarnas namnönskan utan storebrorn som gillade det namnet för att hans bäste vän hette det).

Utefter det här.. tycker ni man kan ha det namnet då trots omständigheterna, eller inte? Det är så svårt. Syrrans pojkvän är verkligen en bra person och jag ser inte dem göra slut. Men man vet ju aldrig. Som andra namn tycker sambon det blir förstört för ev lillebror. Men sen tycker vi båda att vi inte kan döpa någon till det av eventuella söner för jobbiga känslor för min syster till namnet. Krångligt! Mitt namn som jag valt är dock free to use så jag är ju inte så ledsen för detta. Men jag hade också vant mig vid att sambons starka önskan om att få använda det namnet han alltid gillat om det nu såg ut som en sån person som tittade ut.

Flicknamn har vi ett par som vi tycker om båda två så där är det att enas om vilken av dem hon skulle se ut att vara =) Några stavelser vi möjligtvis kan få enas om.

• LillaMy85
    lillaMiaa skrev 2012-01-25 10:30:47 följande:
    LillaMy85 - Va roligt att du skriver så, jag hade en liknade dröm jag också förut, fast det va nog en vecka sen kanske. Hade glömt den tills jag läste om din. Jag drömde också att min sambo va på ultraljud utan mig, jättehemskt. Kommer inte ihåg hur det slutade men jag vet att jag hoppades på att han tog hem bilder! haha va tokigt!
    Skönt att det inte bara är jag Flört

Apropå kön så är jag övertygad om att vi väntar en tjej, har haft den känslan ända sen jag fick plus på testet. Min mamma tror också att det är en tjej. Vi kommer inte ta reda på vad det är utan får helt enkelt vänta tills augusti och se om jag har rätt. 

Vi kommer också köpa en Bugaboo, dock Cameleon och inte Donkey eftersom vi inte har barn sen innan. Gillar deras vagnar jättemycket, de är smidiga, lätta och snygga Glad. Perfekt vagn när man bor i stan och har liten hiss. 
  • LillaMy85
    14mars skrev 2012-01-25 11:45:18 följande:
    Usch, idag är en jobbig dag.. Känner mig inte alls gravid, lyssnade med dopplern men hörde inget, och det är en hel vecka kvar till KUB.. Vill bara veta så att allt är bra med lilla bebisen!
    Jag känner mig inte heller särskilt gravid längre. Är bara lite öm i brösten och kan inte ligga på mage längre då det känns som jag ligger på "något". Märker att magen börjar växa lite så gläder mig åt det. Har KUB på fredag och längtar så mycket!

Kanske gör dig mer orolig än lugn att lyssna efter hjärtljud, kan ju vara svårt att hitta och då blir man bara nervös Obestämd . 
  • isaochbel

Hej igen tjejer gamla som nya. Var med i trådens start under namnet isis79, hoppade av tidigt då jag var säker på att mf va på G. Men innan julafton fick vi se ett hjärta slå och i fredags var jag på KUB och pyret bökade runt som bara den så äntligen vågar jag tro att det här kommer att gå vägen. Så nu vill jag gärna hänga med här igen :)

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-01-25 12:13:20 följande:
    Tesdy- jag går efter en app...?
    OK, jag går efter mitt VUL jag gjorde i v 9+1. Då sa hon att jag var beräknad till den 3/8.
    Jag hade min första mens dag den 28/10 så där stämmer vi riktigt bra. :) Fast jag vill inte heller kalla detta för mens. Blödde pytte lite den 28:e, lite mer den 29:e (använde en tampong när jag tränade) sen bara lite rödbruna flytningar den 30:e..
  • Gadget
    isaochbel skrev 2012-01-25 13:08:43 följande:
    Hej igen tjejer gamla som nya. Var med i trådens start under namnet isis79, hoppade av tidigt då jag var säker på att mf va på G. Men innan julafton fick vi se ett hjärta slå och i fredags var jag på KUB och pyret bökade runt som bara den så äntligen vågar jag tro att det här kommer att gå vägen. Så nu vill jag gärna hänga med här igen :)
    Välkommen tillbaka och vilken lycka att pyret håller fast!

PS: Har du sett att vi gjort en ny BF-lista i en ny länk? Fyll på där.  
  • Naimis

Jag hade första sista mens 27/10 och är beräknad den 1/8. Men de har nog mer att göra med att jag hade äl på dag 12 och inte 14 som de räknar med

• fru Elle

isaochbel; vad glad jag blev för din skull, vilken glädje det måste ha varit att få se den lille i magen! Välkommen tillbaka.

Tycker att det är så rörigt med alla som har bytt namn, hade ju äntligen börjat lära mig några fler namn härinne .

Har en känsla av att det är en tjej denna gång, har ju både en tjej och en kille sen tidigare. Har dock haft känslan av att det skulle vara en tjej varje graviditet, så har ju haft fel innan . Denna gången har jag mått mer illa än någonsin tidigare, även om det inte är så mycket illamående att tala om man jämför med hur illa en del mår. Med dottern mådde jag lite illa och med sonen mådde jag inte illa alls. Den kinesiska kalendern på FL har stämt på mig varje gång och denna gång ska det bli en liten tjej enligt den. Jaja på RUL borde jag veta. Blir ju bra vilket som. Kommer ju bara skilja 2 år och 1 månad på trean och sonen så det kanske är roligast för dem om det blir en kille. Dottern vill dock ha en lillasyster, för hon har ju redan en lillebror. Molly vet inte om att det kommer ett syskon i augusti. Tänkte berätta efter KUB.

Vi har både namnförslag till pojke och flicka.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
Svar på tråden Augustibebis 2012