• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Namn är klurigt..killnamn har jag dåligt med då de ska passa ihop med Neo!?
    Tjejnamn är Leia som jag gillar mest nu, däremot har en nära vän valt Leila till sin nyfödda dotter, de känns som de är ganska lika. Annars gillar jag Nellie, Noomi, Stella, Maya etc.

• astro

Vi har inte 100% bestämt förnamn även om det finns ett par förslag som det starkt lutar åt. Sedan kan man ju aldrig veta om det passar på bebisen när den väl kommer ut. Dexter var från början tänkt att heta Joshua men det passade honom helt enkelt inte.

Maken har dock för ovanlighetens skull kommit upp med ett andranamn som han är helt spiksäker på, så är det en pojke blir andranamnet Septimus, är det en flicka blir det Septima. Andradottern gillade inte detta eftersom sju är hennes olyckstal, men vi "mutade" henne med att hon får välja ett tredje namn.

Det fick hon göra med lilla Bella också som plåster på såren (hon var med på förlossningen som min doula och jag hade spiksäkert sagt att här skulle hon minsann få se hur bra en naturlig förlossning kan gå, och så slutade det med akutsnitt), så min minsting heter Jezebel Ambrosia Adeline

• MammaMyran

Hejsan. gravid och beräknad till den 4augusti, är i v 13 nu och undrar om det är någon annan som känner av fogarna än?? rör jag mig mycket blir jag öm i höften som om jag varit ute och gott hela dagen, fast det mer handlar om 5min..

• Naimis

Välkommen Myran!
    Har känt av fogarna sen v 8 typ. Men de varierar väldigt från dag till dag

• oprofessionell
    TheMaraja skrev 2012-01-25 17:42:17 följande:
    Vi har en liten Iris men Siri lär det inte bli för det heter svärmor . Men som sagt, det är så svårt med namn.
    Haha, nä det förstår jag i så fall.
    Och det skulle ju kunna bli bra rörigt också. Det är ju i princip samma namn :)
  • FruFoxy

Vi hade våra namn klara innan fyran blev till, himla skönt att ha det klart! Har skrivit namnen tidigare men gör det igen, Molly om det blir en tjej och Dexter om det blir en grabb! Gav maken förslaget om att kanske ha Morgan som andra namn om det blir en gosse, meeeen han var inte så pigg på idéen   Undrar varför? Hmmm

• Strossel

Nu var det längesen jag skrev här och har bytt nick med! Så får väl skriva in mig i listan! Ser att ni pratar namn!! Det är verkligen skitsvårt! 1an var så enkel men nu är det stopp på båda sidorna! Vill gärna ha ett namn i stil med Ella som 1an heter.

• Augustimamman

Pojke: Knut vill jag (för jag hade en helt sjuk uppenbarelse kring det namnet) men mannen vägrar. Elton, Sigge, Sture och Vilde är andra namn jag gillar.
    Flicka: Juli (och definitivt om hon råkar komma redan i juli månad!), Selma, Märta, Mathilde...
    Min man dissar alla förslag, men själv kommer han inte på ett enda. Grrr...

• Marmite
    Naimis skrev 2012-01-25 17:54:38 följande:
    Namn är klurigt..killnamn har jag dåligt med då de ska passa ihop med Neo!?
    Tjejnamn är Leia som jag gillar mest nu, däremot har en nära vän valt Leila till sin nyfödda dotter, de känns som de är ganska lika. Annars gillar jag Nellie, Noomi, Stella, Maya etc.
    jo, med Neo vill man väl ha något i lite samma stil. Neo och Sverker blir ju lite stilbrott liksom :). Kanske Elliot? Det är jag egentligen väldigt förtjust i men konstigt nog mest till en tjej! Neo och Vincent då? Äsch... ni har nog långa listor hemma :)
Svar på tråden Augustibebis 2012